XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Nouja ik denk niet dat ze per ongeluk 800 meter uit elkaar staan en het voetbaldoel lijkt me ook geen 20m hoog. Dat is hoe het coronamodel ze zou schatten.
Hier gaat het dus mis wat communicatie en interpretatie betreft en in veel gevallen zal de toehoorder (jij in dit geval) niet vragen om een betere uitleg en de andere partij zal niet proberen uit te vogelen of de informatie overgekomen is zoals bedoeld.

Vandaag (29 maart) zijn er 6.824 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 667minder dan de vorige waarde.

Idem

Tsjonge 2k minder in 2 dagen, versoepelen!!!
I don't think so...

vdissel.jpg

In sommige gemeenten geeft de BM aan dat ze niet handhaven tegen groepjes sportende volwassenen en geven ze mensen die trainingen buiten organiseren zo meer ruimte.

Amai! Deze rel loopt alleen maar verder uit de hand zo. Het kerkbestuur en de dominee gooien nog even wat olie op het vuur...:popcorn2:
https://nos.nl/artikel/2374628-woor...t-journalisten-met-ss-ers-en-terroristen.html
Ik haal deze quote uit het artikel, van dominee Kort:
"We zijn gehoorzaamheid aan de overheid verschuldigd, maar als de overheid afwijkt hoeven we alleen naar God te luisteren."

Ik weet niet of iedereen begrijpt hoe gevaarlijk dit is, maar als je zoiets zegt ben je dus in principe gewoon strafbaar bezig, zelfs binnen de kaders van de vrijheid van godsdienst - die echt zéér ruim zijn. Dit is een oproep tot wetteloosheid. Vrij vertaald zegt de beste man dat zijn kerkgangers de wetten van het land aan de laars mogen lappen wanneer deze wetten niet stroken met zijn zienswijze of die van zijn kerkgemeenschap. Het is gewoon een ondermijning van de rechtsstaat, en deze man weet dat donders goed. Je kan en mag op basis van geen enkel grondrecht (grond)wetten nietig of niet ter zake doend verklaren. En als dat al wel moet gebeuren dan hebben we daar de rechtspraak voor.

Ik hoorde vanmorgen op radio 1 een paar van die gereformeerde koekwausen ratelen over hoe belangrijk dat geloof voor ze is en waarom zij dan wel samen zouden mogen komen en anderen niet. Dit volk heeft altijd last van een enorm gevoel van morele verhevenheid boven anderen én van een enorm gebrek aan inlevingsvermogen in de gedachten van niet-christelijken. Niemand heeft het recht om te bepalen dat het feit dat diegene zijn religie kan beleven belangrijker is dan dat een ander naar school kan, kan sporten, naar het terras kan gaan, het bedrijf draaiende kan houden of whatever. Ik kan me er zo boos om maken wanneer dat wel gebeurt.

Laatst bewerkt:
Ik haal deze quote uit het artikel, van dominee Kort:
"We zijn gehoorzaamheid aan de overheid verschuldigd, maar als de overheid afwijkt hoeven we alleen naar God te luisteren."
Ben het op zich wel met je eens, maar die quote in het artikel is volledig zonder context.

In het algemeen zie je met andere geloven, sektes, subgroepen dat dit soort belangstelling van de pers ziet als sensatiezoekers die de eigen groep in een slecht daglicht wil zetten. Daar hebben ze ook wel best een punt, maar dat rechtvaardigt geen geweld en men mist vaak het punt dat men zo zelf het beeld over de eigen groep negatief inkleurt.

Er zijn allerlei wetten denkbaar waarbij allerlei groepen op een bepaald punt zeggen dat we er niet aan mee doen.

Op Sardinië heb je cazu marzu (rottende kaas) die zijn sterke smaak krijgt door larven die erin zitten en de kaas eten en weer uitscheiden. Mag niet van de (EU-) wet, kan je toch kopen als je iemand kent.

Wij tegen de rest van de wereld doet het vaak goed, zorgt ook dat men trouw blijft aan de groep voor het gevaar buiten.

Laatst bewerkt:
Bij zo'n quote is geen enkele context nodig. En anders wil ik die wel geven: de context was een 2,5 uur durende preek waarin lekker gezellig hel en verdoemenis werd afgekondigd over de toehoorders en alles wat niet gelovig is nog eens extra de t*fus en pl**ris werd toegewenst. Dat is hoe die gasten rollen. Dit is geen vrijheid blijheid clubje, dit zijn oud-gereformeerden. Dat is de meest hardcore versie, en daar zit geen woordje nuance aan.

De rest van je punt begrijp ik niet zo. Omdat anderen wel eens de wet overtreden mag zo iemand - met notabene een grote following - dat ook aanmoedigen?

Bij zo'n quote is geen enkele context nodig. En anders wil ik die wel geven: de context was een 2,5 uur durende preek waarin lekker gezellig hel en verdoemenis werd afgekondigd over de toehoorders en alles wat niet gelovig is nog eens extra de t*fus en pl**ris werd toegewenst. Dat is hoe die gasten rollen. Dit is geen vrijheid blijheid clubje, dit zijn oud-gereformeerden. Dat is de meest hardcore versie, en daar zit geen woordje nuance aan.

De rest van je punt begrijp ik niet zo. Omdat anderen wel eens de wet overtreden mag zo iemand - met notabene een grote following - dat ook aanmoedigen?
Je hebt niet toevallig een link naar de tekst?

Mogelijk mis ik veel, er zit daar vaak hele en halve geheimtaal in, wel nieuwsgierig.

In een artikel hoorde ik een fragment over afstand houden in de kerk, maar in het eerste stukje van de dienst zit al samenzang.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven