Fitness Seller

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Probleem met de doodstraf is in mijn ogen tweedelig.

1: Ik vind niet dat de staat op enig moment het recht moet hebben mij dood te maken tegen mijn wil in.
2: Er zijn altijd foute veroordelingen en dat is in het geval van de doodstraf volledig onacceptabel.
Het is vaak ook een heel dure straf vanwege reden 2.

Ik vind dat je dat recht kwijtraakt wanneer je een random vrouw in de Albert Heijn doodsteekt.
Het staat in dit geval los van het persoonlijk recht van de dader.

Ik vind gewoon niet dat we de staat dat recht/die macht moeten geven.

Dat gasten als deze dader van de AH beter dood kan zijn ben ik het helemaal met je eens.

:mad:

Nu weet de vader/partner van die vrouw in ieder geval bij welke rechter hij moet wezen. Ik had het wel geweten als zoiets bij mijn kind zou gebeuren. Volgas Gerard Butler in Law abiding citizen op ze gaan.
Nee, de vader/partner weet niet bij welke rechter hij moet wezen....
Rechter en OM in de laatste zaak wisten niet van zijn TBS verleden. Waar Nederland, mede vanwege de kosten, geen zin had om hem hier te behandelen.

Het wordt echt steeds triester en ernstiger.
Een woordvoerder van de rechtbank meldde donderdag dat de rechters niet op de hoogte waren van de tbs die de man op Curaçao opgelegd kreeg. En ook niet van een eerdere veroordeling in Engeland.

Go woke, go broke

:headbang::roflol::headbang::roflol::headbang::roflol:
Moet ik nu lachen of huilen?

Probleem met de doodstraf is in mijn ogen tweedelig.

1: Ik vind niet dat de staat op enig moment het recht moet hebben mij dood te maken tegen mijn wil in.
Ik vind niet dat de staat op enig moment het recht moet hebben mij op te sluiten tegen mijn wil in.
Ik vind niet dat de staat op enig moment het recht moet hebben mij belasting te laten betalen tegen mijn wil in.
Etc.

Deze argumenten slaan natuurlijk nergens op. Sterker nog, het zijn drogredeneringen (cirkelredenering). Je vergeet te vertellen waarom je dat vindt en noemt geen argument.

Bovendien, als jij iemand vermoord tegen zijn/haar wil in, mag jou dus geen straf worden opgelegd tegen jou wil in?

Ik vind niet dat de staat op enig moment het recht moet hebben mij op te sluiten tegen mijn wil in.
Ik vind niet dat de staat op enig moment het recht moet hebben mij belasting te laten betalen tegen mijn wil in.
Etc.

Deze argumenten slaan natuurlijk nergens op. Sterker nog, het zijn drogredeneringen (cirkelredenering). Je vergeet te vertellen waarom je dat vindt en noemt geen argument.
Het is ook geen argument, het is mijn persoonlijke mening over de doodstraf.
Bovendien, als jij iemand vermoord tegen zijn/haar wil in, mag jou dus geen straf worden opgelegd tegen jou wil in?
Jawel, alleen de doodstraf vind ik niet passen bij een ontwikkelde samenleving. Hoe terecht het soms ook kan zijn.

Persoonlijk vind ik de doodstraf een belachelijke straf omdat men iemand die iets verschrikkelijks heeft gedaan uit zijn lijden verlost. Ik zou veel liever doodgaan dan 30,40,50 fucking jaar in de gevangenis zitten.

Tot aan je dood in gevangenschap leven vs. tegen een muur gezet worden en binnen een paar seconden is het allemaal over. Nou ik weet wel wat erger is.

Het enige argument voor de doodstraf zou kunnen zijn dat het de gemeenschap te veel geld kost om een gevangene levenslang te onderhouden, maar dat zou opgelost kunnen worden door dat soort gevangenen (zwaar) werk te laten doen en er een soort kamp van te maken of door gewoon wat minder moskeeën te bouwen en asielzoekers op te nemen.

Het is ook geen argument, het is mijn persoonlijke mening over de doodstraf.

Jawel, alleen de doodstraf vind ik niet passen bij een ontwikkelde samenleving. Hoe terecht het soms ook kan zijn.
Dus die vent die met zijn partner in Amsterdam dacht ik 10 talle kindertjes heeft misbruikt (Robert M) waarvan 100% is bewezen dat hij het heeft gedaan. Onderandere omdat hij zelf ook op beeld materiaal te zien is met die kleintjes. Volgens jou heeft die recht om op koste van de samenleving oud te worden in een TBS kliniek met de voor hem hoop dat hij daar ooit uit mag?
Dan is een spuitje in mijn ogen gerechtvaardigd. Of een stoeptegel.

Robert M. bekende uiteindelijk 83 kinderen te hebben misbruikt en daarvan opnamen te hebben gemaakt.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.673
Dus die vent die met zijn partner in Amsterdam dacht ik 10 talle kindertjes heeft misbruikt (Robert M) waarvan 1005 is bewezen dat hij het heeft gedaan. Onderandere omdat hij zelf ook op beeld materiaal te zien is met die kleintjes. Volgens jou heeft die recht om op koste van de samenleving oud te worden in een TBS kliniek met de voor hem hoop dat hij daar ooit uit mag?

Robert M. bekende uiteindelijk 83 kinderen te hebben misbruikt en daarvan opnamen te hebben gemaakt.
1682558854000-1682801367854.jpg

• #2.674
"Ik snap dat we door de asielcrisis allemaal een verantwoordelijkheid moeten dragen, maar waarom nou juist hier?", verzucht een wat oudere man die tegenover de villa woont. "Tuurlijk: dit is beter dan een boot. Maar het past gewoon helemaal niet in onze wat truttige en lievige wijk. Al heb ik echt niks tegen asielzoekers hè", zegt een buurtbewoonster. "Kunnen de kleintjes straks nog wel buiten op straat spelen en fietsen?"

Lekker voor ze, ik hoop dat die invasieploeg elke dag slopend en verkrachtend de wijk doortrekt.

• #2.675

:roflol:

Slecht geslapen vannacht vanwege hitte. Morgen Shell daar maar eens voor aanklagen.

Zijn er wel bruikbare elektrische vuilniswagens te koop en is het net wel vol op de momenten dat die vrachtwagens stil staan en opgeladen kunnen worden, te weten de nachtelijke uren?
Daar hadden ze zich over moeten buigen toen ze voor iedereen dieselvrachtwagens verboden.

Dus die vent die met zijn partner in Amsterdam dacht ik 10 talle kindertjes heeft misbruikt (Robert M) waarvan 100% is bewezen dat hij het heeft gedaan. Onderandere omdat hij zelf ook op beeld materiaal te zien is met die kleintjes. Volgens jou heeft die recht om op koste van de samenleving oud te worden in een TBS kliniek met de voor hem hoop dat hij daar ooit uit mag?

Doodstraf is uiteindelijk wle een moeilijke, al ben ik zelf ookw el een beetje voorstander tbh. Al is het maar dat de gedetineerde de 'keuze' krijgen tussen 30, 40, 50 jaar zitten of de doodstraf. Iemand jaren in de bak steken vind ik nutteloos. Stel nu dat deze er ooit uit komt? Wat dan?
Kost uiteindelijk alleen maar geld aan de gemeenschap en de gevangenissen zitten toch overal overvol. Al zou dit al voor een deel worden opgelost door al de 'dubbele' nationaliteiten terug naar land van herkomst te sturen.

Etc.

Je kan overal en nergens een principeel punt van maken, maar zeker bij de doodstraf is er imho iets voor te zeggen. Zowel de onomkeerbaarheid als dat het niet aan mensen en al helemaal niet aan een overheid is om zo te beschikken over leven en dood zijn voor mij argumenten om onder de meeste omstandigheden tegen een doodstraf te zijn.

Laatst bewerkt:
Je kan overal en nergens een principeel ount van maken, maar zeker bij de doodstraf is er imho iets voor te zeggen. Zowel de onomkeerbaarheid als dat het niet aan mensen en al helemaal niet aan een overheid is om zo te beschikken over leven en dood zijn voor mij argumenten om onder de meeste omstandigheden tegen een doodstraf te zijn.
Tja, ik ben daar wat gemakkelijker in. Lange en dure processen met allerlei eventuele wraak acties / moorden zijn op verschillende wijze te duur. Mede omdat de daders weinig tot niets hebben bijgedragen aan de maatschappij.

Terug
Naar boven