MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Hoewel ik over het algemeen team politie ben en je dit soort beelden maar ziet vanaf een bepaald moment, vraag ik me wel af waar dit nu voor nodig was.

Net als het ingrijpen, blijkbaar, 10 minuten voor het einde, wat @RockOfAges ergens anders al meldde, daar zou ik ook wel een reden voor willen horen.
Mag ik nog even terugkomen op bovenstaande, in het bijzonder voor @Camelus en @RockOfAges.

Er stond een stuk op GS over deze man.

Tim (36) uit Alphen komt op het Malieveld met een geprepareerd wapen: een startkabel waaraan een scherp geslepen fietsenstandaard is bevestigd. Het is niet dat Tim zijn weapon of choice toevallig op de grond heeft gevonden, zoals een stok of een steen. Met een stok slaan of met een steen gooien is ook geen uiting van gezelligheid, maar dat impliceert nog een mate van impulsiviteit, dronkenschap of actie-reactie. Zwaaien en slaan met een startkabel met daaraan een scherp geslepen fietsenstandaard is bewust en met voorbedachte rade een risico nemen dat je politieagenten of mensen om je heen zwaar gaat verwonden. Tijdens het zwaaien met de startkabels riep Tim volgens het OM 'jullie gaan allemaal dood k*nkerlijers' en als je zowel in DAAD als WOORD doodsbedreigingen aflevert aan de politie ben je niets meer een staatsgevaarlijke idioot.

Eigenlijk nog knap dat die agenten zich zo hebben ingehouden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.462
Eigenlijk nog knap dat die agenten zich zo hebben ingehouden.
Daar zijn ze op getraind.

Het doet er allemaal niet toe. Wanneer iemand weerloos op de grond ligt en zich overgeeft, dan is het niet gepast om je gram te halen en diegene nog ff de t*fus in te slaan.

Het doet er allemaal niet toe. Wanneer iemand weerloos op de grond ligt en zich overgeeft, dan is het niet gepast om je gram te halen en diegene nog ff de t*fus in te slaan.
Training of niet, het zijn soms net mensen.

Al snap ik wel dat je met zo iemand geen risico neemt.

Als die situatie klopt hadden ze van mij gerust een kogel achter in zijn hoofd mogen jagen.

Als er in die kerk voldoende ruimte is om tussen huishoudens voldoende afstand te houden en als er voldoende geventileerd wordt, waarom zou dat dan een probleem zijn?
Niet voor de verspreiding, maar het probleem is dat er zo wel meer locaties zijn met voldoende afstand en ventilatie die ook open willen zonder bemoeienis van de gemeente.

Niemand zei dat er een uitzonderingspositie mee werd bedoeld alsof het alleen voor hen zou worden verschoven, het gaat er om dat het met deze reden plots wel mogelijk is versoepeling te krijgen van het ontnemen van fundamentele grondrechten die voor deze periode notabene niet eens middels rechtszaken te ontkrachten was.
Overigens neem ik het de burgemeester als persoon niet kwalijk dat hij dat zei; hij heeft volkomen gelijk. En ze moesten er natuurlijk ook wel wat mee doen. Want we weten allemaal dat de eerdere avondklokrellen op gezellige theekransjes zouden lijken vergeleken met wat er ging gebeuren wanneer moslims boetes mochten ontvangen voor het met dit vreetfeest bezoeken van familie.

is toch mooi dat er mensen zijn die durven op te komen voor de rest?

f**k die maatregelen, laat ze maar lekker doorgaan met rellen :)
Ja dat vind ik wel mooi, maar met een kabel gaan rondzwaaien met de bedoeling gewoon eender wie te verwonden vind ik dan weer hondenbeet-waardig of zoiets

Laatst bewerkt:
Ja dat vind ik wel mooi, maar met een ketting gaan rondzwaaien met de bedoeling gewoon eender wie te verwonden vind ik dan weer hondenbeet-waardig of zoiets

Nee, meer geweld is beter. Tegen de politie dan he ;)
Winkels plunderen etc daar sta ik niet achter.

Nee, meer geweld is beter. Tegen de politie dan he ;)
Winkels plunderen etc daar sta ik niet achter.
Mja, met wapens er tegenover gaan staan is toch weer overdreven, dan vraag je er echt om. Dat er een beetje “gestoeid en uitgedaagd” word vind ik best kunnen, maar uiteindelijk sta je tegenover matig betaalde sukkelaars die ook maar gewoon hun job niet willen verliezen en s avonds hun kinderen weer willen zien. Dat ze soms eens geduwd of geïntimideerd worden, tsja. Maar ze horen niet aangevallen te worden door gewapende gekken.

Mja, met wapens er tegenover gaan staan is toch weer overdreven, dan vraag je er echt om. Dat er een beetje “gestoeid en uitgedaagd” word vind ik best kunnen, maar uiteindelijk sta je tegenover matig betaalde sukkelaars die ook maar gewoon hun job niet willen verliezen en s avonds hun kinderen weer willen zien. Dat ze soms eens geduwd of geïntimideerd worden, tsja. Maar ze horen niet aangevallen te worden door gewapende gekken.
Nou juist wel. Ik hoop dat er snel geschoten gaat worden en dat het geweld 10000x erger gaat worden.
Het moet maar eens klaar zijn met deze waanzin.

Dat ze jou kapot mogen slaan mafkees dat je bent.
:aai:

Sterkte, ik merk dat je het moeilijk hebt.

Het is voor mij verstandiger dat soort gelegenheden te mijden, je kunt wel voor je zien als ik nog even wat wil opmerken, vragen wil stellen, discussiëren of in alle redelijkheid wat wil nuanceren terwijl de linie oprukt hoe dat afloopt.

Terug
Naar boven