Fitness Seller

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Wanneer is er voor het laatst een vrouw vreemd aangekeken omdat ze een spijkerbroek droeg?
Vanmorgen in de bus van Staphorst naar Zwolle om 7:16u. :D

Een vrouwenlichaam zit anders in elkaar, zo'n spijkerbroek is bijna per definitie vrouwenkleding. Zelfs in kringen waar men wel meer hecht aan het onderscheid zie je dat waar dit nodig is voor werk en veiligheid dit al veel minder een probleem is. Dit zou je kunnen doortrekken naar Nederland als fietsland. Ook een broekpak voor vrouwen is duidelijk voor vrouwen gemaakt.

In de VS worden ze al helemaal gek als een man voor het hardlopen of wielrennen iets straks aan heeft. Als Theo naar de sportschool gaat, mag hij dan van jou zo'n legging aan?

Van mij mogen vrouwen dragen wat ze willen, al willen de meeste vrouwen niet iets wat nu echt flateert. En dat vind ik jammer.

Ja want kinderen die pesten weten niet dat het niet ok is..
Dat wordt ze echt wel aangeleerd, maar volgens mij is het veel makkelijker om te focussen op educatie als iedereen gewoon hetzelfde draagt en er geen kindjes zijn waarbij je kunt zien dat hun ouders rijk zijn of arm.
Moeten ze ook allemaal verplicht een bloempot kapsel?

Ook dat is een deel van opvoeding.
Niet iedereen is gelijk en wordt gelijk behandeld. Welcome to the real world.

Uiteraard, maar als er iets is om een kind daarvoor te behoeden, dan doe je dat.
Niet het leren, maar wel de ongelijke behandeling.

Volgens jou.
Ik vind het ook niet nodig dat een politie agent een uniform draagt. Dus dan is het systeem achterlijk.
Er zijn agenten die geen uniform dragen.
Een uniform bij politie is functioneel. Voor herkenbaarheid.
Totaal iets anders dan een schooluniform.

Als het ook op andere manieren gebeurt, betekent niet dat je alle mogelijkheden van vermindering maar moet laten varen.
Nee. Maar gepest worden vanwege iets wat je niet zo snel veranderd lijkt mij vele malen pijnlijker. Vind het maar een oppervlakkige gedachte.

Alles valt en staat bij het klimaat van de school. Denk dat de impact van docenten en betrokken ouders best wordt onderschat. Ik ken een paar scholen waar je aan alles voelt dat er gepest wordt. Manier hoe men op geintjes reageert en niet met vrijheid kan omgaan enzo. Echt niet oke. Ironisch genoeg zijn dat ook de scholen waar je veel kinderen met blauwe haren enzo hebt (want he, reacties op je geverfde haren zijn minder pijnlijk dan reacties op bv je sociale beperkingen).

Zo zijn er net zo goed een hoop vrije/hippie scholen waarbij van die typische zelfgemaakte kleding de norm is, het andere uiterste. En heb een aardige lijst met 'moeilijke scholen' waar ik al 6+ jaar kom en waar ik echt een transformatie heb gezien qua pesten en andere omgangsvormen, dat zijn echt niet alleen maar scholen in achterstandswijken. Integendeel.

Het probleem zit hem niet in de kleding, al begrijp ik wel dat iemand graag wil denken dat betere kleding dingen kan voorkomen. Het is het beleid op de school en hoe de leerkracht omgaan met zogenaamde pestkoppen (energie kwijt kunnen, vaak ook een schreeuw om aandacht, zoeken naar grenzen, ect) en hoe ze omgaan met de kwetsbare kinderen (weerbaarheid, zelfvertrouwen, ect). Je kan niet voorkomen dat mensen een mening over je hebben, dus alles voorkomen moet je imo niet willen. Je kan wel jezelf (kwaliteiten en valkuilen) beter leren kennen en grip op krijgen in hoeverre zoiets je beperkt. Dat is - ongeacht je leeftijd - ontzettend waardevol.

Nee, gemakzucht van de opvoeders en een beperking van de vrije keuze.
Gemakzucht is het niet, want het is niet gemakkelijk :roflol: maar als het helpt met pestgedrag te verminderen, waarom niet?

Want we moeten zien op welke school ze zitten als ze over straat lopen?
Kun je zien ja.

O, dan kan je op straat de debielen van slimmen onderscheiden.
Nee, want er is geen debielen school of slimmen school.

Nee. Maar gepest worden vanwege iets wat je niet zo snel veranderd lijkt mij vele malen pijnlijker. Vind het maar een oppervlakkige gedachte.

Alles valt en staat bij het klimaat van de school. Denk dat de impact van docenten en betrokken ouders best wordt onderschat. Ik ken een paar scholen waar je aan alles voelt dat er gepest wordt. Manier hoe men op geintjes reageert en niet met vrijheid kan omgaan enzo. Echt niet oke. Ironisch genoeg zijn dat ook de scholen waar je veel kinderen met blauwe haren enzo hebt (want he, reacties op je geverfde haren zijn minder pijnlijk dan reacties op bv je sociale beperkingen).

Zo zijn er net zo goed een hoop vrije/hippie scholen waarbij van die typische zelfgemaakte kleding de norm is, het andere uiterste. En heb een aardige lijst met 'moeilijke scholen' waar ik al 6+ jaar kom en waar ik echt een transformatie heb gezien qua pesten en andere omgangsvormen, dat zijn echt niet alleen maar scholen in achterstandswijken. Integendeel.

Het probleem zit hem niet in de kleding, al begrijp ik wel dat iemand graag wil denken dat betere kleding dingen kan voorkomen. Het is het beleid op de school en hoe de leerkracht omgaan met zogenaamde pestkoppen (energie kwijt kunnen, vaak ook een schreeuw om aandacht, zoeken naar grenzen, ect) en hoe ze omgaan met de kwetsbare kinderen (weerbaarheid, zelfvertrouwen, ect). Je kan niet voorkomen dat mensen een mening over je hebben, dus alles voorkomen moet je imo niet willen. Je kan wel jezelf (kwaliteiten en valkuilen) beter leren kennen en grip op krijgen in hoeverre zoiets je beperkt. Dat is - ongeacht je leeftijd - ontzettend waardevol.

Ik weet dat het probleem niet in de kleding zit, maar het kan pestgedrag verminderen en het is niet de enige reden van uniform.

Terug
Naar boven