Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Super strenge nieuwe maatregelen! :roflol:

1616237400334.png

Bij defensie wordt je toch geleerd orders op te volgen ipv zelf na te denken?

Wat een kutvolk.
Hopelijk voelen ze zich over 5 dagen net zo kut als ik mij nu voel. Kunnen ze hun uitkerende instantie bellen en collega's voor de klus laten opdraaien. Zich zelf laten testen én als kers op de taart in quarantaine gaan, ook de rest van de gezinsleden.
Kunnen ze dat virus niet even uit een overvliegende heli sproeien voor de helden ?

• Like
Waarderingen: Onit
Wat een kutvolk.
Hopelijk voelen ze zich over 5 dagen net zo kut als ik mij nu voel. Kunnen ze hun uitkerende instantie bellen en collega's voor de klus laten opdraaien. Zich zelf laten testen én als kers op de taart in quarantaine gaan, ook de rest van de gezinsleden.
Kunnen ze dat virus niet even uit een overvliegende heli sproeien voor de helden ?
Stel je niet aan man, haal lekker je vaccin.

Als je nu met een kritisch oog naar het aantal ziekenhuisopnames en bezette bedden kijkt is daar helaas ook een stijgende lijn in te herkennen.
CC6CAAE6-D4E2-4834-8B87-F7CCF037E851.png
644AC17C-62FD-4849-89E4-D58039B9E710.png

Moet ergens de R-waarde obv opnames kunnen vinden. Zal net een fractie boven 1 zijn, rond 1.05 ofzo.

RIVM: 'Oplopend aantal besmettingen betekent niet per se meer ziekenhuisopnames'​

Met de 7425 besmettingen van gisteren is het aantal sinds 8 januari niet meer zo hoog geweest. Toch lieten demissionair premier Rutte en minister Hugo de Jonge enkele harde voorwaarden voor versoepeling van de maatregelen vallen. In de woorden van De Jonge: "als het lukt om het R-getal rond de 1 te houden en als het lukt om de ziekenhuizen niet veel verder te belasten, dan zijn rond Pasen weer verdere versoepelingen mogelijk".

Opeens hoeft 'de R', het getal dat aangeeft hoeveel mensen besmet worden door één besmet persoon, niet meer ruim onder de 1 te zakken. En het aantal ziekenhuisopnames mocht zelfs best nog licht stijgen zonder dat versoepelingen in het gedrang komen.

Hoe kijkt Jaap van Dissel, de belangrijkste adviseur van de regering op virusgebied, naar die uitspraken?

Lees hier het interview met Van Dissel en Jacco Wallinga over de huidige besmettingscijfers, het 'R-getal' en de kritiek op de transparantie van de rekenmethodes van het RIVM.

f**k me het is ook allemaal zo doorzichtig. Eerst rechtzaken en verkiezingen en dan toegeven :)

Zijn de signaalwaarden die aangeven wanneer versoepelingen mogelijk zijn, dan achterhaald?
Van Dissel: "Het is meer dat je voortdurend een goede duiding moet geven van de epidemiologie. Je kunt de getallen niet meteen op het eerste gezicht interpreteren. Er zit een verhaal achter de cijfers."

Bedankt Jaap :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.096
Wat een kutvolk.
Hoe ben jij ziek geworden?

Terug
Naar boven