- Waardering
- 1.434
- Lengte
- 1m87
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Aan 1 blok door geslapen, niet gemerkt dat ik droomde![]()

2 dromen gehad maar ook geen succes. als je per dag gewoon een paar keer naar je handen kijkt en naar de klok voor rc, en voor het slapen die mantra doet en naar je handen kijkt is dat genoeg? baal wel Emma Watson zat in de 2ehad leuk kunnen worden.
Of is dat dromen dagboek wel echt een must?
De hoogste kans om een lucide droom te krijgen is een lucide mindset in je wakkere staat.
Maar dit is lang niet voor iedereen weggelegd, vanwege school/werk/stress/tijd.
Een simpele oefening hiervoor die iedereen kan toepassen (ook tijdens werk), is om iedere dag een paar x naar je handen te kijken. Als dit na een paar weken een gewoonte wordt, betekend het dat 't opgenomen is door je onderbewustzijn, waardoor je het ook vanzelf in je dromen gaat doen (lijkt mij).

)Ressurect pm kende ik niet, interessant ''droom'' product, wel vrij prijzig helaas.
Zou Ronnie Coleman ook een lucide dromer zijn, lol.![]()
Ja klopt, maar ik bedoel iets anders.
Met lucide mindset bedoel ik, constant bewust zijn van je omgeving.
Vaak rennen we door onze dag heen, zonder bewust te zijn van alles, zonder op details te letten.
Zoals we onze dromen dromen zonder te weten dat je droomt, leven we ons leven zonder te weten dat je leeft.
(Ja klinkt een beetje zweverig, lastig uit te leggen.)
http://33.media.tumblr.com/2fbc1dc0febcd2ac57ede6e4af1b5da6/tumblr_mj1jmfS7Gu1relxa7o1_500.gif
Een droomdagboek verhoogt je droom recall echt enorm, dus wat dat betreft is het wel een must ja.
Regelmatig een RC doen, zou genoeg kunnen zijn.(doe dit wel echt met de intentie dat je jezelf afvraagt of je mogelijk droomt)
Maar lucide dromen blijkt heel erg per persoon te verschillen, er zijn mensen die er constant op trainen en pas na een half jaar een lucide droom krijgen.
En er zijn mensen die de 1e week al gelijk een lucide droom te pakken hebben.
Je kan ook zonder al deze training ''toevallig'' en lucide droom krijgen, ik geloof dat iets van 1 op de 5 mensen ooit in z'n leven wel een lucide droom krijgt.
De hoogste kans om een lucide droom te krijgen is een lucide mindset in je wakkere staat.
Maar dit is lang niet voor iedereen weggelegd, vanwege school/werk/stress/tijd.

Als kind heb ik er sowieso wel eens wat gehad, nooit stil bij gestaan verder though.
Vannacht besefte ik dat ik aan het dromen was, checkte later m'n hand maar die was normaal. Wist zeker dat ik droomde dus checkte nog een keer, toen had ik nog maar drie normale vingers.![]()

Hmmm, ja soms wil het niet werken, al heeft de hand tel vingers RC bijna nooit gefaald bij mij.
Ik had een keer een FA(false awakening), dus ik werd gewoon wakker in me huis en ging achter me laptop.
Ik kijk naar de tijd, was 10.00u, niks bijzonders op zondagochtend, helaas keek ik maar 1 keer.
Vervolgens was ik uit het raam naar buiten aan het kijken, mooie roze/paarse lucht, lijkt wel een droom.
Even me handen checken, nee niks aan de hand, nog een keer checken of toch wel, weet het niet.
Vinger door me hand proberen te drukken, nee lukte niet, het is toch geen droom denk ik.
Naar de badkamer gegaan in de spiegel gekeken, spiegelbeeld leek gewoon normaal.
Ging de badkamer weer uit, deed het licht uit, huh wait, wtf is er met me licht(lamp deed raar).
En uiteindelijk na alle lichtschakelaars geprobeerd te hebben, besefte ik dat niet alle lampen kapot konden zijn en het een droom was.![]()

wat heb je aan lucide dromen dan welke vooordelen heet het?

Misschien heb je hier wat aan:
Ik merkte na gebruik van mdma dat ik veel meer sleep paralyses ondervond. Dit bleef meestal een week aanhouden. Best creepy want je denkt dat je wakker ben en probeert je zelf los (wakker) te schudden.