- Waardering
- 14.557
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 18%
Modaal ligt inmiddels op 40k.€16 per uur is bij een 40-urige werkweek gewoon een modaal salaris.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Modaal ligt inmiddels op 40k.€16 per uur is bij een 40-urige werkweek gewoon een modaal salaris.
16x40x52x14/12=38.827
Wel heel geruststellend dat binnen het huidige systeem van belastingen en toeslagen de meeste minimumloners wr dan amper op vooruit gaan. #armoedeval
Dan ga je uit van zowel een 40 urige werkweek als een 13de maand? Dat is wel zeldzaam.
Ik mijn post die jij quote stond toch duidelijk "bij een 40-urige werkweek" en hoezo is een 13de maand zeldzaam? Ik dacht dat dat gangbaar was.Dan ga je uit van zowel een 40 urige werkweek als een 13de maand? Dat is wel zeldzaam.
Uitgaande van iemand die 21 of 23 plus.Van 12 naar 16 euro is 33% verhoging :') dat is toch totaal niet realistisch. Ik snap dat vakkenvullers en krantenbezorgers en dergelijke super belangrijk zijn blabla maar om ze nou 16 euro per uur te gaan geven...
Nivelleren is een feestje. Frans wilde taart brengen om het te vieren, maar dat mag tegenwoordig niet meer, dus die zijn helaas op inmiddels.€16 per uur is bij een 40-urige werkweek gewoon een modaal salaris.
In mijn ervaring is een 13de maand vooral bij de minder goed betalende sectoren zeker niet de norm maar juist erg zeldzaam. Het zelfde geld voor 40 uur, dat is meestal 35-36 of 38.Ik mijn post die jij quote stond toch duidelijk "bij een 40-urige werkweek" en hoezo is een 13de maand zeldzaam? Ik dacht dat dat gangbaar was.
Edit: Wel is het dacht ik zo dat een 13de maand uitgesteld loon is omdat je maandelijks maar voor 4 weken betaald krijgt, dan is mijn rekensom dus 16x40x52x13/12=36.053. Dus is dat voorgstelde minimumloon 90% van modaal het huidige modaal.
Het artikel is ook weer slecht/misleidend. Een minimum uurloon bestaat niet, er besaat een minimum maandloon en afhankelijk van of je een 36, 38 of 40 urige werkweek hebt komt daar dan een minimum uurloon uit.In mijn ervaring is een 13de maand vooral bij de minder goed betalende sectoren zeker niet de norm maar juist erg zeldzaam. Het zelfde geld voor 40 uur, dat is meestal 35-36 of 38.
Ik werkte bijvoorbeeld jarenlang bij HEMA waar 40 uur nieteens niet de norm meer is, het is zelf zo dat 35 de max is voor hulpverkopers, verkopers, teamleiders en assistent managers. Alleen managers konden bij uitzondering 38 uur op hun contract krijgen en 40 uur bestond alleen nog in hogere posities binnen het bedrijf.
Andere retailbedrijven was dat niet anders.
Maar ik weet niet of mijn ervaring ook de werkelijkheid is in de meerderheid van de laag betalende sectoren, al vermoed ik van wel.
Mijn vriendin en ik waren voor de grap aan het kijken wat wij zouden kunnen krijgen als twee fulltime werkende starters(1x MBO en 1x WO) als zij straks ook fill time aan de slag kan.40k is netto ~32000, ~2600 p/mnd. Daar krijg je tegenwoordig nog geen 200k hypotheek mee als eenverdiener

Mijn vriendin en ik waren voor de grap aan het kijken wat wij zouden kunnen krijgen als twee fulltime werkende starters(1x MBO en 1x WO) als zij straks ook fill time aan de slag kan.
Zelfs met 100k eigen geld en 0 schulden kunnen we nog geen redelijke gezinswoning kopen hier in de buurt![]()
Weet niet waar jullie allemaal werken maar als je 2 handen hebt en tot 10 kan tellen verdien je in dagdienst vrijwel overal 20€ pu bruto (ex vakantie toeslag) voor de meest simpele banen oa magazijn/machine werk.

Na een aantal jaren misschien. Niet gelijk.Weet niet waar jullie allemaal werken maar als je 2 handen hebt en tot 10 kan tellen verdien je in dagdienst vrijwel overal 20€ pu bruto (ex vakantie toeslag) voor de meest simpele banen oa magazijn/machine werk.
Zodra je 23 bent en volwaardig loon hebt beur je als proces operator wat een fancy woord is voor 10 knopjes pu indrukken wat de gemiddelde dbber dus nog wel kan snel 20€ pu. Als je ook nog meer verstand hebt als collega pioter of pavel dan kan je snel doorgroeien en richting de 25€ pu gaan. Heb je geen sociaal leven zoals de meeste hier dan pak je ploegen en tik je 30€ pu bij een goed bedrijf.
Zodra je 23 bent en volwaardig loon hebt beur je als proces operator wat een fancy woord is voor 10 knopjes pu indrukken wat de gemiddelde dbber dus nog wel kan snel 20€ pu. Als je ook nog meer verstand hebt als collega pioter of pavel dan kan je snel doorgroeien en richting de 25€ pu gaan. Heb je geen sociaal leven zoals de meeste hier dan pak je ploegen en tik je 30€ pu bij een goed bedrijf.
Dit is, iig in 't oosten, gewoon niet waar. In ploegen en met een VAPRO B/C kun je wel wat meer verdienen maar t simpele echt ongeschoolde werk hier betaalt je geen 20 euro per uur in dagdienst. Niet eens in de buurt zelfs meestal. Of je moet 20 jaar ervaring hebben. En in 5 ploegen is 25 euro per uur bruto leuk maar werk je ook maar 33.6 uur per week gemiddeld natuurlijk.Zodra je 23 bent en volwaardig loon hebt beur je als proces operator wat een fancy woord is voor 10 knopjes pu indrukken wat de gemiddelde dbber dus nog wel kan snel 20€ pu. Als je ook nog meer verstand hebt als collega pioter of pavel dan kan je snel doorgroeien en richting de 25€ pu gaan. Heb je geen sociaal leven zoals de meeste hier dan pak je ploegen en tik je 30€ pu bij een goed bedrijf.
Wij staan er soms ook van te kijken om ons heen....Ligt er dan denk ik echt aan wat voor cijfers je dan hebt, want familieleden van mij kopen links en rechts huizen.