Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Wordt voor veel mensen erg moeilijk. Toch blijven er ongelooflijk veel mensen maar alles geloven en laten zich erg snel voorover bukken. Toch @Steks ?
Nope, de meeste maatregelen komen ook mijn strot uit en ik heb ook op een partij gestemd die minder strenge maatregelen wil, maar ik ben wel realistisch.

Alles open gooien is net als alle bootjes met vluchtelingen op de Middellandse Zee torpederen. De gedachte voelt wel fijn, maar heg is niet de oplossing.

Nope, de meeste maatregelen komen ook mijn strot uit en ik heb ook op een partij gestemd die minder strenge maatregelen wil, maar ik ben wel realistisch.

Alles open gooien is net als alle bootjes met vluchtelingen op de Middellandse Zee torpederen. De gedachte voelt wel fijn, maar heg is niet de oplossing.
Die twee dingen in één zin? Broer...

Dus dat het stijgt staat nu wel vast?
Het aantal gemeten besmettingen stijgt, daar twijfelt denk ik niemand aan. Maar; een groot deel van die besmettingen komt waarschijnlijk voort uit de opening van basisscholen, de daarop volgende uitbraken én het feit dat al die kinderen in tegenstelling tot eerder nu getest worden. En tegelijkertijd; het aantal sterfgevallen blijft redelijk stabiel, waarschijnlijk door de vaccinatie van die risicogroep. Daarbovenop is de verwachting dat het aantal ziekenhuisopnames sterk zal dalen zodra ook die risicogroep volledig is gevaccineerd.
Vandaar mijn edit; dat het aantal besmettingen gelijk blijft of zelfs (flink) stijgt, wordt steeds minder relevant in de afweging van te treffen interventies aangezien die bedoeld zijn om levens te redden en de last op de zorg te beperken.

Daarbovenop is de verwachting dat het aantal ziekenhuisopnames sterk zal dalen zodra ook die risicogroep volledig is gevaccineerd.
Dit denk ik ook, maar wanneer is dat en over welke groep hebben we het?

De 70-75 jarigen zijn nu nog niet eens aan de beurt. Je zal toch minstens de 60+ eens bedoelen?

grafieken.png

Hoezo is dat geen oplossing? Wedden dat er na een week geen bootje meer de zee probeert over te steken? Dat zou voor ons de meest efficiënte oplossing zijn.

Het levert wellicht wat gezeik op van Amnesty c.s., maar het zou oprecht minder mensenlevens kosten dan al die bootjes die zinken. Dat verdienmodel van smokkelaars blijft namelijk nog wel een paar jaar doorgaan op deze manier. Met alle gevolgen van dien.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.071
Hoezo is het niet de oplossing? Gratis target practise.

Ik pleit er al jaren voor dat we die boten moeten torpederen.

Dit denk ik ook, maar wanneer is dat en over welke groep hebben we het?

De 70-75 jarigen zijn nu nog niet eens aan de beurt. Je zal toch minstens de 60+ eens bedoelen?
Heb het dan over de 60-70'ers inderdaad, de risicogroep op het gebied van ziekenhuisopnames. Lijkt me overigens verstandig om de uitnodigingen op basis van BMI te sturen, maar dat zal wel te privacy-gevoelig zijn.

Overheid be like

Je moet met 200kmph over deze weg rijden.

Overheid be like. Wij sluiten deze weg het is te gevaarlijk en er gebeuren te veel ongelukken. 🤡

Minister Grapperhaus slaat alarm: 7400 nieuwe coronagevallen afgelopen etmaal. Hoogste aantal sinds begin januari. Reproductiegetal stijgt naar 1,14​

Perfecte timing! Even het gepeupel de stuipen op het lijf jagen met dit soort alarmerende berichten, zodat we na het weekend tijdens de persconferentie de verlenging van de lockdown weer zonder morren accepteren. Nog even volhouden mensen!

:popcorn2:

Hangt de R-waarde dan echt zo nauw af van het domme aantal positieve tests?

Hangt de R-waarde dan echt zo nauw af van het domme aantal positieve tests?

Ja deze dus https://royalsocietypublishing.org/doi/full/10.1098/rspb.2006.3754 maar kan ik niet lezen.

Volgens Maurice de Hond is het gevoelig voor een stijging in aantal tests. Geen idee. Ik zie wel dat we vlak voor kerst ook zoveel testten en toen 13000 besmettingen op een dag vonden. Maar dat was nog met de oude variant en een 30% lagere R-waarde.

Volgens Maurice de Hond is het gevoelig voor een stijging in aantal tests.
Dat denk ik ook, maar al maanden gelden er dezelfde randvoorwaarden om je te laten testen, dus als iedereen zich daar aanhoudt, dan kan je prima met deze cijfers rekenen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.080
Ik voel versoepelingen rondt de avondklok vanuit D66 aankomen vanaf dinsdag 13 april.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven