MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Jij neemt die R factor nog steeds serieus? :roflol:
Ja, jij niet? Kan je dat onderbouwen?

Ja, je zei pas ook dat het evenredig steeg. Vind je dat nog steeds?
Wanneer heb ik gezegd dat het evenredig was?

Mocht het je interesseren (ik weet dat je niet zon hoge pet op hebt van Gommers), dan is dit misschien wel een mooi stukje
Ik heb wel een hoge pet op van Gommers, maar wel dan als intensivist.

40+ BMI kunnen ze imo beter een ander spuitje geven.
Iets in de kleur hemelsblauw? :D
Euthasol-Euthanasia.jpg

Dat is toch ondertussen duidelijk dat het niet formaat ebola is wat eerst gesuggereerd werd? Dat ontkent ook niemand, maar vooralsnog een vrij heftig virus.
20859_1_corona_virus_human_pets_nl.jpg

Ja, klopt. Maar er zijn bij katten wel meer onschuldige coronavirussen. Katten kunnen (net als nertsen) ook besmet raken met covid19, dus wie zegt dat wij niet meerdere soorten onschuldige coronavirussen bij ons kunnen dragen? Om maar iets te noemen.

Met andere woorden: waarom alle focus op die hoge besmettingen? Alles draait toch om de zorg ontlasten?

Is dat nog wel zo, hoorde dat vooral de eerste 3 maanden. Voorkomen dat er nieuwe varianten ontstaan lijkt mij de nieuwste focus.
Wellicht veranderen ze dit na 90% vaccinatie in het voorkomen van een nieuw virus in de toekomst en kunnen we helaas niet meer terug. Wat bedoelen ze anders met het nieuwe normaal?

Ja, jij niet? Kan je dat onderbouwen?
Ja, dat kan ik wel, maar daar bedank ik voor. Want dan wordt het weer zon eindeloze 'discussie' over die R waar niets uit komt. Weet je wat het probleem is met jouw manier van discussiëren? Dat is geen discussie. Jij vraagt een ander iets te onderbouwen, en vervolgens probeer je datgeen te ontkrachten. Dat is niet altijd hetzelfde als een eigen mening hebben.
Wanneer heb ik gezegd dat het evenredig was?
In post #1.361 :o

Even serieus, je weet toch zelf wel wat je wel en niet hebt gezegd?

Is dat nog wel zo, hoorde dat vooral de eerste 3 maanden. Voorkomen dat er nieuwe varianten ontstaan lijkt mij de nieuwste focus.
Wellicht veranderen ze dit na 90% vaccinatie in het voorkomen van een nieuw virus in de toekomst en kunnen we helaas niet meer terug. Wat bedoelen ze anders met het nieuwe normaal?
Geen idee.

Gommers zei van de week nog dat we meer naar buiten moesten, meer sporten, dat buiten op anderhalve meter de besmetting nihil is. En toch kunnen horeca-eigenaren met een terras nog steeds de t*ring krijgen, zo lijkt het. Er zijn flink wat onderzoeken geweest waarbij mensen een tag bij zich droegen, die het aantal contactpunten enzo meet. Onderzoeken die meten of er verandering in ons gedrag is, als we een mondkapje dragen. En ondertussen kan er niets, en niemand weet voor hoe lang.
Ik begrijp niet dat ze niet zeggen: hoor eens, als het daalt tot xx besmettingen, dan kan er weer wat. Of als xx% gevaccineerd is. Of weet ik veel wat. Er zijn zoveel mogelijkheden om perspectief te bieden, mensen te motiveren om aan de maatregelen te houden, zonder dat ze er een datum aan vast knopen.

Ja, dat kan ik wel, maar daar bedank ik voor. Want dan wordt het weer zon eindeloze 'discussie' over die R waar niets uit komt. Weet je wat het probleem is met jouw manier van discussiëren? Dat is geen discussie. Jij vraagt een ander iets te onderbouwen, en vervolgens probeer je datgeen te ontkrachten. Dat is niet altijd hetzelfde als een eigen mening hebben.

In post #1.361 :o

Even serieus, je weet toch zelf wel wat je wel en niet hebt gezegd?
En die keutel is kennelijk weer ingetrokken.

Ik begrijp niet dat ze niet zeggen: hoor eens, als het daalt tot xx besmettingen, dan kan er weer wat. Of als xx% gevaccineerd is. Of weet ik veel wat. Er zijn zoveel mogelijkheden om perspectief te bieden, mensen te motiveren om aan de maatregelen te houden, zonder dat ze er een datum aan vast knopen.
Een vorige keer dat ze zoiets zeiden op 1 getal was iedereen* ervan overtuigd dat ze zouden gaan versoepelen en dat gebeurde toen toch niet, want andere getallen waren wel hoger.

Men zal nu ook wel uitkijken weer iets te zeggen wat men niet waar kan maken, ook dat is niet goed voor het uithoudingsvermogen en perspectief.

De frustratie is wel uit je posts te lezen en dat snap ik ook wel, da's zal iedereen in meer of mindere mate last van hebben.

Sterkte!

*) een dwarse zonderling daargelaten.

Geen idee.

Gommers zei van de week nog dat we meer naar buiten moesten, meer sporten, dat buiten op anderhalve meter de besmetting nihil is. En toch kunnen horeca-eigenaren met een terras nog steeds de t*ring krijgen, zo lijkt het. Er zijn flink wat onderzoeken geweest waarbij mensen een tag bij zich droegen, die het aantal contactpunten enzo meet. Onderzoeken die meten of er verandering in ons gedrag is, als we een mondkapje dragen. En ondertussen kan er niets, en niemand weet voor hoe lang.
Vind het ook wel jammer dat alle eerdere transparantie is teruggedrongen tot 'wanneer wij zeggen dat het kan.' En daar zitten steeds weer nieuwe cijfers en verwachtingen achter.

De eerste lockdown kwam simpel en duidelijk ten einde wanneer de IC bezetting onder ik dacht 750 ofzo daalde. Nu zijn we daar in de 2e, 3e, 4e golven niet eens aan gekomen dus er is een buffer toegevoegd middels de achterlopende gemodelleerde R-waarde. Toen leek alles beterende maar wist/dacht men dat de britse variant er aan komt en een veel ergere R-waarde met zich meebrengt. En nu? Zit het net op het randje van de R=1.05 dat als het oneindig zo blijft het uiteindelijk wel te veel zal stijgen, maar er toch ook in een week beter weer en bredere omstandigheden komen die het kunnen doen dalen zoals een epidemiegolf van nature ophoudt.

ps. de eerste golf begon met het einde van maart af te nemen. Volgende week beter weer. Dan is het klaar?

pps. in b4 we mogen pas weer wat als echt iedereen gevaccineerd is

Laatst bewerkt:
Had ik t al gezegd? De popo doet helemaal niks hier met die avondklok. Je moet niet bezopen tegen ze aan fietsen, maar anders kun je gewoon lekker over straat. Dikke vinger naar dit neofascistische gedrocht.

Had ik t al gezegd? De popo doet helemaal niks hier met die avondklok. Je moet niet bezopen tegen ze aan fietsen, maar anders kun je gewoon lekker over straat. Dikke vinger naar dit neofascistische gedrocht.
Als de prioriteit meer ligt bij het afrossen van randdebielen die je leven bedreigen op het Malieveld dan bij het bekeuren van mensen die in een rechte lijn fietsen net na 21u, denk ik dat de basis goed is.

Laatst bewerkt:
Vind het ook wel jammer dat alle eerdere transparantie is teruggedrongen tot 'wanneer wij zeggen dat het kan.' En daar zitten steeds weer nieuwe cijfers en verwachtingen achter.

De eerste lockdown kwam simpel en duidelijk ten einde wanneer de IC bezetting onder ik dacht 750 ofzo daalde. Nu zijn we daar in de 2e, 3e, 4e golven niet eens aan gekomen dus er is een buffer toegevoegd middels de achterlopende gemodelleerde R-waarde. Toen leek alles beterende maar wist/dacht men dat de britse variant er aan komt en een veel ergere R-waarde met zich meebrengt. En nu? Zit het net op het randje van de R=1.05 dat als het oneindig zo blijft het uiteindelijk wel te veel zal stijgen, maar er toch ook in een week beter weer en bredere omstandigheden komen die het kunnen doen dalen zoals een epidemiegolf van nature ophoudt.

ps. de eerste golf begon met het einde van maart af te nemen. Volgende week beter weer. Dan is het klaar?

pps. in b4 we mogen pas weer wat als echt iedereen gevaccineerd is
Ik hoop het. De eerste lockdown begon volgens mij op 15 maart

• Like
Waarderingen: BB_
Vandaag (28 maart) zijn er 7.513 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 1.324minder dan de vorige waarde.

We sturen nu al een jaar in de coronamist en klampen ons daarbij graag wanhopig vast aan voorspellende cijfers. Een avondklok voorkomt een X-aantal besmettingen. De Britse variant is over zoveel weken dominant. Er is een heuse loopgravenoorlog gaande onder de statistici die deze cijfermatige bakens opstellen, met Maurice de Hond aan de ene kant en het RIVM aan de andere. Op het middenveld de hongerige media en de naar vrijheid snakkende burger.

Tijd dus voor een goed rationeel gesprek over de waarde en werkwijze van de statistiek. En ja, er zal zeker ook een kritische noot gekraakt worden.
Met (prof dr) Rens van der Schoot.

Las ergens dat 20% de lockdown toch wel heerlijk vindt. Huilen omdat je man weer aan het werk moet och och je hebt ze er bij. Kunnen vast niet wachten tot ze 80 zijn.

Ergens moeten werken is dan ook kut. Maar ze kunnen toch thuis blijven werken als ze dat willen wie houd ze tegen?

Ergens moeten werken is dan ook kut. Maar ze kunnen toch thuis blijven werken als ze dat willen wie houd ze tegen?

Of laat je lekker afkeuren en ga samen de bijstand in, nooit meer buiten komen. Je krijgt wel een beetje last van een stijve rug van dat 22 uur per dag zitten/liggen. Investeer in een goed matras.

Terug
Naar boven