350 ton stookolie per dag ook.
Fuel Consumption by Containership Size and Speed | The Geography of Transport Systems
transportgeography.org
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
350 ton stookolie per dag ook.
transportgeography.org
Daarom heet het ook koffie verkeerd.Tuurlijk kan je zeggen 'oh ja koffie verkeerd is slechter dan zwarte koffie' no shit want het is ook gewoon 'meer' product.
Heb jij ook wel nodig als parttime prinsesje met je 27 uur.
Shut-up, ik moet zo weer 8 uur toezicht houden over mijn trainee.Heb jij ook wel nodig als parttime prinsesje met je 27 uur.
Slaap lekkerShut-up, ik moet zo weer 8 uur toezicht houden over mijn trainee.

We hebben een slaapstoel, maar zelfs een powernap op het werk lukt me niet.
Ach... dannheb je DBB nogWe hebben een slaapstoel, maar zelfs een powernap op het werk lukt me niet.

Heb jij een idee hoe een 80.000 pk motor te vervangen?
![]()
The Ever Given Is Powered By A 79,500-HP Diesel Engine Bigger Than Most Houses - Jalopnik
The Ever Given is finally free and able to move under its own power. As it sails out of the way so the Suez Canal can open again, it does so with a colossal 11-cylinder two-stroke diesel engine that’s larger than most houses.jalopnik.com
350 ton stookolie per dag ook.
![]()
Fuel Consumption by Containership Size and Speed | The Geography of Transport Systems
transportgeography.org
Jij wil je pakketje toch ook zo snel mogelijk in huis hebbenIk was hier niet verder op ingegaan, maar het gaat niet om 'vervangen' het gaat om beter reguleren van de uitstoot en verbruik.
Vooral cruiseschepen omdat dat die een niet essentiele rol spelen IIT vrachtschepen die cruciaal zijn.
En 80.000pk is gewoon niet heel veel als we het over schepen hebben, dat hadden schepen 100 jaar geleden al.
Dit dus.
Wij stoken at worst 10 liter benzine per uur en mogen nieteens meer zelf onze snelheid bepalen vanwege het miliue, motoren moeten aan allemaal milieueisen en testen voldoen en alles moet gefilterd worden, maar deze boten verbruiken net zo veel als een flinke stad, hebben 0 milieuregulatie voor de motoren, filteren helemaal niks en mogen lekker zelf bepalen welke snelheid ze aanhouden en wat voor hun rendabel is.
Jij wil je pakketje toch ook zo snel mogelijk in huis hebben
Zo'n schip vervoert 20.000 containers, per container is dat dus 0,7l stookolie per uur bij een snelheid an 45km per uur. Als je het eerlijk vergelijkt is er waarschijnlijk op geen enkel vlak een wijze van vervoer dat schoner en rendabeler is. Nul milieuregulatie is onzin, de brandstof heeft sowieso zwavelnormen, die zijn wel wat ruimer dan brandstof voor auto's maar het verbruik per verplaatst tonnage is dan in verhouding nog veel gunstiger.Ik was hier niet verder op ingegaan, maar het gaat niet om 'vervangen' het gaat om beter reguleren van de uitstoot en verbruik.
Vooral cruiseschepen omdat dat die een niet essentiele rol spelen IIT vrachtschepen die cruciaal zijn.
En 80.000pk is gewoon niet heel veel als we het over schepen hebben, dat hadden schepen 100 jaar geleden al.
Dit dus.
Wij stoken at worst 10 liter benzine per uur en mogen nieteens meer zelf onze snelheid bepalen vanwege het miliue, motoren moeten aan allemaal milieueisen en testen voldoen en alles moet gefilterd worden, maar deze boten verbruiken net zo veel als een flinke stad, hebben 0 milieuregulatie voor de motoren, filteren helemaal niks en mogen lekker zelf bepalen welke snelheid ze aanhouden en wat voor hun rendabel is.
Het heeft wel invloed op het aantal schepen dat er moet zijn en de ook voorraad van de consumenten goederen. Hoe meer tijd er zit tussen productie en levering hoe meer product ergens onrendabel ligt.De snelheid van global shipping heeft echt 0 impact op hoe snel je jouw pakketje in huis hebt, die komen gewoon vanuit een pakhuis in europa, meestal gewoon in NL.
De aanvoer van de grote leveringen aan dat pakhuis gaan via ship, dat duurt een maand, maar als dat langzaam richting 5 of 6 weken zou gaan merk je daar 0.0 van.
Ik dacht precies zo en mij was t ook zo uitgelegd totdat een maatje van me hiermee kwam:Zo'n schip vervoert 20.000 containers, per container is dat dus 0,7l stookolie per uur bij een snelheid an 45km per uur. Als je het eerlijk vergelijkt is er waarschijnlijk op geen enkel vlak een wijze van vervoer dat schoner en rendabeler is. Nul milieuregulatie is onzin, de brandstof heeft sowieso zwavelnormen, die zijn wel wat ruimer dan brandstof voor auto's maar het verbruik per verplaatst tonnage is dan in verhouding nog veel gunstiger.
Dat zal zeker gebeuren, maar is de scheepvaart daar echt de schuldige partij in, of de afvalverwerkende industrie?Ik dacht precies zo en mij was t ook zo uitgelegd totdat een maatje van me hiermee kwam:
Voorheen was ik altijd trots dat ik in de scheepvaart werkzaam ben. Tegenwoordig iets minder.
Vuile stookolie
In ZEMBLA – De smerige olieroute van Dirk Bayens en Norbert Reintjens, bleek al dat Stookolie, de brandstof voor de scheepvaart, wordt bijgemengd met grote hoeveelheden giftig restafval. Het gaat om stoffen als kwik, zware metalen, fenol en benzeen, meestal afkomstig uit de petrochemische industrie. Dit zogenaamde restafval moet worden aangeboden aan een afvalverwerker. Maar dat kost geld. Voor de bedrijven die af willen van dat restafval is het veel lucratiever om die stoffen te dumpen in stookolie en als brandstof te verkopen aan de scheepvaart. Dit heeft grote gevolgen voor het milieu en de volksgezondheid.
Daar gaat t toch ook totaal niet over. Dit gebeurd wie de 'schuldige' ook is en maakt de scheepvaart gewoon niet tot een kg voor kg schone industrie zoals ze t willen doen lijken.Dat zal zeker gebeuren, maar is de scheepvaart daar echt de schuldige partij in, of de afvalverwerkende industrie?

Ik ga sowieso de uitzending van Zembla eens bekijken die bij je quote hoort, in ben wel benieuwd. Wij hebben ook een aantal afvalstromen die (mits ze aan de eisen voldoenDaar gaat t toch ook totaal niet over. Dit gebeurd wie de 'schuldige' ook is en maakt de scheepvaart gewoon niet tot een kg voor kg schone industrie zoals ze t willen doen lijken.
Vroeg me jaren geleden al af hoe t komt dat zodra ze op open zee zijn er een ander kleurtje rook uit de schoorsteen komt![]()
) de stookolie ingaan.
