AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Dus als niet religieus persoon wordt je eigenlijk gediscrimineerd?
Ik ben niet de enige hier die helemaal klaar is met die uitzonderingspositie voor religieuze bijeenkomsten, maar zolang CU/CDA in het kabinet zitten zal dat wel zo blijven, vrees ik.

Ik vind het wel tof en ergens ook bewonderenswaardig dat er tenminste 1 groepering is in Nederland die voor zichzelf durft op te komen en skitta heeft aan die mongoloids in Den Haag.

Als ALLE winkeliers of horeca-uitbaters of gyms en hun members over heel het land hetzelfde deden, was er morgen geen lockdown meer.

Als ALLE winkeliers of horeca-uitbaters of gyms en hun members over heel het land hetzelfde deden, was er morgen geen lockdown meer.

Dit.
Eerst ook nog een beetje dreigen om open te gaan en als het puntje bij paaltje komt gingen ze open voor één dag maar niet eens voor gasten maar als symbool :roflol:
De winkels die wel open gingen waren binnen een uur alweer dicht :roflol:
Pussies, heb er ook geen medelijden meer mee at this point als alles failliet gaat.

Ik vind het wel tof en ergens ook bewonderenswaardig dat er tenminste 1 groepering is in Nederland die voor zichzelf durft op te komen en skitta heeft aan die mongoloids in Den Haag.
Die mogoloids in Den Haag geven ze gewoon de ruimte daartoe.

“We” maken het onszelf ook niet makkelijk.
Mijn moeder blijkt al 2 dagen ziek te zijn, waarvan 1 dag met koorts, maar ja ze kan zelf niet naar een testlocatie en heeft haar eerste vaccinatie al gehad dus ze kijkt het nog wel even aan.
En vanochtend vroeg kregen we te horen dat noodopvang vandaag en zeer waarschijnlijk morgen ook niet mogelijk is vanwege een personeelstekort. Lekker dan als je een vitale baan hebt waar je vandaag verwacht wordt.

Als we met zijn allen zo blijven aanmodderen komen er pas in augustus versoepelingen.

“We” maken het onszelf ook niet makkelijk.
En vanochtend vroeg kregen we te horen dat noodopvang vandaag en zeer waarschijnlijk morgen ook niet mogelijk is vanwege een personeelstekort. Lekker dan als je een vitale baan hebt waar je vandaag verwacht wordt.

Als we met zijn allen zo blijven aanmodderen komen er pas in augustus versoepelingen.
Dat er zoveel afhankelijk is van wat door de overheid wordt verplicht en geregeld en dan nog moeten hopen dat het genoeg blijkt. Meer zelfredzaamheid zou toch veel schelen?

Dat er zoveel afhankelijk is van wat door de overheid wordt verplicht en geregeld en dan nog moeten hopen dat het genoeg blijkt. Meer zelfredzaamheid zou toch veel schelen?
Op sommige vlakken wel, maar op velen niet. De groep die de meeste risico’s loopt kan deze niet ontlopen door zelfredzaamheid.

Is er nu al wat bekend vanuit die fieldlab onderzoeken?

Waarom ook niet
Fijn, spreiding van drukte. Was het eerste me opviel na de avondklok, de toename van drukte na werktijd in de super. Waar sommigen eerst gaan eten en dan boodschappen doen deed nu heel Nederland het direct uit het werk.

Op sommige vlakken wel, maar op velen niet. De groep die de meeste risico’s loopt kan deze niet ontlopen door zelfredzaamheid.
Je bedoelt ouderen omdat die niet zo zelfredzaam kunnen zijn? Dan zijn er natuurlijk nog stappen te bedenken voordat je afhankelijk bent van grootschalige (falende en verwaarlozende) overheidsopvang waar ze juist nog meer risico liepen/lopen.

En ik weet niet of je er ervaring mee hebt maar hoe we op dat vlak als samenleving met oude mensen omgaan omdat de mogelijkheid tot zelfredzaamheid de meesten is ontnomen mag men zich eigenlijk voor schamen.

Je bedoelt ouderen omdat die niet zo zelfredzaam kunnen zijn? Dan zijn er natuurlijk nog stappen te bedenken voordat je afhankelijk bent van grootschalige (falende en verwaarlozende) overheidsopvang waar ze juist nog meer risico liepen/lopen.

En ik weet niet of je er ervaring mee hebt maar hoe we op dat vlak als samenleving met oude mensen omgaan omdat de mogelijkheid tot zelfredzaamheid de meesten is ontnomen mag men zich eigenlijk voor schamen.
Ik dacht dat je ook doelde op mensen die noodopvang nodig hebben om toch naar hun werk te kunnen gaan.

Ja, als geen enkele bezoeker covid onder de leden heeft vindt er ook geen besmetting plaats.
Ga je nu serieus zeggen dat je denkt dat die fieldlab onderzoeken alleen daarom draaien?

Ik ben nogal scpetisch over die mondkapjes, net als die avondklok. En dat de gyms nog steeds niet open zijn, is helemaal te belachelijk voor woorden.

Fieldlabs onderzoeken gaat over oa het aantal contactpunten, effect van mondkapjes, ect. En als ik dan dit soort berichten lees, dan denk ik: met wat voor idiote dingen zijn we bezig!

Screenshot_20210324_100800_nl.nos.app_edit_538579475437.jpg

Het zelfde geldt voor de universiteiten. Die kunnen nog niet open... Maar ondertussen heeft de TU delfdt prachtige onderzoeken klaar liggen, die ondersteunen dat de universiteiten prima open kunnen.

Wordt wel lekker weer trouwens. Hebben we al gevraagd of als dat genoeg helpt we dan buiten mogen spelen?

Terug
Naar boven