MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Met de zomertijd erbij is het toch 2 uurtjes later?
Ja, dus ben ik precies op tijd om thuis bij mijn moeder te eten. Daar blijf ik dan hangen, tot de volgende morgen. Overdag een beetje slapen en homegym. En dan net voor 22:00 weer bij mijn familie.

Ja, dus ben ik precies op tijd om thuis bij mijn moeder te eten. Daar blijf ik dan hangen, tot de volgende morgen. Overdag een beetje slapen en homegym. En dan net voor 22:00 weer bij mijn familie.

Bedankt Ron. Wilde eigenlijk net precies weten hoe jij dit ging aanpakken.

god***domme

Een vraag van de journalist tijdens de persconferentie. "U zei dat het in buurlanden ook niet goed gaat qua besmettingen maar in de UK gaat het wel goed, hoe verklaart u dat de Jonge?"

Ik heb nog nooit zo'n onnozele vraag gehoord, te triest voor woorden. :emo:
Ik verbaas mij al maanden dat er totaal geen kritische vragen worden gesteld. Wat zijn dat voor journalisten tegenwoordig of mogen ze dat niet of wat?

Daarnaast erger ik me ook al sinds het begin aan de toon, woordkeuzes, eigenlijk überhaupt de manier van praten van Mark en Hugo tijdens die persconferenties. Net alsof hij tegen kleuters praat. Ik weet wel dat het gros niet bijster slim is maar komop.

Daarnaast erger ik me ook al sinds het begin aan de toon, woordkeuzes, eigenlijk überhaupt de manier van praten van Mark en Hugo tijdens die persconferenties. Net alsof hij tegen kleuters praat. Ik weet wel dat het gros niet bijster slim is maar komop.
Misschien moet hij Baudet inhuren als tekstschrijver:

Ik verbaas mij al maanden dat er totaal geen kritische vragen worden gesteld. Wat zijn dat voor journalisten tegenwoordig of mogen ze dat niet of wat?

Dit denk ik al tijden, soms lijkt het er zelfs op alsof bepaalde vragen al bekend zijn bij De Jonge en Rutte. De vraag is nog niet gesteld of er komt al een perfect gestructureerd antwoord. Als je dit vergelijkt met hun antwoorden op vragen die gesteld worden om momenten dat ze niet voorbereid zijn....

Als de besmettingscijfers de komende tijd opeens sterk dalen, dan kan er snel worden versoepeld, zei premier Rutte. "Bij een verruiming, gehoopt maar onverwacht, hoeven we niet te wachten tot een volgens[sic] beslismoment." Volgens Rutte hebben we dat zelf in de hand: "Voor ons allemaal blijft gelden: we kunnen deze tijd met z'n alle inkorten. We kunnen de prognoses verslaan en terug naar het normale leven: als we ons houden aan de basisregels. Ons eigen gedrag blijft de snelste weg naar versoepelingen."

Laatst bewerkt:
Dit denk ik al tijden, soms lijkt het er zelfs op alsof bepaalde vragen al bekend zijn bij De Jonge en Rutte. De vraag is nog niet gesteld of er komt al een perfect gestructureerd antwoord.
Politiek kunstje om ongeacht wat er precies wordt gevraagd het eigen voorgeframede zegje over dat onderwerp te kunnen doen. Soms om de vraag eigenlijk te ontwijken maar dat is in dezen niet eens nodig want kritiek of diepte is ver te zoeken.

En veel vragen zijn natuurlijk erg standaard en voorspelbaar. Vaak zit die pers er maar voor de sier en kunnen politici net zo goed zelf nog wat vooraf bedachte zinnen over relevante kernwoorden af gaan.

De Jonge: tijdstip en hoogte derde golf niet te voorspellen

Hoe telt deze man? ???

4.png

Ze praten juist op zo'n manier zodat kleuters het ook snappen en we nogal een hoop domme mensen hebben die nog steeds niet weten hoe exponentiële groei werkt en wat er eventueel gebeurt met operaties die uitgesteld moeten worden als de ziekenhuizen vol liggen.

De journalisten stellen vrijwel altijd retarded vragen, zoals ik zei moest Hugo uitleggen waarom het in een buurland zoals UK wel goed gaat en hier niet. Misschien omdat het een eiland is en zij daar al miljoenen vaccinaties gezet hebben?

Laten we weer lekker massaal zingen in de kerk zonder mondkapje, omdat God het wil. Prima artikel om je weer even lekker op te winden op de vroege ochtend. :mad:

Kerk op Urk is beperkingen zat​

De Sionkerk op Urk laat de coronamaatregelen voor een groot deel los. De kerk zegt in Trouw tegemoet te willen komen aan "de nood en het geestelijk welzijn" van de gemeente. "Het is niet dat we het op Urk beter weten, of dat we niet luisteren naar de overheid. We willen gehoorzaam zijn aan de overheid, maar wel in samenhang met Gods geboden", zegt ouderling en voorlichter H. Snoek.

In de kerk kunnen zo'n 500 mensen. Sinds zondag mag iedereen zonder gezondheidsklachten komen, mondkapjes hoeven niet gedragen te worden en ook de anderhalvemeterregel is niet verplicht. In de praktijk zitten huishoudens volgens Snoek vaak wel op 1,5 meter van elkaar. Omdat er vaak grote gezinnen komen, kunnen de jongste kinderen aan de uiteinden zitten, waardoor de afstandsregel toch niet wordt nageleefd, legt hij uit.

De kerkenraad is ontevreden over het overheidsbeleid. Er zou te weinig worden gezocht naar oplossingen. "Het contact lijkt weg", zegt Snoek. "En op de psychische nood van de gemeente wordt niet gelet." Volgens Snoek zijn er meer kerken die de beperkingen loslaten.

"Iedereen moet doorzetten, zeker, het is voor niemand makkelijk. Maar ook andere groepen pakken ruimte zoals demonstranten, voetballers. Zij staan soms dichter bij elkaar dan we in de kerk ooit zouden doen."

Er geldt overigens geen harde regel voor hoeveel bezoekers een kerk mag hebben. Wel is het advies om niet meer dan 30 mensen toe te laten. Ook wordt geadviseerd niet samen te zingen.

Terug
Naar boven