XXL Nutrition

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.001
Zinvol is jezelf van een flatgebouw afgooien om je CO2 footprint te minimaliseren.

Zinvol is jezelf van een flatgebouw afgooien om je CO2 footprint te minimaliseren.

Kan je beter een school overhoop schieten.

Of een ziekte verspreiden om die de oudjes dood maakt om vervolgens vaccin maken die eigenlijk iedereen onvruchtbaar maakt en dan alle wereldleiders omkopen om het vaccin te verplichten.

Ik word een beetje moe van je negatieve geleuter over het gedrag van anderen de laatste tijd. Dat ze zinloos bezig zijn, dat ze beter hun tijd aan andere dingen moeten besteden. Laat anderen lekker in hun waarde. Als wij dat nou leuk vinden?
Dat kan, wel een beetje selectief geheugen heb je denk ik. Ik kon zo snel twee eerdere posts van mij terugvinden van de afgelopen tijd met vergelijkbare strekking. De vraag is niet zozeer of het zinloos is maar of het daarnaast niet ook nutteloos is, zie onder.
Serieus, waarom maak jij je druk om waar anderen zich mee bezig houden?
Dat is een aardige jijbak van jou. Chapeau. Daar sla je natuurlijk elke zinvolle discussie mee dood verder.
Is je post eigenlijk wel aan anderen gericht? Het lijkt eerder op een stuk zelfreflectie.
Tuurlijk, is het ook ongetwijfeld. Geeft toch niet? Ben blij dat ik wat tot inzicht ben gekomen hier en daar. Af en toe post ik hier wat waarvan ik op het moment zelf denk dat ik ontzettend wijs bezig ben maar heb ik er een half uur later alweer spijt van, omdat ik dan weer de noodzaak voel om replies te checken et cetera en merk dat ik mijn tijd weer zit te verdoen (zoals nu).
Diep van binnen weten jij en anderen die het lezen dat ik ergens een punt heb natuurlijk. Je zit hier niet in één of andere zieke politieke denktank waar je wereldveranderende ideeën aan het poneren bent. De vrijmetselaars hebben symbolen. Feyenoord heeft ook symbolen, en de appie heijn, en de bakker hier om de hoek. Whooptyfuckingdoo. "Verbazingwekkend dat mensen dit soort kennis niet hebben." Je bent hier niet het wiel aan het uivinden, en wat je wél doet is preken voor eigen parochie. Je weet van tevoren al wie het met je eens gaat zijn en wie niet. Dat is nou echt zinloos én nutteloos. Je schiet er helemaal niets mee op, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het uitoefenen van een sport waar je over het algemeen toch beter, sneller, fitter, sterker, etc van wordt. Is ook prima verder als je dat fijn vindt, je hoeft ook niets te doen met mijn commentaar als je dat niet wilt natuurlijk.
Maar als we dan toch nihilistisch bezig zijn. De meeste dingen in het leven zijn zinloos. Want uiteindelijk ga je dood en 2 generaties later is iedereen je vergeten. Het hele leven is 1 grote zinlose clusterfuck van drama, tegenslagen en onzinnigheid. Of denk je dat al die tijd die jij in de gym hebt besteed de afgelopen jaren een bijdrage hebben geleverd? Dat je kinderen denken top papa dat je zoveel tijd in de gym was, want die paar kilo's extra op die ene lift was echt wat dit gezin nodig had. We gaan een standbeeld voor je bouwen omdat je 200kg hebt gebankdrukt.
Ik ben mij zeer bewust van de zinloosheid van het bestaan en maak mij geen enkele illusies over mijn invloed op deze wereld. Daarnaast acht ik mijn prestaties op het gebied van de sport in het grotere geheel inderdaad bijzonder futiel en zinloos. Ik gun meer mensen dat inzicht. Maar daarmee is het nog niet nutteloos voor mij en mijn directe omgeving. Ik heb zelf dingen in mijn sport op eigen kracht bereikt die voor mij persoonlijk en voor mensen om mij heen zeer nuttig zijn geweest en mij objectief gezien ook tot een beter persoon hebben gemaakt, mij vooruit hebben geholpen zowel sociaal als financieel, heb veel nieuwe mensen leren kennen, mijn wereld verbreed, en zo kan ik nog even doorgaan.
Sorry als ik overkom als een kl***zak, niks persoonlijks. Mijn doel is, wat is nuttig en wat niet? En kan je dat überhaupt voor een ander bepalen?
Nutteloosheid is dus iets anders dan zinloosheid imo. Iets kan behoorlijk zinloos zijn in het grotere plaatje maar toch enorm veel nut hebben voor het individu en zijn/haar directe omgeving. Zo is dat ook met de krachtsport voor mij (zie hierboven).

Over zinloosheid gesproken. Misschien spant bodybuilding, volgens jouw beredenatie dan wel de kroon. Mensen die jarenlang juicen, ten koste van hun gezondheid. Jaren lang strict eten, een strict train regime volgen, fucking veel dingen in het leven opofferen. En voor wat? Voor die paar extra kilo spiermassa? Je sociale kring opfokken omdat je de tren niet aankan, of hartproblemen ontwikkelen omdat je er mooi uit wilt zien? Vroegtijdig overlijden, mogelijk geen kinderen krijgen (of moeilijk)
Dit is best een aardige samenvatting. Vond nog een post van mezelf terug van 2014 waar ik het nog steeds in grote lijnen mee eens ben.

Ik word persoonlijk schijtziek van al die verheven "bodybuilders" die hele dagen maar tekeer aan t gaan zijn over hoe dedicated ze wel niet zijn en van hoe ver ze wel niet hebben moeten komen. Hele forums en facebook pagina's en instagram profielen en weet ik t wat worden volgescheten met foto's van bakjes droge rijst met kip en selfies van drie millimeter afstand zonder referentiekader en met optimale belichting om maar te laten zien hoe shredded en teringhuge ze wel niet zijn. Iedereen heeft tegenwoordig ook maar zn eigen fanpage of youtubekanaal of motivational page om te laten zien hoe ze na jaren struggelen halve squats met 80 kilo doen en om nieuwe wereldrecords te vestigen als het aankomt op aantal slijmerige narcistische, zelfverheerlijkende posts en foto's per dag.

Newsflash

Jouw geweldige dedicated lifestyle is helemaal niet zo bijzonder, maakt je geen beter mens, gaat de wereld niet veranderen en o ja, nobody really gives a f**k. Doe lekker je sport, doe desnoods wat je ervoor moet doen (dat is helemaal niet zo veel en al helemaal niet zo bijzonder als men hier altijd graag claimt) maar ga er potverdomme niet hele dagen mee te koop lopen alsof je het achtste wereldwonder bent en alsof er niet honderdduizend net als jij rondlopen. Er is nog zo veel meer in het leven.
Blijkbaar was ik negen jaar geleden al net zo'n negatief mannetje als nu
Is dat dan ook niet allemaal zinloos?
Grotendeels wel denk ik.
Wat is zinloos? Iedereen vult zelf zijn eigen leven in en bepaalt zelf wat hij wel of niet zinvol vindt. En f**k wat anderen daarvan vinden. f**k de wereld ;).
Ja, zo is het cirkeltje wel rond. En zo is deze woordenwisseling misschien ergens nog zinvol geweest, dan kan ik de tijd die ik aan deze reply heb verspild ook weer enigszins voor mezelf verantwoorden.

Ik ga verder :wave:

giphy.gif

Laatst bewerkt:
Dat kan, wel een beetje selectief geheugen heb je denk ik. Ik kon zo snel twee eerdere posts van mij terugvinden van de afgelopen tijd met vergelijkbare strekking. De vraag is niet zozeer of het zinloos is maar of het daarnaast niet ook nutteloos is, zie onder.

Dat is een aardige jijbak van jou. Chapeau. Daar sla je natuurlijk elke zinvolle discussie mee dood verder.

Tuurlijk, is het ook ongetwijfeld. Geeft toch niet? Ben blij dat ik wat tot inzicht ben gekomen hier en daar. Af en toe post ik hier wat waarvan ik op het moment zelf denk dat ik ontzettend wijs bezig ben maar heb ik er een half uur later alweer spijt van, omdat ik dan weer de noodzaak voel om replies te checken et cetera en merk dat ik mijn tijd weer zit te verdoen (zoals nu).
Diep van binnen weten jij en anderen die het lezen dat ik ergens een punt heb natuurlijk. Je zit hier niet in één of andere zieke politieke denktank waar je wereldveranderende ideeën aan het poneren bent. De vrijmetselaars hebben symbolen. Feyenoord heeft ook symbolen, en de appie heijn, en de bakker hier om de hoek. Whooptyfuckingdoo. "Verbazingwekkend dat mensen dit soort kennis niet hebben." Je bent hier niet het wiel aan het uivinden, en wat je wél doet is preken voor eigen parochie. Je weet van tevoren al wie het met je eens gaat zijn en wie niet. Dat is nou echt zinloos én nutteloos. Je schiet er helemaal niets mee op, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het uitoefenen van een sport waar je over het algemeen toch beter, sneller, fitter, sterker, etc van wordt. Is ook prima verder als je dat fijn vindt, je hoeft ook niets te doen met mijn commentaar als je dat niet wilt natuurlijk.

Ik ben mij zeer bewust van de zinloosheid van het bestaan en maak mij geen enkele illusies over mijn invloed op deze wereld. Daarnaast acht ik mijn prestaties op het gebied van de sport in het grotere geheel inderdaad bijzonder futiel en zinloos. Ik gun meer mensen dat inzicht. Maar daarmee is het nog niet nutteloos voor mij en mijn directe omgeving. Ik heb zelf dingen in mijn sport op eigen kracht bereikt die voor mij persoonlijk en voor mensen om mij heen zeer nuttig zijn geweest en mij objectief gezien ook tot een beter persoon hebben gemaakt, mij vooruit hebben geholpen zowel sociaal als financieel, heb veel nieuwe mensen leren kennen, mijn wereld verbreed, en zo kan ik nog even doorgaan.

Nutteloosheid is dus iets anders dan zinloosheid imo. Iets kan behoorlijk zinloos zijn in het grotere plaatje maar toch enorm veel nut hebben voor het individu en zijn/haar directe omgeving. Zo is dat ook met de krachtsport voor mij (zie hierboven).

Dit is best een aardige samenvatting. Vond nog een post van mezelf terug van 2014 waar ik het nog steeds in grote lijnen mee eens ben.

Blijkbaar was ik negen jaar geleden al net zo'n negatief mannetje als nu

Grotendeels wel denk ik.

Ja, zo is het cirkeltje wel rond. En zo is deze woordenwisseling misschien ergens nog zinvol geweest, dan kan ik de tijd die ik aan deze reply heb verspild ook weer enigszins voor mezelf verantwoorden.

Ik ga verder :wave:
Bedankt voor je nuttige bijdrage waarmee je mij verreikt hebt met het inzicht dat nutteloosheid niet gelijk staat aan zinlosheid.

Nu alweer spijt van die post. Zinloos en nutteloos

Als we dan wel weten wat zinloos is was het nit zinloos toch?

Dan was de zin het ontdekken van zinloosheid.

Alleen daarmee heeft het zin dus weten we niet wat zinloos is? 🤔

• #1.009

Ik ga verder
Nou kijk eens aan, een discussie waarin men wel nader tot elkaar is gekomen. Of, althans, elkaars gedachten geprikkeld. Een godswonder. Is het dan nog steeds zinloos?

Discussies worden altijd interessanter wanneer men wat feller wordt.
De vrijmetselaars hebben symbolen. Feyenoord heeft ook symbolen, en de appie heijn, en de bakker hier om de hoek. Whooptyfuckingdoo.
Misschien ben je wel iets op het spoor hey.

"Verbazingwekkend dat mensen dit soort kennis niet hebben." Je bent hier niet het wiel aan het uivinden, en wat je wél doet is preken voor eigen parochie. Je weet van tevoren al wie het met je eens gaat zijn en wie niet. Dat is nou echt zinloos én nutteloos. Je schiet er helemaal niets mee op, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het uitoefenen van een sport waar je over het algemeen toch beter, sneller, fitter, sterker, etc van wordt.
Ok. Heel interessant allemaal.. en nu? Wie zegt dat ik hier graag per se een 'zinvolle' bijdrage wil leveren met elke post die ik plaats En wat is zinvol? Soms is lekker ranten ook zinvol. Soms vind ik trollen zinvol. Soms niet. Soms ben ik ergens gepassioneerd over, besteed ik een uur aan een post, terwijl niemand een f**k geeft want TL:DR. Of is posten pas zinvol als je full Mahatma Ghandi gaat en elke post een life changing epiphany oplevert bij anderen? Want wat doe jij nu dan? Juist, precies hetzelfde, "preken voor je eigen parochie". De pot verwijt de ketel. Alleen vind ik het niet zinloos, blijkbaar heb je het nodig om frustraries van je af te schrijven. Waarom besteed je anders je tijd en energie hieraan? Je noemt het zelf immers zinloos. Dus waarom doe je het?

Als elke handeling in mijn leven nuttig en constructief moet zijn dan spring ik liever van een brug.

Ik heb zelf dingen in mijn sport op eigen kracht bereikt die voor mij persoonlijk en voor mensen om mij heen zeer nuttig zijn geweest en mij objectief gezien ook tot een beter persoon hebben gemaakt, mij vooruit hebben geholpen zowel sociaal als financieel, heb veel nieuwe mensen leren kennen, mijn wereld verbreed, en zo kan ik nog even doorgaan.
Dats mooi. En sommigen vinden wat jij doet zinloos. En zo is iedereen anders. Gelukkig.

• Like
Waarderingen: Vonk
Zin in het weekend.

Voel de noodzaak om nog even kort wat toe te lichten, speciaal voor de intellectueel minder bedeelden onder ons.
Dit was een van tevoren ingestudeerd grapje, een half uur na mijn bericht gepost. Niet echt een leuk grapje overigens verder.

• #1.016
Voel de noodzaak om nog even kort wat toe te lichten, speciaal voor de intellectueel minder bedeelden onder ons.

Dit was een van tevoren ingestudeerd grapje, een half uur na mijn bericht gepost. Niet echt een leuk grapje overigens verder.
Bedankt, deze zinvolle bijdrage heeft mijn leven echt verrijkt. Nu kan je met een gerust hart in de toekomst deze post aan je kinderen laten zien. Toch mooi dat papa zich online inzette voor de intellectueel minder bedeelden.

• Haha
  • #1.017
CV'tje hoor
De heer Schwab is geen domme jongen.

• Like
Ik weet niet of we de 30 jaar gaan halen maar ik denk toch al 10 jaar "joh wat heeft die apfelstrudel toch gelijk steeds" en dat hij wel een held is.

Af en toe post ik hier wat waarvan ik op het moment zelf denk dat ik ontzettend wijs bezig ben maar heb ik er een half uur later alweer spijt van, omdat ik dan weer de noodzaak voel om replies te checken et cetera en merk dat ik mijn tijd weer zit te verdoen (zoals nu).

(neem even aan dat hier specifiek dit topic is en/of een van de politiek georiënteerde)
Ik heb me dit al een paar keer eerder afgevraagd n.a.v. bepaalde reacties van jou in het verleden, je komt daarmee op mij wat "ambivalent" over zeg maar:

Wat is het dan wat jou prikkelt cq motiveert om toch te blijven posten, terwijl je eigenlijk al weet dat je daar later waarschijnlijk weer spijt van gaat hebben?

• Haha
Terug
Naar boven