Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Nou, ik dacht bijvoorbeeld aan een theatervoorstelling of een bioscoop. Misschien ook bepaalde rustige muziekevenementen, zoals een opera of een concert van een singer songwriter. Daar ga je ook niet van je plek. Dus dat is prima vergelijkbaar met een kerkdienst. Overigens geen dingen waar ik veel waarde aan hecht, maar er zijn genoeg mensen die je daar wel een plezier mee zou doen.

Sportschool dan misschien weer minder. Restaurants misschien bij nader inzien ook niet vanwege de bediening die steeds rondloopt.

Anyway, I rest my case.
Als het een beetje meezit, gaan eind april de theaters weer open

Sold: 50 million digital health passportsA British cyber security company, VST Enterprises has signed a contract with international digital health technology firm Circle Pass Enterprises (CPE),
owner of ‘Covi-Pass’, to supply 50 million of its ‘digital health passports’ to 15 countries.

Is het openen van de terrassen niet het meest logisch. Iedereen gaat toch al naar buiten als de zon schijnt. Hele parken liggen vol, binnenstad zit iedereen op trappen of muurtjes. Kan je net zo goed op een terras gaan zitten waarbij die heilige afstand wel gewaarborgd is.

Vandaag (26 maart) zijn er 7.644 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 78minder dan de vorige waarde.

@Steks een vrijdag met minder positieven dan de dag ervoor! Gaat dit de goede kant op??

Vandaag (26 maart) zijn er 7.644 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 78minder dan de vorige waarde.

@Steks een vrijdag met minder positieven dan de dag ervoor! Gaat dit de goede kant op??
Waarschijnlijk niet, het is meer dan een week geleden en de dagen hiervoor was de stijging fors.

Wat ik al dacht, nu worden er 8868 gemeld.

God ziet in dat er geen plaats is voor endomorphs op deze planeet.
rookie-numbers-gif-6096185

tenor.gif

Vandaag (27 maart) zijn er 8.868 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 1.260meer dan de vorige waarde.

Vandaag (27 maart) zijn er 8.868 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 1.260meer dan de vorige waarde.
Dat aantal is hoog. Maar ik vind het nog steeds nietszeggend. Dat is 50.9 per 100.000 inwoners.

Moet je nagaan. We zouden versoepelen als we twee weken onder de 35 per 100.000 inwoners zaten. Maar van half januari tot half maart zaten we onder die 35 besmettingen (dus waarom die hele avondklok en bezoekregeling toen is ingegaan, is mij nog steeds een raadsel).
Het aantal ziekenhuisopnames is bijna niet veranderd (schommelt zo rond de 175). Aantal ic opnames is ook niet noemenswaardig gestegen. Sterfte is inmiddels zelfs iets niveau!

283.jpg

Er zijn inmiddels 2,3 miljoen vaccinaties gezet. Ik vind het ronduit belachelijk dat 11% van de 18 jarigen al is gevaccineerd (omdat ze zo vet zijn), maar dat is een andere discussie.

Met andere woorden: waarom alle focus op die hoge besmettingen? Alles draait toch om de zorg ontlasten?

Moet je nagaan. We zouden versoepelen als we twee weken onder de 35 per 100.000 inwoners zaten. Maar van half januari tot half maart zaten we onder die 35 besmettingen (dus waarom die hele avondklok en bezoekregeling toen is ingegaan, is mij nog steeds een raadsel).
Het aantal ziekenhuisopnames is bijna niet veranderd (schommelt zo rond de 175). Aantal ic opnames is ook niet noemenswaardig gestegen. Sterfte is inmiddels zelfs iets niveau!
Er zijn meer randvoorwaarden gesteld buiten de 35 besmettingen per 100.000, zoals het aantal ziekenhuis en ic-opnames, het aantal bezette ziekenhuis en ic-bedden en de R-factor. Toen het aantal besmettingen onder de 35 per 100.000 zat was minimaal één van die andere randvoorwaarden boven de hoogst gestelde drempelwaarde.

Er zijn inmiddels 2,3 miljoen vaccinaties gezet. Ik vind het ronduit belachelijk dat 11% van de 18 jarigen al is gevaccineerd (omdat ze zo vet zijn), maar dat is een andere discussie.
Waar heb je die info vandaan? Waarschijnlijk is het 11% van de mensen boven de 18 jaar.

Met andere woorden: waarom alle focus op die hoge besmettingen? Alles draait toch om de zorg ontlasten?
Het aantal ziekenhuis patiënten met corona blijft gewoon toenemen hoor.
D65812B3-E743-4FB3-8172-664912018415.png

Ook het aantal ic-patiënten met corona blijft stijgen. Dus als je de maatregelen ter discussie wilt stellen zou ik niet naar de cijfers wijzen.
895420D2-CA2E-42A5-81B2-9AF3F08FEA2E.png

Er zijn meer randvoorwaarden gesteld buiten de 35 besmettingen per 100.000, zoals het aantal ziekenhuis en ic-opnames, het aantal bezette ziekenhuis en ic-bedden en de R-factor. Toen het aantal besmettingen onder de 35 per 100.000 zat was minimaal één van die andere randvoorwaarden boven de hoogst gestelde drempelwaarde.

Waar heb je die info vandaan? Waarschijnlijk is het 11% van de mensen boven de 18 jaar.
Jij neemt die R factor nog steeds serieus? :roflol:

vac.jpg

"Mensen met een BMI (Body Mass Index) hoger dan 40, mensen van 63 en 64 jaar oud en mensen met het syndroom van down (ouder dan 18) werden vandaag als eersten bij de huisarts gevaccineerd".

Het zijn onder anderen jongeren die onder begeleiding wonen die al gevaccineerd zijn. Die andere link kan ik zo snel niet vinden
Het aantal ziekenhuis patiënten met corona blijft gewoon toenemen hoor.
Ja, je zei pas ook dat het evenredig steeg. Vind je dat nog steeds?

27mrt.jpg

Mocht het je interesseren (ik weet dat je niet zon hoge pet op hebt van Gommers), dan is dit misschien wel een mooi stukje

Ook het aantal ic-patiënten met corona blijft stijgen. Dus als je de maatregelen ter discussie wilt stellen zou ik niet naar de cijfers wijzen.
895420D2-CA2E-42A5-81B2-9AF3F08FEA2E.png
Ik zeg ook niet dat het niet stijgt he ;) Het is alleen uit balans.
Coronavirussen is een verzamelgroep he. Ik vraag mij steeds meer af óf er soms op meerdere coronavirussen wordt getest, of dat covid19 niet zo schadelijk is als toen het nog compleet nieuw was

Ik zeg ook niet dat het niet stijgt he ;) Het is alleen uit balans.
Coronavirussen is een verzamelgroep he. Ik vraag mij steeds meer af óf er soms op meerdere coronavirussen wordt getest, of dat covid19 niet zo schadelijk is als toen het nog compleet nieuw was
Dat is toch ondertussen duidelijk dat het niet formaat ebola is wat eerst gesuggereerd werd? Dat ontkent ook niemand, maar vooralsnog een vrij heftig virus.

Jij neemt die R factor nog steeds serieus? :roflol:

vac.jpg

"Mensen met een BMI (Body Mass Index) hoger dan 40, mensen van 63 en 64 jaar oud en mensen met het syndroom van down (ouder dan 18) werden vandaag als eersten bij de huisarts gevaccineerd".

Het zijn onder anderen jongeren die onder begeleiding wonen die al gevaccineerd zijn. Die andere link kan ik zo snel niet vinden

Ja, je zei pas ook dat het evenredig steeg. Vind je dat nog steeds?

27mrt.jpg

Mocht het je interesseren (ik weet dat je niet zon hoge pet op hebt van Gommers), dan is dit misschien wel een mooi stukje
40+ BMI kunnen ze imo beter een ander spuitje geven.

Terug
Naar boven