- Waardering
- 25.459
- Lengte
- 1m83
Mag ik nog even terugkomen op bovenstaande, in het bijzonder voor @Camelus en @RockOfAges.Hoewel ik over het algemeen team politie ben en je dit soort beelden maar ziet vanaf een bepaald moment, vraag ik me wel af waar dit nu voor nodig was.
Net als het ingrijpen, blijkbaar, 10 minuten voor het einde, wat @RockOfAges ergens anders al meldde, daar zou ik ook wel een reden voor willen horen.
Er stond een stuk op GS over deze man.
GeenStijl: Nog even over Tim (36), de fotogenieke stervende zwaan op het het Malieveld
Die Tim spoort niet helemaal
Tim (36) uit Alphen komt op het Malieveld met een geprepareerd wapen: een startkabel waaraan een scherp geslepen fietsenstandaard is bevestigd. Het is niet dat Tim zijn weapon of choice toevallig op de grond heeft gevonden, zoals een stok of een steen. Met een stok slaan of met een steen gooien is ook geen uiting van gezelligheid, maar dat impliceert nog een mate van impulsiviteit, dronkenschap of actie-reactie. Zwaaien en slaan met een startkabel met daaraan een scherp geslepen fietsenstandaard is bewust en met voorbedachte rade een risico nemen dat je politieagenten of mensen om je heen zwaar gaat verwonden. Tijdens het zwaaien met de startkabels riep Tim volgens het OM 'jullie gaan allemaal dood k*nkerlijers' en als je zowel in DAAD als WOORD doodsbedreigingen aflevert aan de politie ben je niets meer een staatsgevaarlijke idioot.
Eigenlijk nog knap dat die agenten zich zo hebben ingehouden.