Fitness Seller

Het (Lucide) Dromen Topic

Is het ook normaal dat je alles kan voelen zoals in het echt? Als iemand bijvoorbeeld een bijl of zo in m'n rug slaat dan voel ik dit echt. En niet zo zachtjes ook.

Ik heb dat ook, werd een keer in me been beschoten en dat voelde nog toen ik wakker werd :o

Al drie nachten geen dromen meegemaakt ???

---------- Toegevoegd om 14:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:41 ----------

Ik heb dat ook, werd een keer in me been beschoten en dat voelde nog toen ik wakker werd :o

Of het gevalletje dat je valt en IRL dan ook een spastische beweging maakt :o

Had eergisteren voor de 2de keer een lucide droom, het rare is dat mijn beste vriend erin voorkwam en ik gewoon telkens zei tegen hem van 'we zijn aan het dromen, dit is een lucide droom'... Ook zei ik telkens tegen hem van kijk naar je hand en probeer eens je vinger door je hand te doen, hij keek mij aan van wat the f**k zeg je nu? xd

• Topic Starter Topic Starter
Laatste paar dagen op de WILD manier aan het dromen. Helaas lukt dit maar 20-30 seconden. Tenminste het lijkt zo kort, of de droomwereld kort lijkt maar in de echte wereld dan lange tijd vergaan is weet ik niet.
Maar ik sluit mijn ogen en zit direct in een lucide droom. Ik zit dan in precies de zelfde plek en positie als in het wakkere stadium, eerst heb ik het dan niet door en denk dat ik gewoon wakker ben. Maar dan na 20 seconden of zo weet ik dat ik droom (ik heb op een of andere manier geen check nodig, ook tijdens normale lucide dromen niet) helaas wordt ik bij WILD wel meteen weer wakker en meteen als ik de ogen weer sluit ben ik weer in dromenland... Net of je met een portaal bezig bent.
Vind het wel meest indrukwekkende lucide zijn in je eigen omgeving waarin je in slaap viel alles lijkt zo echt. Als je namelijk pas door hebt ergen op een berg of op een boot vind ik het minder indrukwekkend overkomen :S

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:25 ----------

Is het ook normaal dat je alles kan voelen zoals in het echt? Als iemand bijvoorbeeld een bijl of zo in m'n rug slaat dan voel ik dit echt. En niet zo zachtjes ook.

Interessant dat je de WILD methode gebruikt, aangezien dit toch een van de moeilijkere methodes is.
Zou je er wat meer over kunnen vertellen?
Kom je bijvoorbeeld ook in de ''hypnagogic'' tussen status, waarin je slaapverlamming ondervindt en vibraties gaat voelen/horen/zien, wat als angstig kan worden ervaren.

Stephen Laberge heeft volgens mij weleens onderzoeken gedaan naar tijdsbesef in lucide dromen, door de dromer te laten tellen in een droom en tegelijk signalen door te sturen.
Dit kwam vrijwel gelijk overeen met de tijd van de wakkere wereld.
Echter is tijd subjectief en zo ook in een droom.
Er zouden technieken zijn, om tijdsbesef in een droom te verlengen, die zou ik even moeten opzoeken.
Ook heb ik verhalen gelezen van mensen die dagen/weken en zelfs jaren en hele levens hebben gedroomd om vervolgens weer ''jong'' wakker te worden, in hoeverre dit legit is weet ik niet.
Ik plaats het in hetzelfde hoekje als shared lucid dreaming, ik sluit het niet uit, maar wil eerst wetenschappelijk bewijs of een persoonlijke ervaring hebben gehad.

Ben vaak in mijn eigen huis lucide geweest en het is idd net levensecht.
Alleen als ik op details ga letten, kloppen er bepaalde dingen niet.
De bank staat bijv. net iets anders of mijn motor in mijn berging heeft dezelfde kleur enzo, maar ziet er net iets anders uit.
Mocht alles wel 1 op 1 zijn, dan denkt men al snel aan een OBE(out of body experience), echter kan dit nog steeds een ''levensechte'' lucide droom zijn.

Ja het is normaal dat alles echt aan voelt, je brein denkt namelijk dat het echt is.
Alleen als je totale controle zou hebben over een lucide droom, zou je deze bijl kunnen manipuleren naar een knuffelbeer en voelt het alsof iemand met een knuffelbeer op je rug slaat.

3 dromen gehad herinner me ze alle 3 nog duidelijk, normaal onthoud of weet ik dat niet meer.

1ste zat ik alleen in men wagen, maar rammelde er precies iets aan de motor alsof er iets stuk was.

2de was ik op men werk en kreeg een discussie met een collega, hij probeerde me uit men tent te lokken en ik moest me inhouden om niet mad te worden.

3de was over men ex, we waren geen koppel meer, maar gewoon bevriend en gingen samen naar een soort rave party,
hadden een leuke avond en konden goed praten.
Wel raar ook want had die droom al is gehad, alleen waren de details beetje anders.

Alle 3 dromen waren geen leuke dromen. :(

Interessant dat je de WILD methode gebruikt, aangezien dit toch een van de moeilijkere methodes is.

Zou je er wat meer over kunnen vertellen?

Kom je bijvoorbeeld ook in de ''hypnagogic'' tussen status, waarin je slaapverlamming ondervindt en vibraties gaat voelen/horen/zien, wat als angstig kan worden ervaren.

Stephen Laberge heeft volgens mij weleens onderzoeken gedaan naar tijdsbesef in lucide dromen, door de dromer te laten tellen in een droom en tegelijk signalen door te sturen.

Dit kwam vrijwel gelijk overeen met de tijd van de wakkere wereld.

Echter is tijd subjectief en zo ook in een droom.

Er zouden technieken zijn, om tijdsbesef in een droom te verlengen, die zou ik even moeten opzoeken.

Ook heb ik verhalen gelezen van mensen die dagen/weken en zelfs jaren en hele levens hebben gedroomd om vervolgens weer ''jong'' wakker te worden, in hoeverre dit legit is weet ik niet.

Ik plaats het in hetzelfde hoekje als shared lucid dreaming, ik sluit het niet uit, maar wil eerst wetenschappelijk bewijs of een persoonlijke ervaring hebben gehad.

Ben vaak in mijn eigen huis lucide geweest en het is idd net levensecht.

Alleen als ik op details ga letten, kloppen er bepaalde dingen niet.

De bank staat bijv. net iets anders of mijn motor in mijn berging heeft dezelfde kleur enzo, maar ziet er net iets anders uit.

Mocht alles wel 1 op 1 zijn, dan denkt men al snel aan een OBE(out of body experience), echter kan dit nog steeds een ''levensechte'' lucide droom zijn.

Ja het is normaal dat alles echt aan voelt, je brein denkt namelijk dat het echt is.

Alleen als je totale controle zou hebben over een lucide droom, zou je deze bijl kunnen manipuleren naar een knuffelbeer en voelt het alsof iemand met een knuffelbeer op je rug slaat.

Ik doe het niet bewust. Het gebeurt allemaal vanzelf. Ik ben er ook niet echt mee bezig. De slaapverlamming waar je het over hebt merk ik dan inderdaad. En vibraties zijn waarneembaar. Maar alleen heel lichtjes. Dit is zoals je zegt beangstigend en daarom ben ik snel er weer uit en wakker. Dan sluit ik mijn ogen en zit ik er weer in. Heel aparte ervaring. Zou het wel willen leren om dit vast te houden en dieper te gaan.
Bij mij zijn de overeenkomsten erg groot. Vrijwel 1:1. Enigste verschil is vaak dat ik niet meer kan lezen m'n hoofd verzint dan teksten die er helemaal niet staan. Het voelt in ieder geval allemaal wel lichter aan. Je hebt geen zwaar lichaam bij je :) misschien is het ook wel een beetje een WILD to OBE weet ik veel, het in ieder geval ogen sluiten en bam hello dreamworld. :S
Wel dik interessant dat tijdsbesef en het dromen delen. Ik geloof er ook nie echt in. Maar sta wel open voor de mogelijkheden. Zou het geweldig vinden om een droom/lucide droom met mijn vriendin of andere vrouw :p te delen. Zou toch een enorm mooie ervaring moeten zijn.

Kun je meditatie eigenlijk ook onder lucide dromen schalen? Is toch eigenlijk een zelfde ervaring ?

Ik vraag me af of dromen nou ontstaan laat in de nacht/ochtend. Of duren de dromen gewoon in werkelijkheid heel lang en in de mind wat minder lang. Aan het eind van mijn droom word ik wel is wakker en dan is het gewoon al ochtend.

Iemand die hier meer over weet?

Had vandaag denkik 7 soorten dromen waarvan 3 lucide in totaal, lag zeker 13 uur in me bed xd het grappige was, in 1 van die dromen zat ik in een auto en wou ik dat ik een kut had haha.. Opeens had ik dan een kut xd

lucide droom gehad, maar wat ik nou heb gedroomd geen idee meer... wist alleen dat het lucide was:(

Had vandaag denkik 7 soorten dromen waarvan 3 lucide in totaal, lag zeker 13 uur in me bed xd het grappige was, in 1 van die dromen zat ik in een auto en wou ik dat ik een kut had haha.. Opeens had ik dan een kut xd

Heb je nog wat met die "kut" gedaan?

Heeft iemand ook dat als je lang (wakker) stil ligt je op een gegeven moment het gevoel krijgt dat je gaat draaien/omvallen?

Heb je nog wat met die "kut" gedaan?

Haha nee het was fucking raar, ik keek naar beneden en zag het gewoon veranderen (had wel een broek aan natuurlijk) xd. Wat ik dus niet snap is als je lucide droomt dat je toch kiest wat je doet, hoe kom ik er dan in hemelsnaam op, ook bijvoorbeeld als ik een vrouw wil laten verschijnen ik bijvoorbeeld kies voor Paris Hilton terwijl er zoveel lekkere vrouwen zijn..

Haha nee het was fucking raar, ik keek naar beneden en zag het gewoon veranderen (had wel een broek aan natuurlijk) xd. Wat ik dus niet snap is als je lucide droomt dat je toch kiest wat je doet, hoe kom ik er dan in hemelsnaam op, ook bijvoorbeeld als ik een vrouw wil laten verschijnen ik bijvoorbeeld kies voor Paris Hilton terwijl er zoveel lekkere vrouwen zijn..

Haha ja, bijvoorbeeld waarom niet Ariana Grande?

• Topic Starter Topic Starter
Ik vraag me af of dromen nou ontstaan laat in de nacht/ochtend. Of duren de dromen gewoon in werkelijkheid heel lang en in de mind wat minder lang. Aan het eind van mijn droom word ik wel is wakker en dan is het gewoon al ochtend.

Iemand die hier meer over weet?

Je droomt meerdere malen per nacht, deze bevinden zich in de REM slaap.
Zoals je kunt zien in de grafriek komen dromen dus idd het meest en het langst voor aan het einde van je slaap. :)

c5c6934917d512a1c465fe4a4d202d09_large.png

Terug
Naar boven