- Waardering
- 4.829
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 10%
Vandaag echt 100% niks, had ook het gevoel alsof ik niet diep genoeg had geslapen

Waarschijnlijk is dat dan ook de reden.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Vandaag echt 100% niks, had ook het gevoel alsof ik niet diep genoeg had geslapen
Waarschijnlijk is dat dan ook de reden.

Iemand een idee waarom ik altijd ruim een halfuur voor mijn wekker wakker word?
Genoeg slaap is het niet echt want ik voel me overdag niet super uitgerust![]()
Grappig dit.
Ik kon als klein kind heel 'bewust dromen' en dit ook oproepen als een soort 'film' die zich voor mijn geestesoog afspeelde.
Dit vermogen ben ik kwijt geraakt, of vergeten of zo, maar me later nog wel eens af gevraagd wat het nou precies was.
Als ik het zo lees waren dit gewoon ook lucide dromen...
Iemand een idee waarom ik altijd ruim een halfuur voor mijn wekker wakker word?
Genoeg slaap is het niet echt want ik voel me overdag niet super uitgerust![]()
Gaat je wekker altijd op hetzelfde tijdstip? Dan is je lichaam waarschijnlijk getraind om dan wakker te worden.
Gek dat je je niet uitgerust voelt, bij ''natuurlijk'' wakker worden zou je veel uitgeruster moeten zijn.

Vreemd, weet het ook niet en in het weekend dan?
Eerder wakker worden is wel ideaal voor WBTB.![]()
Omggggggggggggggggggggggggg
Gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is zo gaaf, zit hier met tranen in me ogen.
In me droom naar me hand gekeken, het is me eindelijk gelukt omg.
Eerste keer toen ik naar me hand keek (in me droom) had ik 8 vingers, waarvan mijn laatste 3 vingers vrij kort waren. Ik kon dit niet geloven, ik keek weer en weer 8 vingers, toen ik vervolgens weer keek was mijn hand anders, 9 omdat mijn ringvinger dit keer dubbel was, had een halve ringvinger én eentje die door mijn hand heen wees ofzo, toen wist ik het zeker ''Het is me fucking gelukt'' zei ik.
Vervolgens ging ik direct bewust aan de slag met een techniek die mij ook daadwerkelijk in de droom zelf hield, want ik had het gevoel dat ik elk moment weer wakker kon worden, wat jammer zou zijn. En het werkte.
Heel jammer dat ik veel van die droom ben vergeten.

Pfoee wat een vage en heerlijke droom tegelijk. Er kwamen allemaal bekende stukken in voor waar ik ooit wel is ben geweest.
Het was niet echt helemaal van: "wooow dit lijkt net echt". Maar ik wist wel gewoon dat ik droomde. Ik had niet echt de neiging om mijn handen te checken of iets. Was denk ik te druk beig met dromen!? Hihi.
Ik probeer nu in de ochtend de droom na te gaan in mijn hoofd, was dit nou 1 vsn de trucjes om meer lucide dromen te krijgen?

Ik heb het gevoel dat als ik semi-lucide droom niet evenveel uitrust als dat ik echt slaap.
Iemand anders ook?
Awesome dat er successen worden geboekt.
Een vraagje ben je lucide geworden en daarna wakker geworden of verder gaan dromen en je bewustzijn kwijtgeraakt?
Jammer dat je je weinig herinnert, daarom is een droomdagboek bijhouden zo essentieel.(tegelijkertijd ook de meeste moeite)
Ik heb nu geen idee meer wat een droom, semi lucide droom en lucide droom is.
Leg dat eens effe uit Virusje![]()

Ja dat is een beetje lastig te definiëren, maar ik zal het proberen.
Er zijn verschillende ''levels'' van het lucide(zuiver/helder bewust) zijn.
Met helemaal onderaan, niks van je droom herinneren en helemaal boven aan ben je Neo uit de matrix en kan je je droom volledig controleren/manipuleren.
Daar tussen zit dan nog een heel scala aan bewust zijn levels.
Het semi-lucide waar ik het over heb versta ik een beetje onder:
Mogelijk bewust zijn van je droom, maar toch niet de controle hebben, misschien dat je een moment hebt dat je daadwerkelijk kiest naar links of naar rechts te gaan, maar vervolgens op ''cruise control'' weer verder gaat.
Hoop dat het een beetje duidelijk is.![]()
, tot ik opeens zei in mijzelf achja het is maar een droom (maar toch had ik geen controle), toen werd het zwart en werd ik wakker.