MuscleMeat

Het (Lucide) Dromen Topic

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben verder gaan dromen en mijn bewustzijn kwijtgeraakt, ik had na die droom nog 2 dromen die niet lucide waren. Hoezo dan?

Ja vandaar dat je er minder van herinnert.
Meestal word ik lucide in de laatste stadia van me slaap en dus erna direct wakker, met zuivere herinneringen.
Heb ook weleens gehad dat ik lucide was en vervolgens non-lucide verder droomde.
Toen ik wakker werd, wist ik wel dat ik lucide was geweest, maar niet meer de details.

is dit ook aan te raden als je niet helemaal lekker in je vel zit?

Kan het negatieve effecten hebben op bijv een al bestaande depressie oid?

is dit ook aan te raden als je niet helemaal lekker in je vel zit?

Kan het negatieve effecten hebben op bijv een al bestaande depressie oid?

Ik ben geen dokter en heb niet de autoriteit om hier over te beslissen.
Zoals ik eerder aangaf, als je echt psychische problemen hebt zoals schizofrenie, dan zou ik er niet zo maar aan beginnen en dit eerst overleggen met een dokter/psycholoog of dergelijke.

Echter denk ik dat lucide dromen een hele positieve invloed kan hebben op je gemoedsstaat.
Maar het is hoe je er zelf mee omgaat, als je lucide raakt, kan je heel veel FUN beleven.
Maar tegelijkertijd sta je oog in oog met de psycholoog die alles over je weet, want dat ben jij zelf namelijk.
En dit kan hele vervelende situaties opleveren, het is namelijk niet altijd leuk om te zien wie je echt bent en wat voor consequenties je acties hebben.

Uiteindelijk komt het er op neer, hoe je er zelf mee omgaat.
Ren je weg voor jezelf en ga je in meer depressie/angst leven of accepteer je je schaduw kant en ontdek je meer over jezelf?

Ja dat is een beetje lastig te definiëren, maar ik zal het proberen.
Er zijn verschillende ''levels'' van het lucide(zuiver/helder bewust) zijn.
Met helemaal onderaan, niks van je droom herinneren en helemaal boven aan ben je Neo uit de matrix en kan je je droom volledig controleren/manipuleren.

Daar tussen zit dan nog een heel scala aan bewust zijn levels.
Het semi-lucide waar ik het over heb versta ik een beetje onder:
Mogelijk bewust zijn van je droom, maar toch niet de controle hebben, misschien dat je een moment hebt dat je daadwerkelijk kiest naar links of naar rechts te gaan, maar vervolgens op ''cruise control'' weer verder gaat.

Hoop dat het een beetje duidelijk is. :p

Duidelijk.

Ik heb eergister dan alweer een semi lucide droom kunnen ervaren.
Had niet volledig controle over de droom, ook mis ik een groot deel uit me droom, maar ik kon eventjes wel naar me eigen hand kijken.

Duidelijk.

Ik heb eergister dan alweer een semi lucide droom kunnen ervaren.
Had niet volledig controle over de droom, ook mis ik een groot deel uit me droom, maar ik kon eventjes wel naar me eigen hand kijken.

Oke!

Een tip als je naar je hand kijkt en dus een RC uitvoert.
Kijk niet even vlug naar je hand en klaar, want dan doe je hetzelfde in je droom.
Bedenk dat dit nu echt een droom zou kunnen zijn, tel je vingers, klopt het? zijn het er echt 5?
Bekijk desnoods je omgeving nog even om zeker te weten dat je nu niet droomt.

Trouwens, ik heb geen idee hoe je in een lucide droom terecht komt, mij overkomt het gewoon ???

---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:54 ----------

Oke!

Kijk niet even vlug naar je hand en klaar, want dan doe je hetzelfde in je droom.
Bedenk dat dit nu echt een droom zou kunnen zijn, tel je vingers, klopt het? zijn het er echt 5?

Thx voor de tip, zal het onthouden voor de volgende keer.

Ik wil kunnen vliegen verdomme :P

Trouwens, ik heb geen idee hoe je in een lucide droom terecht komt, mij overkomt het gewoon ???

---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:54 ----------

Thx voor de tip, zal het onthouden voor de volgende keer.

Ik wil kunnen vliegen verdomme :P

De eerste en enige keer vloog ik met Volac km per uur door een muur en werd wakker

10/10 vliegervaring

Dat is idd de meest voorkomende ''techniek'' denk ik.
DILD (dream induced lucid dreaming)

Om de kans te verhogen doe je WBTB(wake back to bed)
Eventueel in combinatie met MILD(memonic induced lucid dreaming)

De bedoeling is dus even wakker worden, constant in je hoofd zeggen dat ''wanneer ik droom, weet ik dat ik droom'' of ''wanneer ik droom, kijk ik naar me hand en weet ik dat ik droom'' of een woorden combinatie die jou beter ligt.

Imo is dit nog steeds een vorm van DILD, omdat je uiteindelijk in de droom lucide wordt.

670px-Lucid-Dream-Step-4.jpg

Oke!

Idd, ik keek zelfs 3 keer naar mijn hand en 3x alle vingers geteld, wou het gewoon zeker weten.

Had voor het slapen ook wat van je oefeningen gedaan, heeft echt geholpen :o

Vandaag ook echt 20x naar me hand gekeken als oefening :p

Haha vannacht voor het eerst tijdens een lucid dream naar mn hand gekeken, was eerst een blur van 6 worstjes en werden daarna 3 vingers. Maf maar erg vet :D Daarna nog facking vet gedroomd over vechten met panters/tijgers op een soort safari trip (totaal niet eng, kon half vliegen en als ik zo'n beest een rondhouse gaf vlogen ze 20 meter weg). En nog Eentje over een soort freerunmissie met een team op een vliegveld waar we blijkbaar in een nabij gelegen haven een schip moesten halen voordat ie vertrok, nog nooit zo hard gerend :p Mede mogelijk gemaakt door zma

gisteren die resurrect p m schepje met water voor het slapen ingenomen.

heb maar iets van een 5 uur geslapen, werd voor me wekker al wakker, voelde me toch nog erg moe.

maar had 1 heldere droom, 1 verhaal dat 5 uur duurde dus.

toen ik opstond kon ik het me nog herinneren waar die over ging, maar nu al niet meer :o

Vannacht semi-lucid. Ik wist dat ik droomde en had verder overal controle over, maar toen ik probeerde te vliegen lukte het maar niet.

Oh en het einde was stom. :(

gisteren die resurrect p m schepje met water voor het slapen ingenomen.

heb maar iets van een 5 uur geslapen, werd voor me wekker al wakker, voelde me toch nog erg moe.

maar had 1 heldere droom, 1 verhaal dat 5 uur duurde dus.

toen ik opstond kon ik het me nog herinneren waar die over ging, maar nu al niet meer :o

Er wordt bij resurrect pm ook aangeraden dat je uit kan slapen als je het gebruikt, als je te kort slaapt ben je de rest van de dag duf

Had vannacht dus mijn dromen op een notitieblok gezet:

Droom 1: Cake 2e gratis, Benson, politieopleiding
Droom 2: Schoolreisje gemist, zigeuner beroving
Droom 3: Calvin aardsgezind, fitforfree abbo wekker

Saywut

Kan me alleen nog droom 2 herinneren :o

Laatste paar dagen op de WILD manier aan het dromen. Helaas lukt dit maar 20-30 seconden. Tenminste het lijkt zo kort, of de droomwereld kort lijkt maar in de echte wereld dan lange tijd vergaan is weet ik niet.
Maar ik sluit mijn ogen en zit direct in een lucide droom. Ik zit dan in precies de zelfde plek en positie als in het wakkere stadium, eerst heb ik het dan niet door en denk dat ik gewoon wakker ben. Maar dan na 20 seconden of zo weet ik dat ik droom (ik heb op een of andere manier geen check nodig, ook tijdens normale lucide dromen niet) helaas wordt ik bij WILD wel meteen weer wakker en meteen als ik de ogen weer sluit ben ik weer in dromenland... Net of je met een portaal bezig bent.
Vind het wel meest indrukwekkende lucide zijn in je eigen omgeving waarin je in slaap viel alles lijkt zo echt. Als je namelijk pas door hebt ergen op een berg of op een boot vind ik het minder indrukwekkend overkomen :S

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:25 ----------

Is het ook normaal dat je alles kan voelen zoals in het echt? Als iemand bijvoorbeeld een bijl of zo in m'n rug slaat dan voel ik dit echt. En niet zo zachtjes ook.

Terug
Naar boven