Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Wordt het nou vanaf of per 31 maart naar 2200 verschoven? ???

Vandaag (30 maart) zijn er 6.146 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 678 minder dan de vorige waarde.
Ik zat er niet heel ver naast.

Vandaag (30 maart) zijn er 5.909 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 895 minder dan de vorige waarde.

Vandaag (30 maart) zijn er 5.909 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 895minder dan de vorige waarde.

Steks t*fus homo jat mijn enige nuttige bijdrage aan dit forum niet vuile coronacijfer jatter
Geef @Steks eens ongelijk! Die besmettingen blijven maar dalen, het zit zelfs weer onder die 35 per 100.000 inwoners. Gisteren was het zelfs lager dan de week daarvoor... Ik begrijp wel dat Steks uit zijn doen is hoor :o

Het plan om in geval van crisis op te schalen naar 1700 intensive care-bedden lijkt onhaalbaar, vertellen meerdere ziekenhuizen aan het AD. Ic-artsen zeggen tegen de krant te vrezen dat er niet genoeg personeel beschikbaar is en dat terwijl de derde golf coronabesmettingen oprukt.

Nou gelukkig hebben ze zich niet verveeld!

Nou gelukkig hebben ze zich niet verveeld!
1.700 IC bedden, zoveel waren er in de eerste golf niet eens bezet.

Opschalen houdt toch in dat er een x aantal bedden 'gereserveerd' is voor Covid patiënten? Dus dat operaties - waar mogelijk- worden uitgesteld, zodat Covid voorrang heeft?

1.700 IC bedden, zoveel waren er in de eerste golf niet eens bezet.
Dacht wel zoiets, 1400 IC corona patiënten en 300 IC patiënten reguliere zorg.

Opschalen houdt toch in dat er een x aantal bedden 'gereserveerd' is voor Covid patiënten? Dus dat operaties - waar mogelijk- worden uitgesteld, zodat Covid voorrang heeft?
Dat gebeurt nu al bij 1350 bedden. Maar dan nog verder afschalen van reguliere zorg ja. Meer personeel inplannen. Zwaardere roosters. Bij absolute nood kunnen er zelfs meer patiënten per IC-verpleegkundige verzorgd moeten worden maar dat is niet wenselijk voor de kwaliteit van de zorg.

Dacht wel zoiets, 1400 IC corona patiënten en 300 IC patiënten reguliere zorg.

Dat gebeurt nu al bij 1350 bedden. Maar dan nog verder afschalen van reguliere zorg ja. Meer personeel inplannen. Zwaardere roosters. Bij absolute nood kunnen er zelfs meer patiënten per IC-verpleegkundige verzorgd moeten worden maar dat is niet wenselijk voor de kwaliteit van de zorg.
Gewone ziekenhuisbedden en IC samen wel ja

Gewone ziekenhuisbedden en IC samen wel ja
ic.png

+nog 300-350 IC bedden bezet door reguliere zorg.

Stel de overheid zegt vanaf morgen geen mondkapjesplicht meer wat doen jullie dan? Netjes ophouden in de winkel of stoppen met dragen?

🤷‍♂wel een leuke poll denk ik

Terug
Naar boven