AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Ja daar doelde ik ook op. Wist even niet of je dat onder 'risico' verstond of het risico op corona.
Ik wil het best zelf regelen en minder gaan werken en een verlies in inkomen accepteren, maar dan moet de steun aan ondernemers ook gestopt worden. Laat die dan ook maar meet zelfredzaamheid tonen.

De tweet hieronder met grafiek zegt genoeg. Er wordt ook voor wat betreft vaccineren compleet gefaald.
En dan verwachten dat de samenleving zich na een jaar nog steeds strak aan de regels houdt.

Produceer jij dan even een paar miljoen vaccinaties bij?
Zoals die OMT arts al eerder riep: het had wel anders verdeeld kunnen worden

Screenshot_20210324_103403_nl.nos.app.jpg

Wat denk je dan dat er uit die onderzoeken kan komen?
Jij zegt net dat die onderzoeken geen nut hebben. En vervolgens vraag je mij wat voor nut die onderzoeken hebben

Anders ga je je even inlezen ipv blind staren op één punt.

Ik wil het best zelf regelen en minder gaan werken en een verlies in inkomen accepteren, maar dan moet de steun aan ondernemers ook gestopt worden. Laat die dan ook maar meet zelfredzaamheid tonen.
Dit was niet de instelling waar ik op hoopte :p

Ik bedoel het niet persoonlijk maar het triggert me altijd een beetje als men wil dat de overheid alles perfect voor hen regelt en zo niet dan kan het allemaal niet meer. En als het dan niet zo perfect uit handen genomen wordt dan ook graag zorgen dat anderen er net zo onder lijden. :o

Ik zeg het ook niet om je af te rekenen, maar om mijn opvatting te delen.

Ik snap dat het normaal altijd goed werkte en je daarom niet zomaar eigen oplossingen hebt, maar overheidsprogramma's zijn toch de eerste die falen en waar ik zelf niet afhankelijk van zou willen zijn. Ik snap dat de werkelijkheid niet zo is en ook wat van de maatschappij afhangt maar hypothethisch zou je het zelf willen kunnen oplossen zodat anderen het niet verpesten, en zonder dat het ten koste van je werk gaat. Hoeveel werk je nu thuis of was dat niet zo veel?

Nee, maar als er niet (bewust) besmettelijke personen rondlopen heb je niet zoveel aan dag soort onderzoeken.
Op zich kun je best eea onderzoeken zonder daadwerkelijk zieke mensen te gebruiken. Bijvoorbeeld met markeren het onderlinge contact vastleggen, en dingen als luchtcirculatie en menselijke bewegingspatronen meten. Moet dan wel weer met modellen. :shake:

Laatst bewerkt:
Dus de ondernemers mogen niets, en moeten ondertussen - net als de horeca - kapot gemaakt worden?

Ik mag toch hopen dat dat niet is wat je bedoelt.

Dus de ondernemers mogen niets, en moeten ondertussen - net als de horeca - kapot gemaakt worden?
Als de mensen die een vitale baan hebben die ze alleen op locatie kunnen uitvoeren aan hun lot worden overgelaten wat betreft kinderopvang en dus niet kunnen gaan werken vind jk dat ja.

Misschien dat er in een jaar nog geen ICs opgeschaald konden worden, maar kinderopvang toch zeker wel :mad:

Ik bedoel het niet persoonlijk maar het triggert me altijd een beetje als men wil dat de overheid alles perfect voor hen regelt en zo niet dan kan het allemaal niet meer. En als het dan niet zo perfect uit handen genomen wordt dan ook graag zorgen dat anderen er net zo onder lijden. :o
Het gaat me ook niet om mij persoonlijk wij komen wel rond zonder noodopvang. Maar ten minste 1 ouderpaar zat met hun handen in hun haar. Hij zat al ik de kraam containers te lossen in de haven en zij moest naar haar werk als dokters assistent en dan hoor je dat je je kind niet om 7:00 bij de noodopvang kan brengen, maa pas om 8:30 op school. Hoe moet de huisarts dat dan doen?

Als de mensen die een vitale baan hebben die ze alleen op locatie kunnen uitvoeren aan hun lot worden overgelaten wat betreft kinderopvang en dus niet kunnen gaan werken vind jk dat ja.
Volgens mij is dat iets wat je met je werkgever moet overleggen. De horeca en andere ondernemers die kapot moeten gaan, omdat jij geen kinderopvang hebt, zou verdomd egoïstisch zijn. Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp.

Hoe dan ook, ik heb geen trek in al die onrust. Ik vind dat corona gebeuren maar overdreven gedoe. En als jij van mening bent van niet, dan verschillen wij gewoon van mening. Niets mis mee.

Het gaat me ook niet om mij persoonlijk wij komen wel rond zonder noodopvang. Maar ten minste 1 ouderpaar zat met hun handen in hun haar. Hij zat al ik de kraam containers te lossen in de haven en zij moest naar haar werk als dokters assistent en dan hoor je dat je je kind niet om 7:00 bij de noodopvang kan brengen, maa pas om 8:30 op school. Hoe moet de huisarts dat dan doen?

Gewoon dat kind voor een dichte deur zetten of niet meer werken.
We moeten niet denken in problemen in deze crisis maar in oplossingen.
We kunnen dit alleen samen, we moeten dit verschrikkelijke virus onder controle krijgen, koste wat kost.
Het is misschien even moeilijk maar het duurt nog maar even.

Misschien dat er in een jaar nog geen ICs opgeschaald konden worden, maar kinderopvang toch zeker wel :mad:
Het blijkt dat de meeste leidsters een kind in thuisquarantaine hebben zitten dus die konden niet komen werken. Ergens houd het dan op in de keten.

Volgens mij is dat iets wat je met je werkgever moet overleggen.
De meeste werkgevers in de vitale sector doen op dit vlak niets voor de werknemers aangezien de overheid de mogelijkheid tot coronaverlof toch maar niet onderzocht hebben. Dus je kan vrijnemen mits de bezetting het toelaat en laat de bezetting nu juist erg onder druk staan.

De meeste werkgevers in de vitale sector doen op dit vlak niets voor de werknemers aangezien de overheid de mogelijkheid tot coronaverlof toch maar niet onderzocht hebben. Dus je kan vrijnemen mits de bezetting het toelaat en laat de bezetting nu juist erg onder druk staan.
Ik heb geen kinderen, dus kan op dat vlak niet meepraten. En ja, er gaat véél meer kapot omdat de overheid geen knopen doorhakt

Jij zegt net dat die onderzoeken geen nut hebben. En vervolgens vraag je mij wat voor nut die onderzoeken hebben

Anders ga je je even inlezen ipv blind staren op één punt.
Het lijkt me vrij simpel. Als er voor het evenement geen mensen besmet zijn en na afloop blijkt dat er wel mensen op het evenement besmet zijn geraakt, is de test gewoon niet betrouwbaar. Dat is dan wat er gemeten wordt. Het zou pas echt een goede test zijn als er met opzet besmette mensen in een groot publiek worden geplaatst en dan gekeken wordt hoe het virus zich verspreid heeft, maar zulke testen worden er natuurlijk niet gedaan.

Terug
Naar boven