XXL Nutrition

Het (Lucide) Dromen Topic

• Topic Starter Topic Starter
Kun je meditatie eigenlijk ook onder lucide dromen schalen? Is toch eigenlijk een zelfde ervaring ?

Ik ben me pas sinds kort in meditatie gaan verdiepen.
Maar er is een heel scala aan vormen van meditatie, verschillende staten van bewustzijn.
Bepaalde vormen van meditatie kan men idd in een OBE/astrale projectie komen.

Heb nog een gratis pdf boek gevonden met veel informatie voor de geïnteresseerde.

http://obe4u.com/
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/the_phase-pdf.662092/

---------- Toegevoegd om 01:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:03 ----------

Ze hebben ook filmpjes, flink ''gehyped'' ziet het er uit, maar ach, lucide dromen is ook vet.

Kort filmpje:
https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=85114404&v=64_MvWQ25M8&x-yt-ts=1422579428

Docu:
https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=85114404&x-yt-ts=1422579428&v=XsE4mdB1-t4#t=13

Bijlagen

Had laatst iets vreemds, ik ging voor de verandering op mn rug proberen in slaap te komen, en ik raakte in een semi slaap toestand waarbij het voelde alsof mijn lichaam verlamd was. vervolgens voelde het alsof ik aan het stikken was, ik kreeg geen lucht.

Werd toen met een zieke angstrush wakker... wtf?

Vannacht awesome gedroomd over een soort combo tussen een gta/cod battle met daarna freerun acties a la assassins creed, laatste stuk van het freerunnen lucid geworden en nog wat geneuqt

Had laatst iets vreemds, ik ging voor de verandering op mn rug proberen in slaap te komen, en ik raakte in een semi slaap toestand waarbij het voelde alsof mijn lichaam verlamd was. vervolgens voelde het alsof ik aan het stikken was, ik kreeg geen lucht.

Sleep paralysis?

Had vannacht ook zoiets, probeerde mn ogen te openen maar toen werd ik wakker in me droom zeg maar (ik sliep in me droom dus), toen ik dat besefte kon ik wel me ogen openen en had ik ook een angstrush :o

Jep idd.

Als je wat langer had volgehouden had je in een lucide droom gekomen.
Slaapverlamming / paralysis wordt idd vaak als eng/angstig ervaren, maar er is eigenlijk niks om bang voor te zijn.
Echt vaag.

Gaat toch tegen al je gevoel in om dan door die angst heen te gaan?

Gevoel dat je stikt is echt vreemd.

Echt vaag.

Gaat toch tegen al je gevoel in om dan door die angst heen te gaan?

Gevoel dat je stikt is echt vreemd.

Door de angst heen gaan, lijkt me idd niet te doen, realiseren dat je nergens bang voor hoeft te zijn en het kan een prachtige ervaring worden.
Het wordt daarom vaak aangeraden niet te beginnen met de WILD methode of methodes hierop gebaseerd.

1. Omdat het relatief een moeilijke manier is om lucide te raken.
2. Als je al ervaring met lucide dromen hebt gehad, dan realiseer je je dat je nergens bang voor hoeft te zijn, aangezien het ''jou'' realiteit is en jij beslist/beïnvloedt deze.

phase-etc-800-500.jpg

5848136-4x3-340x255.jpg

Had vannacht iets heel bizars. Droomde dat ik een stad moest redden door mezelf op te offeren en voor een trein te springen (was heel logisch in mn droom). Ik zag de trein op me afkomen en voelde em me raken en normaal word ik dan wakker.
Nu bleef ik nog een poosje 'dood' in mn droom, overal was een heel fel wit licht en ik voelde niks meer, werd daarna een beetje angstig/confused wakker.

droom ook bijna elke nacht over sex, no fap is taking its toll

ik had vannacht een hele vreemde snor

Sinds no fap een kleine week terug amper gedroomd ???

Met vuurheer ozai gevochten:D

Politie achtervolging, ik reed op motor. :cool:
Al tijdje niet lucide geweest. :(

Het lukt me niet meeeeeeeeer :(

kut!!!!!!!!!!!!!!

Probeer elke avond lucide dromen te krijgen. Is me verschillende keren gelukt maar gister leek het net alsof ik zwaar aan de drugs zat (best lache). Snapte er niks van en mijn omgeving van aan het golven, ook dacht ik dat ik uit me bed stapte en omviel. Hierdoor kreeg ik een stroomstoot door me lichaam en schoot ik wakker. Toen ik wakker werd snapte ik er alweer niks van en viel ik gelijk weer in slaap.

Heb wel heel vaak dat ik wakker word midden in de nacht, en dan na een minuut weer verder kan gaan met me droom. Ook die droom kan ik dan soms sturen, dan gebeuren er altijd de gekste dingen

Vannacht lucide geworden met een nieuwe methode.

Had zelf een audio opname gemaakt met; ''dit is een droom, dit is een droom, kijk naar je hand, tel je vingers, dit is een droom''.
Deze audiotrack af laten spelen ongeveer 4 uur na inslapen, volume stond iets te hard waardoor ik wakker werd en dit heb ik bijgesteld.
Audiotrack gewoon de rest van de nacht op repeat laten afspelen, uiteindelijk heb ik dit dus overgenomen in me droom en telde 4 vingers en werd lucide.
Ik moet dit nog even gaan perfectioneren door o.a. het juiste volume gebruik, goed overkomende woorden etc.

Vannacht lucide geworden met een nieuwe methode.

Had zelf een audio opname gemaakt met; ''dit is een droom, dit is een droom, kijk naar je hand, tel je vingers, dit is een droom''.
Deze audiotrack af laten spelen ongeveer 4 uur na inslapen, volume stond iets te hard waardoor ik wakker werd en dit heb ik bijgesteld.
Audiotrack gewoon de rest van de nacht op repeat laten afspelen, uiteindelijk heb ik dit dus overgenomen in me droom en telde 4 vingers en werd lucide.
Ik moet dit nog even gaan perfectioneren door o.a. het juiste volume gebruik, goed overkomende woorden etc.

Awesome, maar valt dat wel lekker in slaap?

Terug
Naar boven