Fitness Seller

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Opvoeden bestaat uit het beperken en leren maken van vrije keuzes, anders at iedereen van die suikerrijke shit als ontbijt.
Ik vind het beter ze uit te leggen waarom het niet ok is die shit te eten als ontbijt en ze er bewust mee leren omgaan dan het pertinent te verbieden.
Op t school van 1 van mijn nichtjes mag er zelf geen snoepje gegeven worden bij een verjaardag. Het moet gezond zijn. Wtf zelf.

• Like
Waarderingen: horn
Gemakzucht is het niet, want het is niet gemakkelijk :roflol: maar als het helpt met pestgedrag te verminderen, waarom niet?

Kun je zien ja.
Dat doet het dus niet. Een pester zal iets anders vinden. Wat is dan de volgende stap? Allen hetzelfde kapsel?

Waarom moet je op straat zien wie op welke school zit? Reclame voor het school ofzo?

Een vrouwenlichaam zit anders in elkaar, zo'n spijkerbroek is bijna per definitie vrouwenkleding. Zelfs in kringen waar men wel meer hecht aan het onderscheid zie je dat waar dit nodig is voor werk en veiligheid dit al veel minder een probleem is. Dit zou je kunnen doortrekken naar Nederland als fietsland. Ook een broekpak voor vrouwen is duidelijk voor vrouwen gemaakt.
Een spijkerbroek is toch per definitie gemaakt voor mannen die in de mijn werkten? Ergens doorheen de geschiedenis zijn mensen dit ook in hun vrije tijd gaan dragen en ergens zullen er vrouwen zijn geweest die dat ook zijn beginnen dragen, waardoor dat nu wél 'unisex' is.
Een broek op zich is superlang 'per definitie' iets mannelijks geweest aan onze kanten.

Hoe helpt dat dan mbt de voorbeelden die ik gaf? Qua voormomen of qua weerbaarheid?

Er wordt, net zoals in Nederland, op de meeste scholen wel gewerkt aan pestgedrag, maar er is een reden waarom uniform hier al vanaf begin af aan gebruikelijk is. Weerbaarheid kun je gewoon alsnog leren, want je neemt niet het hele pesten weg, maar je elimineert wel een factor (kleding) waar een kind helemaal niks aan kan doen (ouders doen dat).

Dat doet het dus niet. Een pester zal iets anders vinden. Wat is dan de volgende stap? Allen hetzelfde kapsel?

Waarom moet je op straat zien wie op welke school zit? Reclame voor het school ofzo?

Ik zei nergens dat het nodig is om op straat te kunnen zien op welke school ze zitten :roflol: Ik zei dat je het kunt zien.
Nogmaals, er zijn meerdere redenen voor uniform.

Ik vind het beter ze uit te leggen waarom het niet ok is die shit te eten als ontbijt en ze er bewust mee leren omgaan dan het pertinent te verbieden.
Op t school van 1 van mijn nichtjes mag er zelf geen snoepje gegeven worden bij een verjaardag. Het moet gezond zijn. Wtf zelf.
Eens met deze post van je, ik denk dat we het anders formuleren.

Volgens mij is het een proces waarbij voor een kind eerst wordt bepaald en er vervolgens steeds meer keuze en vrijheid komt. Voorbeeld: Je eet een boterham met kaas, wil je kaas of worst op brood, eerst iets hartigs op brood, je weet waar het staat.

• Like
Waarderingen: horn
Een spijkerbroek is toch per definitie gemaakt voor mannen die in de mijn werkten? Ergens doorheen de geschiedenis zijn mensen dit ook in hun vrije tijd gaan dragen en ergens zullen er vrouwen zijn geweest die dat ook zijn beginnen dragen, waardoor dat nu wél 'unisex' is.
Een broek op zich is superlang 'per definitie' iets mannelijks geweest aan onze kanten.
Idd. En plots wilden vrouwen uit de keuken komen en broeken dragen.
Nu dragen ze in vele gevallen DE broek in huis.
Waar is het toch zo fout gelopen? 🤣🤣🤣

Al met al; uniform is er hier, meisjes uniform en jongens uniform. Hoort aan gehouden te worden :)

Terug
Naar boven