Fitness Seller

Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Bezoekers in dit topic

Die boeren gebruiken alleen water omdat de mens hun spul nodig heeft, dus eigenlijk gebruiken ze indirect geen water en kan alles op het bordje van de huishoudens gelegd worden.
conclusie, minder mensen is de oplossing.

PS. er is water zat in de wereld, en zeker in NL.
 
Die boeren gebruiken alleen water omdat de mens hun spul nodig heeft, dus eigenlijk gebruiken ze indirect geen water en kan alles op het bordje van de huishoudens gelegd worden.
conclusie, minder mensen is de oplossing.

PS. er is water zat in de wereld, en zeker in NL.

En er komt alleen maar meer bij (in vloeibare vorm), al dat gedoe over water :dunno:
 
En er komt alleen maar meer bij (in vloeibare vorm), al dat gedoe over water :dunno:
Ja, naast CO2 komt er ook veel H2O vrij bij het verbranden van aardgas.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Dijken omhoog en meer water bufferen misschien een optie?

Want de hoeveelheid regen loopt alleen maar op per jaar, het probleem zit dus bij het bufferen en niet dat er minder regen valt.
Nee, jij zegt nu dat er meer papier op voorraad moet worden gehouden omdat we maar op één kant van de pagina schrijven.

Het IJselmeer is de buffer, maar het regenwater moet in gebieden zelf worden vastgehouden in plaats van zo snel en efficiënt mogelijk afvoeren.

Het klopt dat er meer regen valt, maar het regent minder vaak, dus spoelt er, op zijn minst relatief, meer weg.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
Alles is de schuld van de boeren. :clown:

Jaja, er is een club mensen die heel graag zou willen dat we dit met z'n allen zouden geloven. :trollface:

De boeren overal de schuld van geven, is eigenlijk voor een groot deel jezelf beschuldigen.
 
Nee, jij zegt nu dat er meer papier op voorraad moet worden gehouden omdat we maar op één kant van de pagina schrijven.

Het IJselmeer is de buffer, maar het regenwater moet in gebieden zelf worden vastgehouden in plaats van zo snel en efficiënt mogelijk afvoeren.

Het klopt dat er meer regen valt, maar het regent minder vaak, dus spoelt er, op zijn minst relatief, meer weg.
Dan moeten we zeker weer tegels gaan lichten van jou.
 
PS. er is water zat in de wereld, en zeker in NL.
sterker nog, de hoeveelheid water in de wereld is altijd hetzelfde.
alleen de verdeling en de bruikbaarheid/beschikbaarheid ervan gaat steeds meer problemen geven op bepaalde plaatsen in de wereld.
 
Dan moeten we zeker weer tegels gaan lichten van jou.
Dat is bijna net zo'n GL-oplossing als gescheiden afval inzamelen, al werkt deze nog enigszins. Het is mij niet bekend wat het verschil is als je een m2 minder tegels hebt.

Linksom of rechtsom moet het water van die regenbuien (en evt hoogwaterstanden) langer worden vastgehouden ipv zsm worden afgevoerd naar riool of via de rivieren. Of je dat in een tuin doet, met een regenton op je dak, een park, een bassin, een meertje of wat dan ook maakt niet uit. De bodem, in geval van regen zeker een droge bodem, heeft dan meer tijd om het op te nemen.

In de link van Steelpan staat wel dat het niet helemaal gelijk is verdeeld met de meerdere neerslag. Gebieden in het Oosten, waar de droogte groter is, krijgen slechts 10% meer.
 
Nee, jij zegt nu dat er meer papier op voorraad moet worden gehouden omdat we maar op één kant van de pagina schrijven.

Het IJselmeer is de buffer, maar het regenwater moet in gebieden zelf worden vastgehouden in plaats van zo snel en efficiënt mogelijk afvoeren.

Het klopt dat er meer regen valt, maar het regent minder vaak, dus spoelt er, op zijn minst relatief, meer weg.
Plaatselijk bufferen kan ook, maar dat is in vergelijking met het IJsselmeer natuurlijk peanuts.
Misschien gewoon het hele jaar door water uit de rivieren pompen en zorgen dat het grondwater op peil blijft ipv al dat kostbare zoete water de zee in laten lopen.
 
Plaatselijk bufferen kan ook, maar dat is in vergelijking met het IJsselmeer natuurlijk peanuts.
Misschien gewoon het hele jaar door water uit de rivieren pompen en zorgen dat het grondwater op peil blijft ipv al dat kostbare zoete water de zee in laten lopen.
Meer nog dan plaatselijk bufferen is het plaatselijk voorkomen en/of vertragen dat het uitdroogt.

De rivieren staan nu al laag, terwijl het laagste punt doorgaans in het najaar is, ook hier geldt dat je het moet vasthouden en opvangen als de waterstand hoog is en je reserve-opvang en -afvoer moet hebben voor te hoog.

Richting zee moeten rivieren en grondwater ook niet te laag zijn ivm verzilting.
 
Meer nog dan plaatselijk bufferen is het plaatselijk voorkomen en/of vertragen dat het uitdroogt.

De rivieren staan nu al laag, terwijl het laagste punt doorgaans in het najaar is, ook hier geldt dat je het moet vasthouden en opvangen als de waterstand hoog is en je reserve-opvang en -afvoer moet hebben voor te hoog.

Richting zee moeten rivieren en grondwater ook niet te laag zijn ivm verzilting.
''hele jaar door'' moest eigenlijk ''bij hoog genoeg water'' zijn.

Maar op zich kan water best laag staan natuurlijk, er hoeven alleen nog wat boten door te kunnen, de rest van het water mag er uit en de grond in gepompt worden.
 
Meer nog dan plaatselijk bufferen is het plaatselijk voorkomen en/of vertragen dat het uitdroogt.
bufferen waar het nodig is, dus in "hoog" nederland.
het probleem is een beetje dat heel de water infrastructuur van nederland is ingericht op water afvoeren, dus in het oosten zullen ze veel meer aandacht moeten hebben voor vasthouden van water.(stuwen/dammen/overloopgebieden/vernatting van natuur e.d)

bufferen in ijselmeer, zoommeer, haringvliet/biesbosch gebeurt al op grote schaal, probleem is alleen dat als het weer nat gaat worden in de stroomgebieden van de grote rivieren dat bufferen weer gaat tegenwerken omdat dan het gebufferde water voor tegendruk in de afvoer gaat zorgen.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Dijken omhoog en meer water bufferen misschien een optie?

Want de hoeveelheid regen loopt alleen maar op per jaar, het probleem zit dus bij het bufferen en niet dat er minder regen valt.
Hmm das vreemd. Want ik hoor en lees steeds meer berichten dat het droger en droger wordt. Dat het neerslagtekort elk jaar toeneemt, door klimaatverandering, hetgeen uw schuld is.

Maar volgens die bron wordt het hier dus helemaal niet droger. Of mis ik iets?

Als ik naar die grafiek kijk zou ik toch echt concluderen dat het leidingwater gebruik af is genomen.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel water verbruiken de boeren eigenlijk per jaar? :thinking:

Edit:
Net zoveel als alle huishoudens bij elkaar.
Boeren is nogal een ruim begrip. Je artikel heeft het over tuin- en landbouw en begint dan opeens over "het drenken van (hok)dieren". Maar dat valt niet onder tuin- of landbouw maar onder veehouderij lijkt mij. En er staat ook geen precieze data qua watergebruik per sector.

Oftewel, ik word hier totaal niet wijzer van.

En als ik naar die grafiek kijk zou ik concluderen dat het gebruik van leidingwater juist af is genomen.
Screenshot_20220818-025618_Chrome.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
Hmm das vreemd. Want ik hoor en lees steeds meer berichten dat het droger en droger wordt. Dat het neerslagtekort elk jaar toeneemt, door klimaatverandering, hetgeen uw schuld is.

Maar volgens die bron wordt het hier dus helemaal niet droger. Of mis ik iets?

Het nieuws wat je ziet op TV en de werkelijkheid zijn twee verschillende dingen in dit land.

Net zoals dat de boeren en het vee zoveel water zouden gebruiken.

2/3 naar huishoudens, 1/3 naar bedrijven​


Huishoudens verbruiken zo’n twee derde van het leidingwater. Economische activiteiten, zoals het maken van voedsel, producten en energie, zijn de voornaamste verantwoordelijke voor het overige leidingwater. Zo wordt 3,5% van het drinkwater gebruikt voor het verbouwen van landbouwgewassen en het onderhouden van de veestapel. Nog eens 19% gaat naar de industrie en andere bedrijven.


Nog een kleine 10% van het drinkwater wordt niet gefactureerd. Het gaat dan bijvoorbeeld om bluswater, water dat voor gemeentediensten wordt gebruikt, maar ook lekkende leidingen en productieverlies tijdens het winnen en zuiveren van drinkwater.
 
  • Heart
Waarderingen: Vonk
Back
Naar boven