Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Coronamaatregelen niet versoepeld, ook avondklok blijft​

De coronamaatregelen worden voorlopig niet versoepeld. De mogelijke aanpassingen die het kabinet twee weken geleden aankondigde, gaan niet door, melden Haagse bronnen. Het kabinet vindt dat de coronacijfers zich daarvoor niet goed genoeg ontwikkelen. Ook de avondklok blijft voorlopig van kracht.

bron

Nee, lees alles maar terug vanaf de eerste discussies. Ik heb vanaf dag 1 gezegd dat we het vanuit financieel-economisch standpunt achterlijk aanpakken.
Ik loop alleen niet weg voor de realiteit en dat is dat de beleidsmakers er een andere visie op na houden.

Heeft niemand hier door dat jij met enige regelmaat de advocaat van de duivel speelt?

Coronamaatregelen niet versoepeld, ook avondklok blijft​

De coronamaatregelen worden voorlopig niet versoepeld. De mogelijke aanpassingen die het kabinet twee weken geleden aankondigde, gaan niet door, melden Haagse bronnen. Het kabinet vindt dat de coronacijfers zich daarvoor niet goed genoeg ontwikkelen. Ook de avondklok blijft voorlopig van kracht.

bron
De verkiezingen zijn geweest, de zetels zijn binnen. Nou Siegrid, laat maar eens zien wat je waard bent.

Heeft niemand hier door dat jij met enige regelmaat de advocaat van de duivel speelt?
Ik denk dat er maar weinig zijn die echt weten wat die term inhoud, het is niet zo slecht als de meesten denken.

Wie advocaat van de duivel speelt, doet zich voor als een zwartkijker bij een overleg of discussie: hij stelt kritische vragen en maakt op- en aanmerkingen vanuit een zo negatief mogelijk standpunt. Vaak wordt dat gedaan om te kijken of alle minpunten van een plan wel goed in kaart zijn gebracht, of om een beeld te krijgen van wat er allemaal mis zou kunnen gaan.

@Steks houdt wel van een lange stok in een gat, op naar de volgende test!!!

Omdat ik zo goed en zo kwaad als het kan de verjaardag van mijn dochter wil vieren. De volwassenen hebben we redelijk goed verdeeld, vandaag kwamen haar oom, tante en nicht langs die elkaar anders toch hadden gezien vandaag. Niemand had klachten, de volwassenen hebben geen fysiek contact gehad onderling en het bezoek heeft hun handen gewassen. Ik als eigenwijze burger vind dat verantwoord en ik kan dat beoordelen, net zoals dat ik kan beoordelen dat ik op overzichtelijke wegen de maximumsnelheid ruim kan overschrijden. Begrijp ik de maximum snelheid, ja want er rijden ook debielen en bejaarden op de weg. Ga ik b**chen als ik een boete krijg voor te hard rijden, nee die betaal ik gewoon en dat zal ik bij een eventuele corona boete ook doen.

Ik ben het met veel niet eens, maar ik snap het wel.

De media blijven verschillen van dag tot dag benoemen. Dat is net zo zinloos als zeggen dat het vandaag 2 graden warmer is dan 21 maart 2020, exact een jaar geleden. En dan pretenderen alsof daar iets over opwarming van de aarde uit valt af te leiden.
Je kan minder met de dagcijfers dan je zou willen, maar meer dan je zou denken. Jouw vergelijking gaat in deze niet echt op.

Je kan minder met de dagcijfers dan je zou willen, maar meer dan je zou denken. Jouw vergelijking gaat in deze niet echt op.
Doorgifte verschilt per dag van de week, zeker rondom de weekenden. Het zegt dus geen ruk. Dan kun je beter zondagen met zondagen vergelijken bijv.

Overigens wordt het zevensdaags voortschrijdend gemiddelde e.d. ook wel vermeld, en het aantal testen, en het percentage positief etc. Dat zegt al heel wat meer. Dat 'meer of minder dan gisteren' kun je echt niet veel mee.

Doorgifte verschilt per dag van de week, zeker rondom de weekenden. Het zegt dus geen ruk. Dan kun je beter zondagen met zondagen vergelijken bijv.
Als de variatie in doorgifte constant is, dan kan je dat toch meenemen in de vergelijking van de dagcijfers? En een zondag met een vorige zondag vergelijken kan alleen als je de dagcijfers van die zondagen hebt. ;)

Dat 'meer of minder dan gisteren' kun je echt niet veel mee
Je kan het vergelijken met de afname of toename van een week geleden.

Screenshot_20210321-194849_Instagram.jpg

Als de variatie in doorgifte constant is, dan kan je dat toch meenemen in de vergelijking van de dagcijfers? En een zondag met een vorige zondag vergelijken kan alleen als je de dagcijfers van die zondagen hebt. ;)

Je kan het vergelijken met de afname of toename van een week geleden.
Natuurlijk heb je die dagcijfers van vorige zondagen, ik snap geen reet van wat je bedoelt.

Natuurlijk kun je het vergelijken met de afname van een week geleden, maar dat wordt dus niet gedaan. Je kunt z oveel, maar ik geef enkel aan dat die losse opmerking van 'zoveel meer dan gisteren' niets toevoegt en veel mensen er alleen maar spastisch door gaan reageren.

• Like
Waarderingen: BB_
Ik doe dat dus wel, en geloof me dat de mensen van het RIVM dat ook doen.

Daar heb je gelijk in.
Dat klopt, dat weet ik ook. Maar de meeste mensen lezen gewoon het nieuws en berekenen helemaal niets ,maart trekken mogelijk wel conclusies als er wordt gesproken over een toename t.o.v. gisteren.

Terug
Naar boven