XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Het lijkt me vrij simpel. Als er voor het evenement geen mensen besmet zijn en na afloop blijkt dat er wel mensen op het evenement besmet zijn geraakt, is de test gewoon niet betrouwbaar. Dat is dan wat er gemeten wordt. Het zou pas echt een goede test zijn als er met opzet besmette mensen in een groot publiek worden geplaatst en dan gekeken wordt hoe het virus zich verspreid heeft, maar zulke testen worden er natuurlijk niet gedaan.
Ja en dan stoppen we ze allemaal in een communitie zoals utopia, lekker op televisie, dat wij iets te kijken hebben met de avondklok.

Het lijkt me vrij simpel. Als er voor het evenement geen mensen besmet zijn en na afloop blijkt dat er wel mensen op het evenement besmet zijn geraakt, is de test gewoon niet betrouwbaar. Dat is dan wat er gemeten wordt. Het zou pas echt een goede test zijn als er met opzet besmette mensen in een groot publiek worden geplaatst en dan gekeken wordt hoe het virus zich verspreid heeft, maar zulke testen worden er natuurlijk niet gedaan.
Helder. Dacht dat het alleen die blaastest was, want die was onbetrouwbaar met alcohol

@Steks moet jij nooit werken?

Volgens mij is het enige wat je doet op dbb zitten of naar de teststraat rijden
Je weet toch, zondag in contact komen met iemand met de rona, vrijdag laten testen en negatief bevonden worden, repeat voor oneindig thuis zijn.

De tweet hieronder met grafiek zegt genoeg. Er wordt ook voor wat betreft vaccineren compleet gefaald.
En dan verwachten dat de samenleving zich na een jaar nog steeds strak aan de regels houdt.

Het falende vaccinatie beleid laat m.i. vooral zien dat de EU fucking incapabel is en dat we het als rijk land beter zelf hadden kunnen fixen. Zelfs als de vaccins dan twee keer zo duur waren, waren we wss nog steeds goedkoper uit, omdat je het land vele malen eerder open had kunnen gooien.

Kijk bijvoorbeeld naar het VK. Die zijn weliswaar mooi de lul met die brexit, maar ze zitten ook niet vast aan de EU. Daardoor hebben ze nu ook zelf die vaccins kunnen regelen en hebben gisteren 900k spuiten kunnen zetten.

Het zou pas echt een goede test zijn als er met opzet besmette mensen in een groot publiek worden geplaatst en dan gekeken wordt hoe het virus zich verspreid heeft, maar zulke testen worden er natuurlijk niet gedaan.
Zou dit niet door de ethiek commissie komen vanwege het gevaar waar mensen dan aan blootgesteld worden? :o

Ze hebben daar oa het nut van mondkapjes onderzocht. En nee, er zijn geen besmette mensen nodig om zoiets te ondetzoeken

Ik snap dat het normaal altijd goed werkte en je daarom niet zomaar eigen oplossingen hebt, maar overheidsprogramma's zijn toch de eerste die falen en waar ik zelf niet afhankelijk van zou willen zijn. Ik snap dat de werkelijkheid niet zo is en ook wat van de maatschappij afhangt maar hypothethisch zou je het zelf willen kunnen oplossen zodat anderen het niet verpesten, en zonder dat het ten koste van je werk gaat. Hoeveel werk je nu thuis of was dat niet zo veel?
Ik kan niet thuis werken, natuurlijk kan ik wel mails lezen e.d. maar mijn functie moet 24/7 op locatie ingevuld worden. Ook als er feitelijk geen werk voor me is zo als nu. Mijn functie heeft een kritieke taak binnen het “emergency respons team” van de fabriek. Ook op momenten dat we niets produceren zijn we wettelijke en verzekeringstechnisch daartoe verplicht.

Mijn vrouw werkt 32 uur per week thuis en hoeft vanaf januari van haar baas maar 24 uur te werken mits er geen spoed gevallen blijven liggen en ze mag haar uurtjes inplannen hoe ze maar wilt. Over 7 dagen verdeeld kom je redelijk makkelijk aan 24 uur. Super geregeld zou je zeggen, maar ik zie het als pilot om te kijken hoeveel mensen er straks op haar afdeling nog nodig zijn. Door twee overnames is het bedrijf heel erg gegroeid en haar afdeling ook. Een aantal van haar nieuwe collega’s hebben tijdelijke contracten, dus nu coulant zijn om mensen minder uren te laten werken zonder dat ze daar verlof voor moeten opnemen vertrouw ik niet. Zeker niet als je weet hoeveel er in het verleden gesneden is na een overname.

Ik kan zo snel niet vinden hoe ze het nut (en effect) van een mondkapje testen. Lees ik er overheen?

Zoals die OMT arts al eerder riep: het had wel anders verdeeld kunnen worden

Screenshot_20210324_103403_nl.nos.app.jpg
Ik zeg alle Janssen vaccins bij de grens tegenhouden

Terug
Naar boven