Gast 166060
Huge Freak
- Waardering
- 8.689
M’n vriendin had er zo’n 2 maand last van. Beide hebben we alles weer volledig terugHoop toch dat t korter kan duren
5 maanden
Wel weer volledig terug nu?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
M’n vriendin had er zo’n 2 maand last van. Beide hebben we alles weer volledig terugHoop toch dat t korter kan duren
5 maanden
Wel klote dat t zo lang kan durenM’n vriendin had er zo’n 2 maand last van. Beide hebben we alles weer volledig terug

Bij mij duurde t 10 maanden..Hoop toch dat t korter kan duren
5 maanden

www.rtlnieuws.nl
Wat lief van die bomen dat ze dat voor die diertjes doen. En ik maar denken dat die planten dat doen vanwege voortplanting.De boswachter legt het elk jaar weer uit via zijn sociale media: "De dieren hebben het elke winter weer pittig, het is niet voor niets dat juist vlak vóór de winter die boomvruchten naar beneden vallen."
Je zou haast denken dat het in een soort balans met elkaar is. Dieren nemen de noten mee, verliezen er een paar of vergeten ze en tadaa nieuwe boom. Ik heb elk jaar weer meerdere eikenboompjes in de tuin staan terwijl de dichtstbijzijnde eik zo'n 150-200 meter hemelsbreed bij mij vandaan staat.![]()
Boswachter roept kastanjerapers op: 'Blijf van het eten van de dieren af'
Hij ziet ze elk jaar weer: de enthousiaste kastanjerapers en paddenstoelplukkers. Voor hen heeft boswachter Erik de Jonge een duidelijke boodschap: neem slechts een handje mee, en niet méér dan dat. "Je jat eten van de bosdieren."www.rtlnieuws.nl
Wat lief van die bomen dat ze dat voor die diertjes doen. En ik maar denken dat die planten dat doen vanwege voortplanting.
Ik vermoedt dat ze daarom ook zoveel eikels producerenJe zou haast denken dat het in een soort balans met elkaar is. Dieren nemen de noten mee, verliezen er een paar of vergeten ze en tadaa nieuwe boom. Ik heb elk jaar weer meerdere eikenboompjes in de tuin staan terwijl de dichtstbijzijnde eik zo'n 150-200 meter hemelsbreed bij mij vandaan staat.

Blijkt toch maar weer dat de eikel niet ver van de boomJe zou haast denken dat het in een soort balans met elkaar is. Dieren nemen de noten mee, verliezen er een paar of vergeten ze en tadaa nieuwe boom. Ik heb elk jaar weer meerdere eikenboompjes in de tuin staan terwijl de dichtstbijzijnde eik zo'n 150-200 meter hemelsbreed bij mij vandaan staat.

En die balans noemt men symbiose. Mooi hoe dat allemaal werkt. Alles van elkaar afhankelijk. Balans inderdaad. Geen lijsterboom zonder de lijster, geen lijster zonder de lijsterboom. (althans, kweetnie of andere vogels ook lijsterbessen eten.)Je zou haast denken dat het in een soort balans met elkaar is. Dieren nemen de noten mee, verliezen er een paar of vergeten ze en tadaa nieuwe boom. Ik heb elk jaar weer meerdere eikenboompjes in de tuin staan terwijl de dichtstbijzijnde eik zo'n 150-200 meter hemelsbreed bij mij vandaan staat.
Ik heb er ruim een maand last van gehad. En voor mij was dat aardig lastig aangezien ik in de keuken werk als kok. Dus alles wat ik bereidde moest ik anderen laten proeven of het op smaak was. Alle dierlijke producten door collega's laten ruiken omdat ik bijv. rotte vis gewoon niet rook.Ik heb 5 maand geen reuk en smaak gehad en vond dat wel echt daadwerkelijk een handicap
Feitelijk onjuist wel, maar om het nu zwakzinnig te noemen, hoogstens wat te simpel uitgelegd.Maar om nou te zeggen dat bomen het doen om dieren te helpen de winter door te komen is nogal zwakzinnig en feitelijk onjuist gelul natuurlijk
...dat zijn echte want die vallen nog geen eens

Uit een echte krant een goede analyse:![]()
Advies: geef woningzoekende asielzoeker weer verplicht voorrang op woningmarkt
Het kabinet moet gemeenten weer verplichten om statushouders voorrang te geven op de woningmarkt. Het is een van de oplossingen die nodig zijn om de asielcrisis te bestrijden.www.ad.nl
Helpt de remedie van de adviesraad? Dat is hoogst onzeker. De verplichting die de raad wil herinvoeren, geldt alleen voor gemeenten die een zogeheten huisvestingsverordening hebben waarin urgentieregels zijn opgenomen. Dat zijn er minder dan de helft. Andere gemeenten spannen zich trouwens ook wel in voor statushouders. Bij de meeste heeft de wetswijziging van 2017 niets veranderd. Het ligt dus niet voor de hand dat het terugdraaien ervan zoden aan de dijk zet.
Het echte knelpunt is uiteraard iets anders: het woningtekort. Tegelijk met het rapport van de adviesraad werden cijfers openbaar van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Sinds 2012 kwamen er in Nederland 600.000 woningen bij, meldde het CBS, maar het aantal sociale huurwoningen daalde in die tijd juist met 46.000.
Gevolg van doelbewuste politiek
Die krimp is deels het gevolg van stijgende huren van particulier woningbezit, waardoor veel woningen niet langer als sociale huur gelden. Maar het is ook het gevolg van een doelbewuste politiek, met name van toenmalig VVD-minister Stef Blok, om corporaties aan banden te leggen. Die kregen juist in die tijd de verhuurderheffing opgelegd, een belasting die hun 12 miljard heeft gekost. Daardoor zakte de nieuwbouw van sociale huurwoningen hard in.
Het aantal woningen dat corporaties kunnen toewijzen aan nieuwe huurders zakte daardoor nog veel harder in, van 224.000 in 2015 naar 172.000 in 2021. Niet alleen doordat Nederland nu minder sociale huurwoningen telt, ook doordat wie eenmaal zo’n woning heeft niet snel meer verhuist. De huurders zijn meer en meer mensen met een laag inkomen, die dus gewoon het geld niet hebben om naar een ander huis om te zien.
In diezelfde periode werden gemiddeld per jaar zo’n 13.000 woningen toegewezen aan vluchtelingen. Niet eens zo veel. Maar in een tijd dat het aantal sociale huurwoningen juist krimpt toch een lastige opgave.
Minister Hugo de Jonge (volkshuisvesting) wil het aantal sociale huurwoningen weer laten groeien, maar of dat lukt, is onzeker. Intussen wil hij ook meer flexwoningen, tijdelijke woningen die sneller gebouwd kunnen worden. Hoe dan ook zullen statushouders en andere woningzoekenden geduld moeten hebben
Als het een echte krant was dan zou ik 'volksvervanging' ergens teruglezen.Uit een echte krant een goede analyse:
![]()
Er zijn gewoon te weinig woningen, óók voor vluchtelingen
Zijn vluchtelingen ermee geholpen als gemeenten weer verplicht worden hen met voorrang aan een huis te helpen? Dat is hoogst onzeker.www.trouw.nl
Schonken ze er toevallig melk? Dat zou veel verklaren.Was laatst bij concert van De Dijk. Viel me op: geen enkele medelander daar in de ziggo dome te bekennen