Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Trouwens nog even over die moslims en de avondklok die mede voor hen is opgeschoven. Hoe gaan ze allemaal samen bij elkaar eten terwijl je alsnog maar 1 bezoeker mag ontvangen?
Weet je wat ik niet begrijp?
Iedereen wil van die avondklok af. Maar als het 'voor moslims' wordt gedaan, is er ineens allemaal gedoe. Beetje belachelijk als mensen hetzelfde willen, en zich daardoor gek laten maken

Iedereen wil van die avondklok af. Maar als het 'voor moslims' wordt gedaan, is er ineens allemaal gedoe. Beetje belachelijk als mensen hetzelfde willen, en zich daardoor gek laten maken
Ik word er ook niet vrolijk van dat ik door niet bij een bid clubje te horen blijkbaar minder grondrechten behoud, ook al krijg ik als geluk bij een ongeluk daar soms een kruimeltje van terug.

Dat is juist het probleem: iedereen roept al maanden dat ze van die avondklok af willen, maar hij blijft en we moeten het maar slikken. Aboutaleb roept één keer dat het wel echt heel kut is voor moslims vanwege Ramadan en de volgende dag is het geregeld. Dan word je dus niet gelijk behandeld en dat steekt.

Dat is juist het probleem: iedereen roept al maanden dat ze van die avondklok af willen, maar hij blijft en we moeten het maar slikken. Aboutaleb roept één keer dat het wel echt heel kut is voor moslims vanwege Ramadan en de volgende dag is het geregeld. Dan word je dus niet gelijk behandeld en dat steekt.
Nederland is christelijk. Maar islamitisch en reformatorisch heeft op sommige fronten meer overeenkomsten dan katholiek en reformatorisch.

Als iedereen de avondklok kut vind, en als het vrijwel geen nut heeft, waarom zou je zo'n ding dan aanhouden? Lekker belangrijk of Aboutaleb of Wilders het regelt. Hoe sneller alles weer normaal is, hoe beter

Laatst bewerkt:
En volgens mij hebben best veel mensen op aandringen* van de overheid kerst en oud en nieuw in hun eentje of met slechts+1 gevierd, en nu wordt er terwijl dat advies nog steeds geld dus ook gewoon van uit gegaan dat een speciale groep samen gaat en mag feesten wat ze maar willen.

* = onder dreiging van boetes

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Pren
Nederland is christelijk. Maar islamitisch en reformatorisch heeft op sommige fronten meer overeenkomsten dan katholiek en reformatorisch.

Als iedereen de avondklok kut vind, en als het vrijwel geen nut heeft, waarom zou je zo'n ding dan aanhouden? Lekker belangrijk of Aboutaleb of Wilders het regelt. Hoe sneller alles weer normaal is, hoe beter

Die versoepeling van de avondklok is m.i. niet eens relevant. Het gaat erom dat moslims (en gelovigen in het algemeen, zie Urk) anders behandeld worden dan de rest. Dat kun je gewoon niet maken. Dat is een dikke middelvinger naar de zorg, alle ondernemers en eigenlijk iedereen, die zich wel aan de regels wil/moet houden. Iedereen is het zat en iedereen heeft al een jaar allerlei offers moeten brengen. Dat zou dan ook moeten gelden voor mensen die in sprookjes geloven.

Die versoepeling van de avondklok is m.i. niet eens relevant. Het gaat erom dat moslims (en gelovigen in het algemeen, zie Urk) anders behandeld worden dan de rest. Dat kun je gewoon niet maken. Dat is een dikke middelvinger naar de zorg, alle ondernemers en eigenlijk iedereen, die zich wel aan de regels wil/moet houden. Iedereen is het zat en iedereen heeft al een jaar allerlei offers moeten brengen. Dat zou dan ook moeten gelden voor mensen die in sprookjes geloven.
Ja, is het een dikke middelvinger naar de zorg? Of laat het zien dat corona op dit moment niet meer zo gevaarlijk is, als dat ze ons laten denken?

En dan heeft de overheid ook nog het recht op te beslissen of iets wel of niet een religie is, zie het pastafarisme.

Ja, is het een dikke middelvinger naar de zorg? Of laat het zien dat corona op dit moment niet meer zo gevaarlijk is, als dat ze ons laten denken?

Het een sluit het ander niet uit. Voorbeeld: Als iemand met teveel alcohol achter het stuur kruipt, is dat hoe dan ook een middelvinger naar andere weggebruikers. En dan niet specifiek voor de weggebruikers die hij tegenkomt, maar in het algemeen. Ook als dat om drie uur 's nachts op een binnenweg is met een route van 500 meter. Dus zelfs als hij niemand omver rijdt, is het nog steeds een middelvinger. Zo ook de kerk in Urk. Zelfs als er geen besmetting uit voortkomt, is het nog steeds een middelvinger naar de rest van het land.

Het een sluit het ander niet uit. Voorbeeld: Als iemand met teveel alcohol achter het stuur kruipt, is dat hoe dan ook een middelvinger naar andere weggebruikers. En dan niet specifiek voor de weggebruikers die hij tegenkomt, maar in het algemeen. Ook als dat om drie uur 's nachts op een binnenweg is met een route van 500 meter. Dus zelfs als hij niemand omver rijdt, is het nog steeds een middelvinger. Zo ook de kerk in Urk. Zelfs als er geen besmetting uit voortkomt, is het nog steeds een middelvinger naar de rest van het land.
Dat ben ik met je eens. Zorg is breder dan alleen de corona ziekenhuis opnames, daarom wist ik niet hoe je 't bedoelde
Dusse, wat hij al zegt?

Ja, hier heeft Geert wel een punt. Al moet dat ook direct weer genuanceerd worden, want die refo's in de bible belt doen in feite hetzelfde.

Ja, hier heeft Geert wel een punt. Al moet dat ook direct weer genuanceerd worden, want die refo's in de bible belt doen in feite hetzelfde.

Aboutaleb: opmerking avondklok ging uitsluitend over handhaving​

De Rotterdamse burgemeester Aboutaleb heeft in de gemeenteraad benadrukt dat zijn opmerkingen eerder deze week over de avondklok "uitsluitend over de handhaving daarvan" gingen. "Het ging niet over de wens dat we voor een categorie mensen een uitzondering moeten maken.

Na afloop van het Veiligheidsberaad maandag zei de burgemeester dat "het een dingetje wordt voor moslims" omdat de avondklok samenvalt met de ramadan en het verbreken van het vasten. In de gemeenteraad zei hij vandaag dat het zijn intentie niet was om aan te dringen op een voorkeurspositie voor een groep mensen.

"Maar er zit een kern van waarheid in je boodschap als mensen de intentie niet goed begrijpen", zei hij. "Dan heb je misschien iets onhandigs gezegd, die conclusie trek ik ook."

Hij las daarom een transcriptie voor van het fragment waarin hij de opmerking maakte. Hij ging in op een vraag van de NOS over de handhaving van de avondklok bij ingang van de zomertijd. "Dat wordt wel een dingetje, want in april is het ramadan", las hij voor. "Het vasten duurt dan tot 21.00/21.30 uur. Dan zie je toch dat de drang bestaat om de familiebezoeken te plegen. We hebben toch een miljoen mensen die daar aan doen. Het wordt dus voor veel mensen ingewikkeld om zich daar aan te houden. Laten we dan ook hopen dat de cijfers tegen die tijd verbeterd zijn zodat een aantal versoepelingen mogelijk is."

Dat er een uitzonderingspositie voor moslims zou moeten gelden "is ingevuld, door velen". "Ik heb dat zelf niet zo gezegd. Maar als dat kennelijk zo begrepen is en het anders is uitgelegd dan mijn intentie was dan had ik het misschien toch anders moeten zeggen."

Niemand zei dat er een uitzonderingspositie mee werd bedoeld alsof het alleen voor hen zou worden verschoven, het gaat er om dat het met deze reden plots wel mogelijk is versoepeling te krijgen van het ontnemen van fundamentele grondrechten die voor deze periode notabene niet eens middels rechtszaken te ontkrachten was.

• Like
Waarderingen: Pren
Vandaag (25 maart) zijn er 7.740 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 137meer dan de vorige waarde..

Als er in die kerk voldoende ruimte is om tussen huishoudens voldoende afstand te houden en als er voldoende geventileerd wordt, waarom zou dat dan een probleem zijn?

Terug
Naar boven