MuscleMeat

Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Bezoekers in dit topic

Ja..het ging jou om ras, maar ik had het nergens over ras en jij reageerde op mij.
Nee, het ging mij om de niet op feiten gebaseerde beeldvorming door de media.

Daardoor komen mensen op het idee dat school shootings of mass shootings een Republikeins dingetje zijn. Of dat de valse perceptie dat de politie met een bias zwarte Amerikanen afschiet kan leiden tot al het haat, geweld en terrorisme van BLM.

Waar het jou om ging en gaat is mierenneuken om een voor de orginele discussie irrelevant detail om de discussie weer pagina's lang te kunnen oprekken.

Nee, het ging mij om de niet op feiten gebaseerde beeldvorming door de media.

Daardoor komen mensen op het idee dat school shootings of mass shootings een Republikeins dingetje zijn. Of dat de valse perceptie dat de politie met een bias zwarte Amerikanen afschiet kan leiden tot al het haat, geweld en terrorisme van BLM.

Waar het jou om ging en gaat is mierenneuken om een voor de orginele discussie irrelevant detail om de discussie weer pagina's lang te kunnen oprekken.

Het was heel erg relevant. Als je naar cijfers gaat kijken, moet je wel weten waar je het over hebt. Het een is de ander niet namelijk.. zowel de daders en de slachtoffers hun leeftijd, ras, locatie, politieke voorkeur, alsook de aantallen (in media en in realiteit) zijn heel verschillend bij mass shootings en bij school shootings.

Als je het dus over dat soort zaken wilt hebben, moet je wel duidelijk zijn waarover je het hebt.

Wat jij doet (mass shootings en school shootings als hetzelfde 'ding' nemen) zorgt voor discussies die tot niks uitkomen want zoals ik al zei; zijn twee verschillende dingen.

Het was heel erg relevant. Als je naar cijfers gaat kijken, moet je wel weten waar je het over hebt. Het een is de ander niet namelijk.. zowel de daders en de slachtoffers hun leeftijd, ras, locatie, politieke voorkeur, alsook de aantallen (in media en in realiteit) zijn heel verschillend bij mass shootings en bij school shootings.

Als je het dus over dat soort zaken wilt hebben, moet je wel duidelijk zijn waarover je het hebt.

Wat jij doet (mass shootings en school shootings als hetzelfde 'ding' nemen) zorgt voor discussies die tot niks uitkomen want zoals ik al zei; zijn twee verschillende dingen.
De overeenkomst is dat het voor wat betreft daders geen "Republikeins dingetje" is, in weerwil wat media, academia en big corp eisen dst je gelooft.

De overeenkomst is dat het voor wat betreft daders geen "Republikeins dingetje" is, in weerwil wat media, academia en big corp eisen dst je gelooft.

En kun je dit dan ook bewijzen mbt school shootings? (En dus niet met mass shootings data aankomen..)

Voordat dit nog verdrietig ontspoort, kan je van beide type shootings een duidelijke betekenis geven. :D

Lijkt mij vrij duidelijk, maar ok:

Mass shooting: waar een of meerdere daders meerdere mensen neerschieten/doodschieten.

School shooting: waar een of meerdere daders binnenin een school meerdere mensen neerschieten/doodschieten.

ie een school shooting is bijna altijd een mass shooting. Een mass shooting is, volgens cijfers, vrijwel nooit een school shooting.

En kun je dit dan ook bewijzen mbt school shootings? (En dus niet met mass shootings data aankomen..)
Zie een door mij geciteerde tweet ergens hierboven. Uit m'n hoofd was het 2/3 en 4/5.

Het pijnpunt zit voor mij bij het liegen van woke, media, academia en big corp. Had ook over een ander onderwerp, klimaat en duurzaamheid bijvoorbeeld, kunnen gaan.

Zie een door mij geciteerde tweet ergens hierboven. Uit m'n hoofd was het 2/3 en 4/5.

Het pijnpunt zit voor mij bij het liegen van woke, media, academia en big corp. Had ook over een ander onderwerp, klimaat en duurzaamheid bijvoorbeeld, kunnen gaan.

Ik zie de Tweet die je bedoelt, maar volgens mij werd ook daar niet over Republikeinen gesproken :)

Verder, 2 van de 3 Black, hij geeft in z'n Tweet een bron aan, ik heb de bron doorgekeken maar vrijwel nergens staat ras aangegeven, af en toe een naam en/of foto. Dus waar hij die data vandaan haalt, geen idee.

Zeker de laatste tijd (2016+) zijn het bij de school shootings daders die - als ze in een categorie te plaatsen zijn - vaak meer in het woke hangen.

Het lijkt mij in het algemeen ook een misnomer: Als zulke duistere geestesziekte een ideologie toe te rekenen was waren ze meestal nihilistische atheïsten of zelfs satanistisch achtige figuren, juist geen posterboys van de republikeinse/conservatieve waardes.

Of de aanslag om politieke redenen gepleegd werd is dan een tweede. Met racistische beweegredenen komen mij er (van alle mass shootings) slechts enkele in gedachten, wat dan uitzonderingen zijn.

Wat men republikeinen hieromtrent eigenlijk afrekent is dat hun wapen wetgeving het mogelijk zou maken - het dus hun schuld is. Ook al zijn scholen gun free zones en hadden veel daders wegens hun verleden niet legaal wapens moeten kunnen bezitten.

En de media stuurt sowieso in hun berichtgeving rond shootings op elke mogelijke wijze waaronder associaties middels ras/identiteit (of daar aan voorbij gaan) op dat het de republikeinse/conservatieve(/blanken) kant aan te rekenen is.

Laatst bewerkt:
Zeker de laatste tijd (2016+) zijn het bij de school shootings daders die - als ze in een categorie te plaatsen zijn - vaak meer in het woke hangen.

Het lijkt mij in het algemeen ook een misnomer: Als ze een ideologie toe te rekenen was waren ze meestal nihilistische atheïsten of satanistisch, juist geen posterboys van de republikeinse/conservatieve waardes.

Of de aanslag om politieke redenen gepleegd werd is dan een tweede. Met racistische beweegredenen komen mij er slechts enkele in gedachten, wat dan uitzonderingen zijn.

Wat men republikeinen hieromtrent eigenlijk afrekent is dat hun wapen wetgeving het mogelijk zou maken - het dus hun schuld is. Ook al zijn scholen gun free zones en hadden veel daders wegens hun verleden niet legaal wapens moeten kunnen bezitten.

En de media stuurt sowieso in hun berichtgeving rond shootings op elke mogelijke wijze waaronder associaties middels identiteit (of daar aan voorbij gaan) op dat het de republikeinse/conservatieve(/blanken) kant aan te rekenen is.

Met betrekking tot school shootings zijn er een aantal studies gedaan om uit te zoeken wat het motief is van deze daders.

Zover ik kan lezen is politieke voorkeur, racisme, anti-woke of woke, eigenlijk vrijwel nooit de reden. Motief heeft vaak betrekking met een onderlinge haat/ruzie, of pest(verleden).

Als ze doormiddel van de cijfers een profiel moeten schetsen van een typische school shooter, is dit een 17 jarige blanke/witte jongen, die stil is en veel gepest werd. Veelal een onstabiel huishouden en toegang tot wapens van ouder(s) en/of familie.

We found that the majority of school shooters are male (95%) and white (61%).
Our study also found that more than half of K-12 shooters have a history of psychological problems (e.g., depression, suicidal ideation, bipolar disorder, and psychotic episodes).
Second, because most of the perpetrators of K-12 shootings are under the age of 18, they cannot legally acquire guns. In our study, handguns were used in over 91% of the K-12 shootings, and almost half of the shooters stole the gun from a family member.

Best interessant, maar dan moet je wel duidelijk zijn in of we het nou over mass shootings an sich hebben, of school shootings Mentat :trollface:

nergens staat ras aangegeven
af en toe een naam en/of foto
1708859017824.png

Zover ik kan lezen is politieke voorkeur, racisme, anti-woke of woke, eigenlijk vrijwel nooit de reden. Motief heeft vaak betrekking met een onderlinge haat/ruzie, of pest(verleden).
Correlaties met antidepressiva/psych medicatie (niet meer nemen) en enge dingen in schriften krabbelen is mij ook opgevallen. I.t.t. politieke affiliatie inderdaad.

Als ze doormiddel van de cijfers een profiel moeten schetsen van een typische school shooter, is dit een 17 jarige blanke/witte jongen, die stil is en veel gepest werd. Veelal een onstabiel huishouden en toegang tot wapens van ouder(s) en/of familie.
Dat kan ik niet allemaal in het door jou gelinkte artikel vinden.

Het artikel begint als volgt:
“There is NO profile of a student who will cause harm.”
Wel interessant artikel, sommige conclusies zijn wel voor de hand liggend links gelul.

Overigens heeft Steks wel een punt, dit onderzoek vernauwt de definitie van een school shooting naar K-12, dus zonder colleges en universities.
As noted in the text, different studies have used different criteria for defining a school shooting. Our criteria were influenced by our previous study as our desire was to investigate the extent to which the antecedent conditions previously identified still applied.

Over de psychologische aandoeningen.
Importantly, most of the psychological problems identified in reports of shootings were not clinical diagnoses. While diagnoses for a small number of shooters were disclosed in court transcripts, the majority of codings of psychologicalt problems were based on mental health conditions listed in the news media with unknown clinical verification. Thus, caution should be taken in drawing inferences about the relationship between mental health and subsequent aggressive behavior in the form of shootings.

Geen idee of die tweet die ik citeerde niet klopt of dat dat de relatieve aantallen zijn obv percentage van de bevolking.

Laatst bewerkt:
Wat een irrelevante details waar we ons wel niet druk om maken. Wit, zwart, regenboog, republikein, democraat. Amerika is gewoon verpest op elk vlak. Al dat vingergewijs naar bepaalde groeperingen is nergens voor nodig.

Alsof we niets hebben geleerd van de effecten daarvan van ome Adolf.

Wat een irrelevante details waar we ons wel niet druk om maken. Wit, zwart, regenboog, republikein, democraat. Amerika is gewoon verpest op elk vlak. Al dat vingergewijs naar bepaalde groeperingen is nergens voor nodig.

Alsof we niets hebben geleerd van de effecten daarvan van ome Adolf.
Tja als het het overduidelijk wordt dat 'het systeem' niet op de hand van jou en mij is kun je ons natuurlijk altijd nog tegen elkaar uitspelen door zoiets als woke te pushen.

Back
Naar boven