Fitness Seller

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Ze vragen bij de albert heijn nog hbo diploma, maar als je gewoon normaal overkomt op sollicitatie en jezelf niet aanbied als een debieltje kan je het altijd proberen. Zulke functies is niet alsof je een hart operatie dagelijks moet uitvoeren, 10 knopjes pu indrukken en wat overzicht houden is wat je moet doen.
Enne wat doe jij ook alweer voor werk?

Een vapro diploma is voor de meeste wel te halen met werken/leren. Word vaak gewoon betaald + een redelijk start salaris vanaf dag 1.
Er zijn best simpele fabriekjes bij waar je redelijk kan verdienen.
Het lijken mij ontzettend lange dagen zo eentonig, ik benijd ze niet. Zoiets moet je ook maar kunnen volhouden

Sowieso worden werkgevers steeds veeleisender. Vroeger begon iemand aan werk bij een bedrijf met chemische middelen, hijzelf had vmbo afgerond en verder niks. 5 jaar later als iemand hetzelfde werk wilde doen (nieuwkomers) moest diegene minimaal mbo afgerond hebben.

Waarom is het eigenlijk overal economische crisis? Of nja vast niet overal, maar hier in Engeland een beetje hetzelfde als in NL, veel stakingen voor hoger salaris, opgehoogd minimumloon (naar 10.41 per uur oid voor 21+ denk ik), producten super duur (er zijn producten die met 100% gestegen zijn..tf).
Hoe komt dit dan?

Allemaal door Oekraïne vs Rusland oorlog ..?

Door de oorlog? Wat?

Quantative Easing, ofwel eindeloos gratis geld bijdrukken.

2 ploegen 0600/1430 en 14.30/22.00 week om/om, maandag tot vrijdag.
0 ervaring, zwemdiploma en hij kan net tot 10 tellen.
(Zou je dus eventueel nachtdienst pakken komt er nog een flink% bij)

Werkzaamheden: papier fabriek wat knopjes drukken en je staat meer stil dan dat je werkt schijnbaar, veelal machine werk dus geen fysiek til/sjouw/duw/trek werk.
Misschien heeft ie zijn kontje verkocht op sollicitatie om dit start salaris te krijgen, dat weet ik niet. Hij gaf wel aan dat zeer recent salarissen in deze branche 8% gestegen waren meen ik.
IMG_5615.jpeg
Die recente verhoging zal ook wel uitmaken, niet elke sector heeft die 'inflatiestijging' al gehad.

Ik begreep van een vriendin van mij die in het onderwijs zit (en nu na 5 jaar ervaring behoorlijk minder verdient dan jouw maat) dat ze daar 14% willen.

Desalniettemin, goed voor elkaar dit.

Door de oorlog? Wat?

Quantative Easing, ofwel eindeloos gratis geld bijdrukken.

Ja ik vroeg het omdat dit hele gezeik eigenlijk rond die tijd begon (of nja, na invasie in Oekraïne door Rusland).

Maar quantative easing, is dat de reden voor deze crisis? Kun je uitleggen waarom? (Ik heb er 0 verstand van, zeg ik eerlijk).

Enne wat doe jij ook alweer voor werk?
Ik keur mensen zijn werk niet af door wat ze doen, maar het is vrij normaal dat als werkgever x je een salaris aanbied dat je dit moet zien als start en er altijd meer in zit vooral in deze tijd en icm dat je jezelf beetje weet te presenteren zou het men verbazen hoeveel rek hierin zit. Ook al die eisen die zo overal hebben moet je met een korreltje zout nemen, als je solliciteert als hartchirurg is het wellicht wel verstandig dat je wat ervaring hierin hebt maar voor magazijn werkzaamheden die veelal door oostblok mensen gedaan word is die nvt.
Salarissen zijn afgelopen jaren echt gruwelijk gestegen en als je hier niks van zegt sta je gewoon voor minder te werken dan een nieuwkomer die net 2 dagen actief is en jij staat al 20 jaar op die plek.

Ja ik vroeg het omdat dit hele gezeik eigenlijk rond die tijd begon (of nja, na invasie in Oekraïne door Rusland).

Maar quantative easing, is dat de reden voor deze crisis? Kun je uitleggen waarom? (Ik heb er 0 verstand van, zeg ik eerlijk).
Het is volgensmij ook vooral de combi dat de klap van corona uitgesmeerd en uitgesteld werd, maar toen ook de oorlog kwam waardoor een van de grote zwakheden in onze economie(energie) volledig naar de klote ging.

Ja, zat vacatures in Brabant

Screenshot_20230818_211501_Chrome.jpg

Ook wel met dat salaris

Screenshot_20230818_211515_Chrome.jpg

Slechts 1% waar ze geen diploma vragen. En die hebben niet dat salaris wat jij zegt. Volgens mij doe jij die vriend van je ernstig tekort

Screenshot_20230818_211526_Chrome.jpg
Welke opl vragen ze minimaal dat zie ik er niet bij staan?

Het is volgensmij ook vooral de combi dat de klap van corona uitgesmeerd en uitgesteld werd, maar toen ook de oorlog kwam waardoor een van de grote zwakheden in onze economie(energie) volledig naar de klote ging.

Ja dit denk ik dus ook..hopelijk komen we er snel uit. Favoriete luierbroekjes (voor zoontje, niet mijzelf hahaha) waren 4 pond, nu 8 pond..like WTF

Welke opl vragen ze minimaal dat zie ik er niet bij staan?
Meestal procestechniek/VAPRO opleidingen. Operator B is bijvoorbeeld vrijwel standaard VAPRO B. Niet perse moeilijk maar kost wel tijd. Alhoewel ze hier in de omgeving ook al wel HBO durven te vragen en dan wordt er vaak nog geen 4k bruto geboden :')

• Like
Waarderingen: Boca
Weet niet waar jullie allemaal werken maar als je 2 handen hebt en tot 10 kan tellen verdien je in dagdienst vrijwel overal 20€ pu bruto (ex vakantie toeslag) voor de meest simpele banen oa magazijn/machine werk.
Minimum jeugdloon is ~12,80 per uur. daar zullen veel mee beginnen als 21 jarige ongeschoold werk.

Ik wil het best proberen uit te leggen, alleen heeft het weinig zin als er toch een tldr reactie op komt. Wellicht kun je de term ansich eens googelen daar kom je al een heel eind mee waarschijnlijk :)

• Like
Waarderingen: Xrp
Ik wil het best proberen uit te leggen, alleen heeft het weinig zin als er toch een tldr reactie op komt. Wellicht kun je de term ansich eens googelen daar kom je al een heel eind mee waarschijnlijk :)

Ansich of an sich? Waarom zou er een tldr reactie op komen? Ik ben serieus benieuwd, alleen zou het fijn zijn als het geen hele mega lap tekst is waar ik niks van zou snappen :roflol: maar ik zal m'n best doen!

Is het niet ook zo dat QE al lang een probleem van beleid was, maar het met de gefabriceerde en uitgebuite crisissen van de laatste jaren in een stroomversnelling komt?

• Like
Waarderingen: Vonk
Ansich of an sich? Waarom zou er een tldr reactie op komen? Ik ben serieus benieuwd, alleen zou het fijn zijn als het geen hele mega lap tekst is waar ik niks van zou snappen :roflol: maar ik zal m'n best doen!

An sich is 'thing in itself', (zoals je weet zal het in het Engels uitkomen bij mij), bedoel je dat en zo ja, moet ik er alsnog over lezen?

Ik meen me te herinneren dat in een discussie of gesprek jij een tldr niet schuwt. Maar mijn brein kan het mis hebben.

Als je echt interesse hebt zou ik eens Arno Wellens op YouTube opzoeken, beter dan hem ga ik het sowieso niet uit kunnen leggen.

Ik meen me te herinneren dat in een discussie of gesprek jij een tldr niet schuwt. Maar mijn brein kan het mis hebben.

Als je echt interesse hebt zou ik eens Arno Wellens op YouTube opzoeken, beter dan hem ga ik het sowieso niet uit kunnen leggen.

Het ligt eraan wie het is en meestal lees ik het wel, maar als het onzin is zou ik tldr vast kunnen gebruiken ja. Als ik zelf ergens interesse in heb en wel wil inlezen, zeg ik niet ineens tldr ofzoiets.

Thanks! Specifiek filmpje dat ik zou moeten bekijken?

Terug
Naar boven