XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Ik ga ze denk ik als zakdoek of wc papier gebruiken, ben er nog niet uit.
Paar weken geleden dit wel letterlijk hier gezien.
Liep zo'n knakker van een of ander goed doel door de wijk, ik liep door de straat en zag hem verderop in de bosjes nog net zijn reet afvegen met een mondkapje. Hij zag mij ook en trok snel z'n broek op en liep weg alsof er niets aan de hand was.
Twintig minuten later stond 'ie bij ons voor de deur. Hij schrok zich wild toen ik de deur open deed. Ik vroeg hem of hij ook schijt had aan die mondkapjes. Liep snel weer verder.

Stel de overheid zegt vanaf morgen geen mondkapjesplicht meer wat doen jullie dan? Netjes ophouden in de winkel of stoppen met dragen?

🤷‍♂wel een leuke poll denk ik
Meteen af doen. Moet eerlijk zeggen dat ik hem nu soms ook wel eens af doe. Als ik dat ding te lang op heb word ik op een gegeven moment echt misselijk en dan zet ik hem gewoon af.
Inb4 badass

Meteen af doen. Moet eerlijk zeggen dat ik hem nu soms ook wel eens af doe. Als ik dat ding te lang op heb word ik op een gegeven moment echt misselijk en dan zet ik hem gewoon af.
Inb4 badass
Beter dat, dan die idioten die willen dat je het ook in de buitenlucht gaat dragen. Doe normaal...

Screenshot_20210331_094249_com.android.chrome_edit_9707301390185.jpg

Denk dat ie het verdienmodelltje bedoeld.
Voor wie er het snelste bij is?
Ik meende dat die dingen niet worden belast

Edit:

Dit betekent toch niet dat de fabrikant er niet beter van wordt?

Dit betekent toch niet dat de fabrikant er niet beter van wordt?
Er wordt altijd iemand beter van. Vraag en aanbod.

Als het goed is wordt zowel de koper als verkoper er beter van, en anders koop je het niet. Dat is hoe de economie werkt. Het is niet verplicht...

Er wordt altijd iemand beter van. Vraag en aanbod.
De enige reden waarom er vraag naar is, is omdat de overheid zegt dat je zonder negatieve test anders niks mag

Haal die verplichting eraf en je hebt geen vraag meer.

Het is geen intrinsieke vraag vanuit de mensen zelf.

Er worden niet veel mensen beter van.

De enige reden waarom er vraag naar is, is omdat de overheid zegt dat je zonder negatieve test anders niks mag

Haal die verplichting eraf en je hebt geen vraag meer.

Het is geen intrinsieke vraag vanuit de mensen zelf.

Er worden niet veel mensen beter van.
De intrinsieke vraag is dat je daardoor eerder weer iets kunt.

Trouwens ben ik ook voor gratis tests, want een GGD test is nog veel duurder (voor de overheid). En zo snel mogelijk uit deze lockdown komen is nog veel beter.

Ik probeer alleen te beredeneren waarom €9 voor een zelftest geen scam is.

Als ze gratis gefinancieerd zijn gaat niemand ze toch overkopen van iemand anders
Niet per se. Alleen als er voldoende aanbod is.

Als ze gratis gefinancieerd zijn gaat niemand ze toch overkopen van iemand anders
Ja, maar ze kosten wel een euro of twee om te maken moet de overheid dan ook nog eens een paar miljard uitgeven om ons allemaal van voldoende sneltesten te voorzien?

Gratis sneltesten? En wie denk je dat dat uiteindelijk dan betaalt.
Er wordt geen belasting over gerekend (terwijl je over alles belasting betaald).

Ik ben blij dat die sneltesten eindelijk te koop worden aangeboden (want dat duurde best lang). Het biedt voor mij, met mijn werk, gewoon heel veel mogelijkheden, vrijheid en rust.

Testen voor een seizoens vrius, heel slim :rolleyes: Mijn god waar laat iedereen zich toch inrommelen :(

Terug
Naar boven