AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Alleen is nu niet het aantal besmettingen het grootste probleem mbt tot de routekaart, maar het aantal mensen in het ziekenhuis en op de op de IC, dus ook bij een halvering van de dagelijkse besmettingen blijven we nog wel even in deze situatie zitten.
Dus daarom : wat ligt er nu op de ic's?

Aan dagcijfers heb je niet zoveel, gaat om het verloop
Juist, wat voor stijging zie je hierin @apfelstrudel? Imo is het een toenemende stijging.
FC1C9607-4DBC-4B5E-B16E-5EE97F2F85EA.png

Ah, de goeie ouwe kindertijd. Wormen in de ontlasting, heroïnespuiten in het zandbakje van de basisschool. We zijn inderdaad wel aan het overdrijven met hygiëne. Ook dat 10 miljoen keer je handen ontsmetten met alcohol. Beetje je gezonde, natuurlijke flora continu nuken, je huid ontvetten en ruimte maken voor pathogenen.
Klopt, die goede oude kindertijd, ik heb de mijne er doorheengetrapt (geintje, hij is van zichzelf ook een buitenkind) en in de eerste 4 jaar van zijn leven heeft ie zo'n beetje alle 100 ziektes gehad en nu nooit meer iets. Ik heb trouwens zelf nog nooit zo vaak een snotneus gehad als toen hij naar de peuterschool ging, kinderen pakken alles op daar.

Klopt, die goede oude kindertijd, ik heb de mijne er doorheengetrapt (geintje, hij is van zichzelf ook een buitenkind) en in de eerste 4 jaar van zijn leven heeft ie zo'n beetje alle 100 ziektes gehad en nu nooit meer iets. Ik heb trouwens zelf nog nooit zo vaak een snotneus gehad als toen hij naar de peuterschool ging, kinderen pakken alles op daar.
Dat geldt toch voor de meeste jonge ouders? Of nou ja, wanneer mensen hun eerste kind krijgen?

De verhouding besmettingen tov opnames gaat de goede kant op, maar het aantal besmettingen stijgt harder dan dat de verhouding afneemt.
Ah, helder. Daar heb ik niet naar gekeken inderdaad.

Maare, niet alle vaccins hebben dezelfde zekerheid. Als ze weten wat voor mensen er nu vooral op de ic's belanden, dan kunnen ze toch nog efficiënter vaccineren?

Ah, helder. Daar heb ik niet naar gekeken inderdaad.

Maare, niet alle vaccins hebben dezelfde zekerheid. Als ze weten wat voor mensen er nu vooral op de ic's belanden, dan kunnen ze toch nog efficiënter vaccineren?
Het is vaccinatieschema is nu al te complex om door de GGD’s en huisartsen simpelweg te volgen dus laten we het niet nog complexer maken. Daarnaast zijn niey alle vaccins voor alle leeftijdsgroepen goedgekeurd en zullen we er geen weken lockdown vanaf snoepen als de vaccins nu gewoon geleverd en gezet gaan worden.

Het is vaccinatieschema is nu al te complex om door de GGD’s en huisartsen simpelweg te volgen dus laten we het niet nog complexer maken. Daarnaast zijn niey alle vaccins voor alle leeftijdsgroepen goedgekeurd en zullen we er geen weken lockdown vanaf snoepen als de vaccins nu gewoon geleverd en gezet gaan worden.
Maar die levering is dus onzeker. En plan B ontbrak wel vaker.

Maar die levering is dus onzeker. En plan B ontbrak wel vaker.
Klopt nu doen ze volgens mij per vaccin van oud naar jong. Waarschijnlijk kan je beter eerst en dikke vijftiger dan een slanke zestiger vaccineren, maar hoe moeten we dat dan weer gaan bepalen. Moet dan eerst iedereen opgemeten worden om in een database te worden opgenomen met je huidige BMI?

Klopt nu doen ze volgens mij per vaccin van oud naar jong. Waarschijnlijk kan je beter eerst en dikke vijftiger dan een slanke zestiger vaccineren, maar hoe moeten we dat dan weer gaan bepalen. Moet dan eerst iedereen opgemeten worden om in een database te worden opgenomen met je huidige BMI?

Screenshot_20210324_103403_nl.nos.app_edit_282230997352.jpg

Dat er meer besmettingen zijn is niet zo'n ramp en logisch ivm de scholen.

Wat ik niet snap is hoe die dikke oudjes weer met corona op de ics terecht komen.
Alles moet wijken voor die lui maar ze nemen het zelf totaal niet serieus.

Bij ons op het werk ook 50/60 plus wat wekelijks op de kleinkinderen aan het oppassen is. Ja HALLOOOOOO

Trouwens nog even over die moslims en de avondklok die mede voor hen is opgeschoven. Hoe gaan ze allemaal samen bij elkaar eten terwijl je alsnog maar 1 bezoeker mag ontvangen?

Die ene bezoeker is alleen een advies, je moet zelf weten of je je dat aan gaat houden. Net als het handen wassen.

Impliceer je nu dat ze zich daar niet aan gaan houden?
Iedereen moet voor zichzelf bepalen hoeveel beperkingen hij/zij zichzelf oplegt aan de hand van de adviezen van de overheid.
Persoonlijk heb ik er niks op tegen om gezellig met een groep samen te komen binnen.

Terug
Naar boven