MuscleMeat

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Side note is wel dat er in geval van Taghi natuurlijk 0.0 twijfel is dat ie 't is en heeft gedaan waarvoor ie nu moet zitten.
Dat snap ik, al werkt dat juridisch net even anders.

En ik ben het helemaal eens met het idee dat de maatschapij beter af is als hij gisteren dood is ipv morgen.

Alleen in de praktijk werkt dat zo niet, helaas.

Maar de persoon die Taghi dan omlegt of de opdracht daarvoor geeft, zou die dan niet hetzelfde lot als Taghi moeten ondergaan?

Maar de persoon die Taghi dan omlegt of de opdracht daarvoor geeft, zou die dan niet hetzelfde lot als Taghi moeten ondergaan?
Dit is echt nog maar 1% van de spiral die je krijgt als je doodstraf zonder proces gaat instellen :roflol:

Als ze Tagli direct hadden doodgeschoten in Dubai... was dat veel goedkoper geweest, denk ik wel.
Eerlijk proces is overdreven...of vind je het proces omtrent Tagli eerlijk.
Dan ben je nog dommer dan ik dacht. En voorlopig staan de criminelen op winst dankzij mensen die denken zoals jij.
Wat onderscheidt ons dan nog van de criminelen?

Dat is een misvatting. De rijkdom kwam voornamelijk van de graanhandel. Zie bijv. https://www.vgnkleio.nl/artikelen/rijk-geworden-door-slavenhandel/
Maar ze bleven stug doorgaan met oorlog voeren en slaven halen omdat dat zo'n leuke hobby was, ondanks dat ze er dik geld op moesten toeleggen. En de zuidelijke staten van de VS gingen een burgeroorlog aan omdat hun graanhandel werd bedreigd. Belgische koning Leopold vermoordde miljoenen Afrikanen en hakte handen af omdat ze met hun zwarte poten aan zijn graan zaten zeker. ALLE landen van het noordelijk halfrond beleefden een explosieve toename in welvaart - door graanhandel?

Maar ze bleven stug doorgaan met oorlog voeren en slaven halen omdat dat zo'n leuke hobby was, ondanks dat ze er dik geld op moesten toeleggen. En de zuidelijke staten van de VS gingen een burgeroorlog aan omdat hun graanhandel werd bedreigd. Belgische koning Leopold vermoordde miljoenen Afrikanen en hakte handen af omdat ze met hun zwarte poten aan zijn graan zaten zeker. ALLE landen van het noordelijk halfrond beleefden een explosieve toename in welvaart - door graanhandel?
Maar dat is de schuld van het graan en niet de mens.

Portugal deed misschien wel het langst aan slavenhandel en deed weinig met graan, na 400 jaar was Portugal één van de armste landen van Europa.

De Zuidelijke Staten in de VS waren, o.a.katoen meer dan de Noordelijke, waar de industrialisatie al begonnen was, afhankelijk van menselijke arbeid.

België deed geen slavenhandel, maar in het persoonlijk wingewest van Leo ging het volgens mij om rubber.

Het was, zeker voor Nederland, de handel met de Oostzee die de investeringen in VOC en WIC mogelijk maakten.

Er zullen zeker individuen goed verdiend hebben, maar de transatlantische slavenhandel was aan het einde van de rit geen lucratieve onderneming, hoogstens voorkwam het dat de boten leeg heenvoeren.

Langer dan Afrikaanse of Arabische landen?
Hij had het over landen op het Noordelijk Halfrond en ik reageerde daar enkel op met Europese landen, jij hebt zeker gelijk dat het MO en een groot deel van Afrika daar ook bijhoren, maar voor deze discussie imho mider relevant.

Laatst bewerkt:
Dat "wij" geen misdaden plegen. Misdadigers zijn volkomen veilig, ze hoeven alleen geen misdaden te plegen.
Portugal deed misschien wel het langst aan slavenhandel en deed weinig met graan, na 400 jaar was Portugal één van de armste landen van Europa.

De Zuidelijke Staten in de VS waren, o.a.katoen meer dan de Noordelijke, waar de industrialisatie al begonnen was, afhankelijk van menselijke arbeid.

België deed geen slavenhandel, maar in het persoonlijk wingewest van Leo ging het volgens mij om rubber.

Het was, zeker voor Nederland, de handel met de Oostzee die de investeringen in VOC en WIC mogelijk maakten.

Er zullen zeker individuen goed verdiend hebben, maar de transatlantische slavenhandel was aan het einde van de rit geen lucratieve onderneming, hoogstens voorkwam het dat de boten leeg heenvoeren.
Het uitbuiten van slaven had ik ook moeten noemen als economische factor, in Afrika zijn theeplukkers praktisch gesproken nog steeds slaven.

Ok, we werden dus niet rijk van slavernij, maar het was een verslavende hobby.

De criminelen beginnen ( stelen, moorden, drugshandel, en vergeetachtige politici) én wij maken ze af.
Het verschil is dat wij slechts wraak nemen. Ik weet bijna zeker dat dit is toegestaan van de Bijbel en de koran etc.
Het de andere wang toekeren... werkt blijkbaar niet.

Lees het artikel anders eens. Dan begrijp je ook waarom jouw post onzin is.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.718
Vreemd, alle Arabieren die aan slavenhandel deden hadden die explosieve toename niet.

Arabieren en n*gers doen het langst aan slavenhandel.

'Doen', omdat het in sommige landen nog steeds gebeurd. Maar boohoo hoo, de blanken, die als eerste de slavernij hebben afgeschaft zijn natuurlijk weer de boosdoener.

ik baseer de feiten op mijn mening.

Vreemd, alle Arabieren die aan slavenhandel deden hadden die explosieve toename niet.

Arabieren en n*gers doen het langst aan slavenhandel.

'Doen', omdat het in sommige landen nog steeds gebeurd. Maar boohoo hoo, de blanken, die als eerste de slavernij hebben afgeschaft zijn natuurlijk weer de boosdoener.
M.b.t. de explosief toenemende rijkdom van Nederland en andere landen van het (noorden van) noordelijk halfrond bedoelde ik niet zozeer de slavenhandel, als wel het uitbuiten van koloniën.

Terug
Naar boven