Spoel jij nu eens terug naar 2019 en kijk opnieuw naar de aarde, waarin zie jij nu een betere wereld geschapen worden? Ik zie een overheid die de kans gezien heeft veel macht naar zich toe te trekken zodat ze door kunnen gaan met dit plan en dat kun je wat mij betreft Globalisme noemen.
oke
Kiesstelsel aanpassen naar 2 partijen stelsel incl bindend referendum zou wat mij betreft een mooi begin zijn. Gaat never gebeuren.
Dat denk ik ook niet, ik denk overigens ook niet dat de meerderheid van het Nederlandse volk dit zou willen. Ik in elk geval niet. Nog even los van het feit dat de grondwet herschreven moet worden als je dit zou willen, zie ik zeer grote problemen met een tweepartijenstelsel en heb ik ook zo mijn bezwaren bij een bindend referendum. Je accepteert wel dat mensen ook dingen kunnen en mogen vinden die niet stroken met jouw denkbeelden hopelijk?
Zal je nog een keer uitleggen hoe ik het zie-zag
oke
2019 (zeer populaire) president van de VS die tegen het globalistisch plan ingaat.
hij is met een meerderheid verkozen, dus ja populair genoeg in elk geval. In mijn ogen komt dat overigens deels doordat 'ie een bijzonder zwakke tegenstander had. Ik zie ook niet zo de vergelijking tussen de VS en NL, en niet alleen vanwege het tweepartijenstelsel en federale systeem. Het Amerikaanse volk heeft over het algemeen een heel andere mentaliteit dan het Nederlandse. Vind het nogal wat om hier alle sociaal-economische achtergronden te gaan bespreken om de opkomst van Trump, Brexit enzo te verklaren.
2019 onvrede in West-europa, gele hesjes, alternative fur Deutschland wordt groot enz
2020 FVD die hier de verkiezingen wint
klopt allemaal. Er waaide (waait) zeker een behoorlijk conservatief-populistische wind met antiglobalistische speerpunten door Europa.
Covid was een geschenk uit de hemel, de enige manier om de verkiezingen nog te winnen is vals te spelen. Ja ik weet dat je dat niet kan geloven en ik het niet kan bewijzen maar er zijn aanwijzingen genoeg.
Ja, ik raak je hier ook kwijt. Ik kan op geen enkele manier verklaren waarom een overheid baat zou hebben bij een dergelijke grote crisis. Niet door logisch te redeneren, en zelfs niet door helemaal mee te gaan in het big reset idee. Historisch gezien zie je juist in dit soort periodes dat allerlei extremistische groepen - aan beide kanten van het spectrum - meer aandacht en aanhang krijgen en dat dit ondermijnend is voor het geloof in de democratie, de zittende macht, de rechtsstaat etc. Als een overheid dus veel meer gebaat is bij een status quo, waarom zouden ze dan een dergelijk desastreuze crisis laten losbarsten (als je de medische kant van de crisis niet onderschrijft, dan toch in elk geval de economische)? Daar kom ik niet bij. Dat zal in lijn met jouw redenatie dan aan mij liggen, denk ik. Ik zie trouwens ook niet in hoe er vals gespeeld is tijdens de verkiezingen. Nogmaals: het zou natuurlijk ook kunnen dat grote groepen mensen niet dezelfde mening zijn toegedaan als jij.
Vandaar dat tegenstellingen gevoed blijven worden: man-vrouw, 100 genders, immigranten, jong tegen oud ivm de pensioenen.
Ik snap niet helemaal waarom we nu bij de tegenstellingen uit komen, maar oke. Ik ga er van uit dat jij liever een homogene samenleving ziet met bepaalde traditionele, nationalistische opvattingen hoog in het vaandel, dat kan en mag natuurlijk. Ik denk alleen dat dat ideaal hier en daar wel botst met de hang naar meer vrijheid en autonomie, want dat kan dan niet alleen voor jou gelden. Of de overheid daar vervolgens op moet sturen en actief beleid op moet voeren daar kunnen we een discussie over voeren die wat verder gaat dan deze post. Persoonlijk ben ik in de kern in elk geval geen voorstander van quota, positieve discriminatie, voortrekkerij et cetera.
Als er volgens jou geen plan is, waarom gaat het dan maar door met:
- Geld overhevelen naar zuid europa (weet je het groene liegebeest Rutte nog, nee nooit eurobonds. Dan noemen we het nu gewoon corona steun)
- Immigratie die maar door gaat, sinds Fortuyn is het wel overduidelijk dat 'het volk' hier een rem op wilt en gecontroleerd mensen wil opnemen.
- Een klimaatramp wordt geschetst zodat er een zgn energie transitie doorgedrukt kan worden. De meeste mensen weten niet eens het verschil tussen milieu en klimaat dus hou ze een paar leuke modellen voor met hockeystick grafiek en ze geloven het wel, want het staat geschreven. Sateliet metingen wijzen iets anders uit namelijk slechts een verhoging van de temperatuur op aarde binnen een foutmarge.
- Zware bezuinigenen na 2009 op oa de zorg en nu, een virus met de IFR van de griep kan er een gigantische staatschuld opgebouwd worden.
Dit hele punt kan ik omdraaien en uiteindelijk ben jij natuurlijk degene die met wilde claims komt. Ik zal niet zeggen dat jij met de bewijslast moet komen, dat moet je lekker zelf weten, maar waarom zou ik of iemand anders dit soort ruim opgestelde claims van jou moeten weerleggen, als jouw basis voor die claims een wazig, ongefundeerd plan is. Je kunt het punt voor punt over bovenstaande zaken hebben, het er mee eens zijn of niet, maar daarmee weet ik nog niet wat dat plan dan precies is en waarom dat er zou zijn. Dus laat ik 'm omdraaien dan. Als er volgens jou 'een plan' is, waarom leven we dan nog steeds in een democratische rechtsstaat, waarom is de Europese Unie dan nog steeds geen politieke unie, waarom mag je hier nog op een forum of waar dan ook ongecensureerd je mening uiten, waarom word je dan niet op totalitaire wijze op dagelijkse basis blootgesteld aan een bepaalde vorm van gelijkschakeling, waarom bestaan er dan partijen die (deels) aansluiten bij jouw standpunten, et cetera.
De krediet crisis van 2007 is nooit opgelost en vooruit geschoven, maar als jij denkt dat als het systeem gaat klappen er een betere wereld ontstaat als wij als volk met onze zuignap op de bank blijven zitten voorspel ik je dat ook jij niet blij gaat worden. Ik garandeer je, het eindigt niet met dat vaccinatie paspoort.
Uit je voorgaande verhaal maakte ik op dat je juist erg tegen veranderingen was en graag alles bij het oude zou houden. Nu lijkt het er op dat er toch een grote verandering moet plaatsvinden voor jou. Je bent eigenlijk eerder reactionair dan conservatief denk ik. Zullen we dat terugkeren anders the big reset noemen, waarbij we weer terug gaan naar de oude conservatieve, nationalistische, imperiale waarden die ons historisch gezien zoveel voorspoed gebracht hebben? (sarcasme)
Toen ik Maart 2020 zei dat het een staatsgreep was was ik ook een aluhoedje nou ik vind t prima hoor. Weet je toen nog, 3 weken lockdown ' to flatten the curve' yeah right.
Voor mezelf ben ik altijd al van mening geweest dat korte, hele zware lockdowns mij op het eerste oog beter lijken dan van verlenging naar verlenging sjokken. Ik ben alleen geen viroloog en ook niet iemand die de verantwoordelijkheid moet dragen voor dergelijke zeer ingrijpende beslissingen. Ik geef het je te doen om in dat OMT te zitten, of in het kabinet voor mijn part en altijd maar al die belangen af te moeten wegen. Ik ben het ook beu hoor, net als jij en zovele anderen. Alleen nogmaals, ik zie niet die link met het hogere plan.
Wat ik wil: Vrijheid en autonomie en een overheid die zich niet teveel met mij bemoeit.
Daar vinden we elkaar dan wel. Bedankt voor je uitgebreide antwoord.