MuscleMeat

Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Bezoekers in dit topic

Mentat ik zag het, democraten dus. Moest wel even goed kijken, ik heb constant genegeerd commentaar van die vetvlek er tussen staan.

Wat een irrelevante details waar we ons wel niet druk om maken. Wit, zwart, regenboog, republikein, democraat. Amerika is gewoon verpest op elk vlak. Al dat vingergewijs naar bepaalde groeperingen is nergens voor nodig.
Eens.

Jammer dat politiek, media, academia, big corp en big tech voortdurend olie op het vuur gooien in het kader van DEI en andere zogenaamde "goede bedoelingen".
Alsof we niets hebben geleerd van de effecten daarvan van ome Adolf.
Er zijn momenteel voldoende mensen die juist heel erg geleerd lijken te hebben van Ome Adolf.

Als dat zo jammer is, waarom doe je het zelf dan ook door met vage random statistieken te komen als '2 out of 3 Black' ..?
Jammer dat je zo blijft pushen en dat we het er nog steeds over hebben.

De vraag is niet of die "vage random statistieken" waar zijn, maar wat ze precies vertellen. Is het relatief of absoluut, is het alleen van een bepaald jaar.

Een draadje voor je dat het allemaal vertelt.

Blijkbaar is die 2/3 absoluut en niet relatief tov 13%.

Let even op CNN.

Laatst bewerkt:
Jammer dat je zo blijft pushen en dat we het er nog steeds over hebben.

De vraag is niet of die "vage random statistieken" waar zijn, maar wat ze precies vertellen. Is het relatief of absoluut, is het alleen van een bepaald jaar.

Een draadje voor je dat het allemaal vertelt.

Blijkbaar is die 2/3 absoluut en niet relatief tov 13%.

Let even op CNN.

De vraag is doen ze het bewust of zijn ze gewoon heel onkundig met data.

Onderstaande is vaak onderdeel van het probleem.

Ik denk dat waar Mentat op wijst wel klopt maar blacks zich gewoon overrepresenteren in alle geweld statistieken, waaronder gun violence, en waaronder school shootings.

Daar zullen statistisch vaak andere beweegredenen achter zitten dan wat je als stereotype school shooting zou zien. Ruzies, gangs, afrekeningen, maar dan toevallig op school.

Laatst bewerkt:
De vraag is doen ze het bewust of zijn ze gewoon heel onkundig met data.

Onderstaande is vaak onderdeel van het probleem.
Kun je uitleggen hoe die fallacy in dit geval van toepassing zou kunnen zijn?

Even snel gedacht lijkt mij juist het tegengestelde gelden omdat blacks met 13% demografisch veruit in de minderheid zijn. Mannen dan nog eens de helft daarvan. (en wie als whites meetellen is ook nog wel eens opmerkelijk)

Kun je uitleggen hoe die fallacy in dit geval van toepassing zou kunnen zijn?

Even snel gedacht lijkt mij juist het tegengestelde gelden omdat blacks met 13% demografisch veruit in de minderheid zijn. Mannen dan nog eens de helft daarvan. (en wie als whites meetellen is ook nog wel eens opmerkelijk)
Wellicht overcompensatie als men bang is voor dit verschijnsel.

Jammer dat jij zegt dat media olie op het vuur gooit maar zelf ook eraan meedoet door media te delen alsof het een feit is.
Alleen blijkt uit niets dat ik iets anders dan feiten en de waarheid heb gedeeld.

Hoogstens ontbrak de context dat dit cijfers over 2023 waren tot ergens begin december.

Alleen blijkt uit niets dat ik iets anders dan feiten en de waarheid heb gedeeld.

Hoogstens ontbrak de context dat dit cijfers over 2023 waren tot ergens begin december.

Je deelde een Tweet waarbij iemand 2 van de 3 zwart zei, op basis van een link die nergens ras benoemd.

Hoe noem je dat feiten en waarheid?

Wat een irrelevante details waar we ons wel niet druk om maken. Wit, zwart, regenboog, republikein, democraat. Amerika is gewoon verpest op elk vlak. Al dat vingergewijs naar bepaalde groeperingen is nergens voor nodig.

Alsof we niets hebben geleerd van de effecten daarvan van ome Adolf.
Meh.
Als je een beestje niet bij zijn naam mag noemen kan je ook niet met oplossingen komen.
Daarom is ethnisch profileren bijv. wel een goede maatregel.

En m.b.t. Adolf, joden waren niet verantwoordelijk voor achterlijk hoge misdaadcijfers.

Ik denk dat waar Mentat op wijst wel klopt maar blacks zich gewoon overrepresenteren in alle geweld statistieken, waaronder gun violence, en waaronder school shootings.

Daar zullen statistisch vaak andere beweegredenen achter zitten dan wat je als stereotype school shooting zou zien. Ruzies, gangs, afrekeningen, maar dan toevallig op school.
Verheerlikking van geweld door een achterlijke cultuur met dito muziek. I.c.m. laag iq en een groot gebrek aan vaderfiguren.

Nee, dat is aan alle kanten geen goede maatregel.

Zijn we het Toeslagenschandaal al vergeten?
Dat is zeker wel een goede maatregel. Neem bijv. preventief fouilleren. Ga je dat random doen? Dus ook oude chineze vrouwtjes fouilleren? Of pak je alleen de doelgroep aan die vaak wapens draagt?

Dat is zeker wel een goede maatregel. Neem bijv. preventief fouilleren. Ga je dat random doen? Dus ook oude chineze vrouwtjes fouilleren? Of pak je alleen de doelgroep aan die vaak wapens draagt?

Dat doe je op basis van verdacht gedrag. Als een agent op een zwart iemand afstapt en naar identiteitsbewijs vraagt en wilt fouilleren, op basis van zijn/haar huidskleur, dan moet de agent zelf op het bureau komen want dat mag dus niet.

Ik weet niet of jij de documentaire hebt gezien over 'racial profiling' in Amerika, maar dat is dus absoluut niet een goede maatregel.

Volgens mij zit er nog een hele range binnen het zogeheten etnisch profileren. Het gaat van vrij simpel (bepaald persoon met bepaalde uiterlijke kenmerken gesignaleerd i.v.m. een specifieke wetsovertreding) via wat ingewikkelder (bijvoorbeeld preventief fouilleren) tot behoorlijk ingewikkeld en daarmee te dubieus om fatsoenlijk uit te kunnen voeren (etnisch profileren op afstand, zie toeslagenschandaal).

Maar ook bij preventief fouilleren bvb is het toch zo dat als een bepaalde etnische groep statistisch gezien oververtegenwoordigd is in wapenbezit en dergelijke, er volgens mij een objectieve reden is dat mensen die - of ze het nu willen of niet - tot deze groep behoren met legitieme redenen op bepaalde plekken vaker preventief gefouilleerd worden dan mensen die niet tot die etnische groep behoren.

Maar ook bij preventief fouilleren bvb is het toch zo dat als een bepaalde etnische groep statistisch gezien oververtegenwoordigd is in wapenbezit en dergelijke, er volgens mij een objectieve reden is dat mensen die - of ze het nu willen of niet - tot deze groep behoren met legitieme redenen op bepaalde plekken vaker preventief gefouilleerd worden dan mensen die niet tot die etnische groep behoren.

Nee. Je huidskleur is geen objectieve reden om wel of niet gefouilleerd te worden.

Preventief fouilleren mag enkel op bepaalde plaatsen, maar dit geldt dan voor iedereen; niet afhankelijk van huidskleur.

Back
Naar boven