AndroidHealthClinic

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Wij staan er soms ook van te kijken om ons heen....

Rekenvoorbeeld was met 45k en 52.5k respectievelijk geloof ik. Zelfs met 100k eigen vermogen kom je nog niet aan een woning van 500k

Ahh oke, ja in mijn omgeving is het dan wel een vrijstaande van 450k (oid), ligt ook enorm aan de regio natuurlijk en welke bank wellicht.

Maar ja.. criteria zijn echt belachelijk, was vroeger al lastig, nu helemaal! Met 45-50k zou dat echt gewoon moeten lukken. Zonde joh!

Ahh oke, ja in mijn omgeving is het dan wel een vrijstaande van 450k (oid), ligt ook enorm aan de regio natuurlijk en welke bank wellicht.
Vrijstaand voor 450k? In het dorp(dorp niet stad) waar ik woon, bijna mijn hele leven gewoond heb en geboren ben beginnen appartementen bij 350k, rijtjeshuizen bij 450k, grote rijtjeshuizen/2 onder 1 kap bij 600k en vrijstaand bij 800k.

Al ben ik zelf voorstander van landelijker wonen, maar mijn vriendin niet zo.
Maar ja.. criteria zijn echt belachelijk, was vroeger al lastig, nu helemaal! Met 45-50k zou dat echt gewoon moeten lukken. Zonde joh!
Ja zou je denken:roflol:

Onze conclusie was dat we waarschijnlijk nog wel 3 jaar in de sociale huurwoning moeten blijven. Het is dan ook niet scheefwonen maar met 100k verzamelinkomen in een sociale huurwoning is dus normaal.

Vrijstaand voor 450k? In het dorp(dorp niet stad) waar ik woon, bijna mijn hele leven gewoond heb en geboren ben beginnen appartementen bij 350k, rijtjeshuizen bij 450k, grote rijtjeshuizen/2 onder 1 kap bij 600k en vrijstaand bij 800k.

Onze conclusie was dat we waarschijnlijk nog wel 3 jaar in de sociale huurwoning moeten blijven. Het is dan ook niet scheefwoning maar met 100k verzamelinkomen in een sociale huurwoning is dus normaal.
Zodra je uit de randstad oppleurt wordt t allemaal voordeliger. buiten voor werk begrijp ik toch al niet waarom iemand daar wil wonen..

Zodra je uit de randstad oppleurt wordt t allemaal voordeliger. buiten voor werk begrijp ik toch al niet waarom iemand daar wil wonen..
Je zal er maar geboren en getogen zijn, je familie en vrienden daar hebben en er logischerwijs ook werken :(

Ik wil ook graag de randstad uit, maar het zou wel ten koste gaan van het eea.

Dit is, iig in 't oosten, gewoon niet waar. In ploegen en met een VAPRO B/C kun je wel wat meer verdienen maar t simpele echt ongeschoolde werk hier betaalt je geen 20 euro per uur in dagdienst. Niet eens in de buurt zelfs meestal. Of je moet 20 jaar ervaring hebben. En in 5 ploegen is 25 euro per uur bruto leuk maar werk je ook maar 33.6 uur per week gemiddeld natuurlijk.
In brabant verdien je dan wat meer. Kennis van me is recent begonnen met 0 ervaring in een papier fabriek als proces operator, 2 ploegen 06.00/14.30 en 14.30/22.00 om/om pw en beurt 21.56€ bruto pu. Zou die eventueel ploegen draaien elders (zelfde werkzaamheden) met nachtdienst dan waren er opties richting de 30€ pu, wel 2 ochtend 2 middag 2 nacht 1 ochtend 5 dagen vrij repeat, maw je social leven is totaal fucked en je 5 vrije dagen schommelen elke keer dus kunt nooit standaard iets plannen.

In brabant verdien je dan wat meer. Kennis van me is recent begonnen met 0 ervaring in een papier fabriek als proces operator, 2 ploegen 06.00/14.30 en 14.30/22.00 om/om pw en beurt 21.56€ bruto pu. Zou die eventueel ploegen draaien elders (zelfde werkzaamheden) met nachtdienst dan waren er opties richting de 30€ pu, wel 2 ochtend 2 middag 2 nacht 1 ochtend 5 dagen vrij repeat, maw je social leven is totaal fucked en je 5 vrije dagen schommelen elke keer dus kunt nooit standaard iets plannen.
Je mag na een nachtdienst geen ochtenddienst draaien moet volgens mij 48 uur tussen zitten.

Voor de rest verhuis ik naar Brabant zie ik want die lonen zie je hier ook niet.

Al ben ik zelf voorstander van landelijker wonen, maar mijn vriendin niet zo.

Onze conclusie was dat we waarschijnlijk nog wel 3 jaar in de sociale huurwoning moeten blijven. Het is dan ook niet scheefwonen maar met 100k verzamelinkomen in een sociale huurwoning is dus normaal.

Ja in hun geval (familie) was het echt buiten de stad maar ook buiten de randstad. Dat scheelt een hoop natuurlijk.

2 ploegen heeft standaard al wel gauw 15% toeslag, iets om rekening mee te houden. Wel een net loon, dat red je hier niet zonder ervaring/papiertjes.

5 ploegen is idd iets wat je moet willen. Ik werk ook zo en vind 't heerlijk. Maar dat zal met kinderen wrs anders zijn. Die wil ik niet dus geen probleem :p

Ik weet niet in welke sector, maar in de chemie kan je met 0 ervaring geen €30/u verdien in volcontinue.

2 ploegen 0600/1430 en 14.30/22.00 week om/om, maandag tot vrijdag.
0 ervaring, zwemdiploma en hij kan net tot 10 tellen.
(Zou je dus eventueel nachtdienst pakken komt er nog een flink% bij)

Werkzaamheden: papier fabriek wat knopjes drukken en je staat meer stil dan dat je werkt schijnbaar, veelal machine werk dus geen fysiek til/sjouw/duw/trek werk.
Misschien heeft ie zijn kontje verkocht op sollicitatie om dit start salaris te krijgen, dat weet ik niet. Hij gaf wel aan dat zeer recent salarissen in deze branche 8% gestegen waren meen ik.
IMG_5615.jpeg

2 ploegen 0600/1430 en 14.30/22.00 week om/om, maandag tot vrijdag.
0 ervaring, zwemdiploma en hij kan net tot 10 tellen.
(Zou je dus eventueel nachtdienst pakken komt er nog een flink% bij)

Werkzaamheden: papier fabriek wat knopjes drukken en je staat meer stil dan dat je werkt schijnbaar, veelal machine werk dus geen fysiek til/sjouw/duw/trek werk.
Misschien heeft ie zijn kontje verkocht op sollicitatie om dit start salaris te krijgen, dat weet ik niet. Hij gaf wel aan dat zeer recent salarissen in deze branche 8% gestegen waren meen ik.
IMG_5615.jpeg
Ik werk zelf in de chemische industrie, iets anders uiteraard. Maar in de gehele proces techniek is heel erg goed te verdienen. Voor zowel machine als proces operators.

Ken best veel mensen met hbo/uni die het niet verdienen.

Ik weet niet in welke sector, maar in de chemie kan je met 0 ervaring geen €30/u verdien in volcontinue.
Aardappel verwerkingsbedrijf, maar doordat ie 7 dagen achter mekaar moest werken en dan 5 dagen vrij liep heel zijn schema klote en ging zijn wijf waars zeuren. Kreeg daar 27 nog wat bruto aangeboden, maar werkte dan dacht ik gemiddeld gezien ook 30/35uur pw meen ik.

Zijn ook allemaal instap salarissen, als je wellicht wat konten likt kan je daarna de regie nemen over team poland en wellicht dat er dan een knaak meer pu inzit.

Ja, zat vacatures in Brabant

Screenshot_20230818_211501_Chrome.jpg

Ook wel met dat salaris

Screenshot_20230818_211515_Chrome.jpg

Slechts 1% waar ze geen diploma vragen. En die hebben niet dat salaris wat jij zegt. Volgens mij doe jij die vriend van je ernstig tekort

Screenshot_20230818_211526_Chrome.jpg

Maar waarom zou je werken? Ten koste van al je vrije tijd. Wat bereik je daarmee?

Aardappel verwerkingsbedrijf, maar doordat ie 7 dagen achter mekaar moest werken en dan 5 dagen vrij liep heel zijn schema klote en ging zijn wijf waars zeuren. Kreeg daar 27 nog wat bruto aangeboden, maar werkte dan dacht ik gemiddeld gezien ook 30/35uur pw meen ik.

Zijn ook allemaal instap salarissen, als je wellicht wat konten likt kan je daarna de regie nemen over team poland en wellicht dat er dan een knaak meer pu inzit.
Netjes, dat krijg je bij ons niet met een VAPRO opleinding, Laag in de €20 range is waar je mee begint.

Edit: even opgezocht en het is €24,20

Laatst bewerkt:

Ook wel met dat salaris

Slechts 1% waar ze geen diploma vragen. En die hebben niet dat salaris wat jij zegt. Volgens mij doe jij die vriend van je ernstig tekort

Screenshot_20230818_211526_Chrome.jpg
Ze vragen bij de albert heijn nog hbo diploma, maar als je gewoon normaal overkomt op sollicitatie en jezelf niet aanbied als een debieltje kan je het altijd proberen. Zulke functies is niet alsof je een hart operatie dagelijks moet uitvoeren, 10 knopjes pu indrukken en wat overzicht houden is wat je moet doen.

Ook wel met dat salaris

Een vapro diploma is voor de meeste wel te halen met werken/leren. Word vaak gewoon betaald + een redelijk start salaris vanaf dag 1.
Er zijn best simpele fabriekjes bij waar je redelijk kan verdienen.

Salaris ligt ook een beetje aan jezelf en hoe de arbeids spanning op de markt is op het moment dat je solliciteert. Je kan er zo zelf meestal wel wat bovenop lullen.

Terug
Naar boven