AndroidHealthClinic

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

(neem even aan dat hier specifiek dit topic is en/of een van de politiek georiënteerde)
Ik heb me dit al een paar keer eerder afgevraagd n.a.v. bepaalde reacties van jou in het verleden, je komt daarmee op mij wat "ambivalent" over zeg maar:

Wat is het dan wat jou prikkelt cq motiveert om toch te blijven posten, terwijl je eigenlijk al weet dat je daar later waarschijnlijk weer spijt van gaat hebben?

Aard van het beestje?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.024
Tuurlijk, is het ook ongetwijfeld. Geeft toch niet? Ben blij dat ik wat tot inzicht ben gekomen hier en daar. Af en toe post ik hier wat waarvan ik op het moment zelf denk dat ik ontzettend wijs bezig ben maar heb ik er een half uur later alweer spijt van, omdat ik dan weer de noodzaak voel om replies te checken et cetera en merk dat ik mijn tijd weer zit te verdoen (zoals nu).
Diep van binnen weten jij en anderen die het lezen dat ik ergens een punt heb natuurlijk.
Depressiviteit is a b*ch.

Bekijk het zo. Je kan het zien als tijd verdoen. Maar je kan het ook zien als vermaak. De vraag die je beter jezelf kan stellen is: geeft het posten op dit forum mij positieve of negatieve energie? Wordt ik er vrolijk van? Of juist negatief? En geldt dat positieve/negatieve gevoel specifiek voor bepaalde topics?

Mijn advies is dan, vermijdt alles dat je een kut gevoel oplevert (en dat geldt trouwens voor veel dingen in het leven). Zoals deze (politieke) discussies omdat ze jou niks positiefs opleveren. Vermijdt onderwerpen en discussies die je down maken, hou je bezig met topics die je een glimlach geven.

Het covid topic (van 2020 tm 2021) is voor mij een goed voorbeeld. Heftige discussies, logisch gezien de maatschappelijk controversiele aard van de hele situatie. Iedereen was op een manier betrokken, familie die ziek werd, geen werk, wel of geen vaccin, gyms dicht , etc etc.
Een heel polariserende tijd, mensen kozen een kant. Toxisch. Kvond het eigenlijk de meest kutte tijd die ik heb meegemaakt op dit forum. Ik heb mijzelf er veel te veel in laten betrekken.. maja, khad dan ook geen werk want lockdown.

Het heeft mij echt alleen maar negatieve gevoelens opgeleverd. En natuurlijk ook kennis, maar die woog niet op tegen dat kut gevoel.

Uiteindelijk die hele discussie links laten liggen. En vele met mij, het topic bloedde al een tijdje dood, men was er klaar mee.

Tegenwoordig probeer ik juist vaak om met grappen, opmerkingen en/of plaatjes/memes mensen een glimlach te bezorgen. En dat lukt vaker dan ik verwacht. En dat geeft mij een goed gevoel. Niet omwille van likes. Nee. Mensen laten lachen en ze een goed gevoel geven is priceless.

En ik haal ook plezier uit alle topics omtrend eten/receptjes/gerechtjes. Dingen delen en nieuwe dingen leren op culinair gebied geeft mij voldoening. En ik pas het toe irl. En sommigen passen mijn recepten toe irl. En dat waardeer ik heel erg.

Het forum hoeft helemaal geen negatieve verspilde energie te zijn. Het is maar wat je er zelf van maakt, zoals zoveel dingen in het leven. Die keuze ligt helemaal bij jezelf. Je hoeft je helemaal niet te mengen in allerlei politieke discussies. Je kan al die topics gewoon mijden, je hoeft ze niet te lezen. Je kan zelfs die hele subfora gewoon vermijden.

• Like
Waarderingen: Vonk
  • #1.025
TL : DR? ;)

Serieus, waarom maak jij je druk om waar anderen zich mee bezig houden?
Dat is een aardige jijbak van jou. Chapeau. Daar sla je natuurlijk elke zinvolle discussie mee dood verder.
Vind ik niet. Ik vind het eigenlijk wel een goede vraag. Het was een oprechte vraag, geen dooddoener. Waarom zou je je druk maken over een discussie tussen mensen waar je zelf niet bij betrokken bent en zelfs ook helemaal niet bij betrokken wilt zijn? Jezelf dan in die discussie betrekken om mede te delen dat die discussie zinloos is, vind ik dan op zijn minst opmerkelijk. Is dat dan een soort morele verhevenheid? Of kick je masochistisch op de negatieve energie, want je weet dat er een negatieve responds gaat komen (die jou dan ook meteen persoonlijk vol in de discussie betrekt). Een soort verslaving? Of een goede situatie om je frustraties van je af te schrijven. Ff opluchten.

Ik vind het wel opmerkelijk. Want terwijl je die eerste post aan het schrijven was, dus nog voordat je hem plaatste, wist je al wat voor reacties er op gingen komen. Toch plaats je hem. Vervolgens zeg je er spijt van te hebben omdat je je toch in een 'zinlose' discussie hebt weten te verwikkelen.

Om vervolgens gewoon alsnog weer verder te gaan.

Ach ja
Papa was bezig met gelijk hebben op een bodybuildingforum. Oh, oke, logisch.

Laatst bewerkt:
  • #1.028
Ik weet niet of we de 30 jaar gaan halen maar ik denk toch al 10 jaar "joh wat heeft die apfelstrudel toch gelijk steeds" en dat hij wel een held is.
Ah dat vind ik wel lief. Kmoet wel zeggen dat ik dat vroeger wel vaker hoorde. Mijn broer noemde mij altijd een held op sokken.

• #1.029
Wat is het dan wat jou prikkelt cq motiveert om toch te blijven posten, terwijl je eigenlijk al weet dat je daar later waarschijnlijk weer spijt van gaat hebben?
Optie 1
af en toe post ik hier wat waarvan ik op het moment zelf denk dat ik ontzettend wijs bezig ben maar heb ik er een half uur later alweer spijt van
Post-nut clarity.

Optie 2
af en toe post ik hier wat waarvan ik op het moment zelf denk dat ik ontzettend wijs bezig ben maar heb ik er een half uur later alweer spijt van, omdat ik dan weer de noodzaak voel om replies te checken et cetera en merk dat ik mijn tijd weer zit te verdoen (zoals nu).
De klassieke socialmedia dopamine verslaving.

• Like
Waarderingen: Vonk
Dan de morele vraag, stel je had de keuze (en het geloof dat je zou winnen), zou je jezelf dan bij hen voegen?
Mogelijk wel :( Ik weet het niet zeker, mss met de kennis van nu niet maar had ik die kennis opgedaan als ik in dat clubje had gezeten? En welke kennis zou ik hebben als ik een tijdje met hen zou optrekken waardoor mijn wereldbeeld schokkend veranderd?

Goede vraag Vonk. Ik weet het niet.

Waar zoek je op? Je zoekopdracht is niet zichtbaar.

Ik had een break genomen, het topic links laten liggen voor maanden.
Het is denk ik een ander topic dan waar jij op doelde.
1EBFBBC7-027F-4345-B64C-89FA727AFC66.png

Het is denk ik een ander topic dan waar jij op doelde.
1EBFBBC7-027F-4345-B64C-89FA727AFC66.png

Jouw bijdragen zouden in de tweede kamer echt van toegevoegde zinvolle waarde kunnen zijn als fact checker op alle onzin die men daar uitkraamt. SteksdeFactChecker bekt nog lekker ook.

Mogelijk wel :( Ik weet het niet zeker, mss met de kennis van nu niet maar had ik die kennis opgedaan als ik in dat clubje had gezeten? En welke kennis zou ik hebben als ik een tijdje met hen zou optrekken waardoor mijn wereldbeeld schokkend veranderd?

Goede vraag Vonk. Ik weet het niet.

Ik vind het ook een lastige, gelegenheid creëert de dief en macht corrumpeert per definitie nagenoeg altijd. Dus ik denk dat de kans groot is dat we zouden moeten aanvaarden dat we waarschijnlijk tot dat clubje zouden behoren. Confronterend wel.

Maar zou het ook nuttig zijn?
Als je een mandaat zou krijgen waarmee je daadwerkelijk iets zou kunnen wel, anders is het gewoon leuk vermaak en voor het plebs die af en toe de tweede kamer volgen, kan het een zeer nuttige toevoeging zijn van hun leven, het Steksen blijft nu immers beperkt tot een zeer selecte groep om van te kunnen genieten. En je geeft haatdragende mensen weer een extra reden om te haten. Ik zie zoveel nut in die functie. De vraag is langs welke maatstaf we hem leggen en daarmee bepalen, nut voor wie eigenlijk?

Zou je zelf het nut ervan inzien? Zo nee waarom niet en op basis waarvan zou dat veranderen?

Terug
Naar boven