XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Hoe kan 1 persoon een groep van 20 man gijzelen?
Inderdaad hek op slot. Ik was er ook bij en had hem ook in mijn eentje de sloot in kunnen gooien. Maar zo zijn we niet, en we zijn ook heel herkenbaar in onze oranje outfit en moeten daardoor nog wat tammer overkomen. We zoeken wel altijd de grens op van wat mag zonder anderen in gevaar te brengen of lastig te vallen. Als we in de duinen ergens fietsen waar dat niet mag, stappen we af als we andere recreanten tegenkomen. Sommigen worden zelfs dan nog boos, ook wel eens 1 tegen 10. Ze voelen aan dat we niet bijten.

Inderdaad hek op slot. Ik was er ook bij en had hem ook in mijn eentje de sloot in kunnen gooien. Maar zo zijn we niet, en we zijn ook heel herkenbaar in onze oranje outfit en moeten daardoor nog wat tammer overkomen. We zoeken wel altijd de grens op van wat mag zonder anderen in gevaar te brengen of lastig te vallen. Als we in de duinen ergens fietsen waar dat niet mag, stappen we af als we andere recreanten tegenkomen. Sommigen worden zelfs dan nog boos, ook wel eens 1 tegen 10. Ze voelen aan dat we niet bijten.

Ja goed, geweld hoeft natuurlijk niet.

Maar wat hij doet weegt wel wat zwaarder dan je bevinden op privéterrein.

Ja goed, geweld hoeft natuurlijk niet.

Maar wat hij doet weegt wel wat zwaarder dan je bevinden op privéterrein.
Zo had ik er eigenlijk nog nooit over gedacht. Als je alleen bent, ben je waarschijnlijk toch altijd een beetje bang en daardoor overmoedig. Een paar dagen geleden had ik dat zelf nog. Zat in het donker een biertje te drinken langs een achteraf weggetje, op weg naar huis van de supermarkt. Kwam er een groepje mountainbikers aan, met hele felle lampen, ik dacht eerst dat het een auto was met groot licht. Toen ik het licht van mijn motor ook aan deed omdat die half op de weg stond, werd ik flink uitgescholden, ze werden verblind door mijn licht en ik zou daar ook niet mogen komen volgens hen. Toen werd ik eigenlijk ook veel bozer dan nodig was.

Ik ben misschien geflitst. Ik reed te hard voorbij een flitspaal. Maar ik twijfel, reed namelijk op het fietspad. Hopen dat de camera zo gericht staat dat ik er niet op sta... anders kan ik twee bekeuringen verwachten.

Jep heb hem binnen. Meevaller.

Mag mijn rijbewijs houden.

Gisteren maar weer de originele spiegels erop gezet..Ziet er niet uit die grote dingen maar ik kan weer zien wat achter mij rijdt.

Zelf kijk ik teveel in mijn spiegels. Heb bij 'sportief rijden'' daarbij wel ondertussen vele keren een motoragent gespot voordat het helemaal uit de hand liep met bv. 3x overschrijding max snelheid. De standaardvraag van zo'n agent is dan: ''Weet je wel hoe hard je hier mag?", en vervolgens "Waarom doe je dat dan niet?" Heb ook 1x op de snelweg mijn broer kunnen waarschuwen (die zelf te weinig spiegelt), dat er een gek in een Porsche aankwam met dik 200. Ondanks waarschuwing bijna een botsing. Later is mijn broer echt van achter aangereden door een automobilist die zat te appen, zelf had ik hem zien aankomen.

Zelf kijk ik teveel in mijn spiegels. Heb bij 'sportief rijden'' daarbij wel ondertussen vele keren een motoragent gespot voordat het helemaal uit de hand liep met bv. 3x overschrijding max snelheid. De standaardvraag van zo'n agent is dan: ''Weet je wel hoe hard je hier mag?", en vervolgens "Waarom doe je dat dan niet?" Heb ook 1x op de snelweg mijn broer kunnen waarschuwen (die zelf te weinig spiegelt), dat er een gek in een Porsche aankwam met dik 200. Ondanks waarschuwing bijna een botsing. Later is mijn broer echt van achter aangereden door een automobilist die zat te appen, zelf had ik hem zien aankomen.

Spiegelen is fucking belangrijk, zeker op de snelweg.
Vaker gehad dat ik alleen in mijn spiegel keek, naar links ging en net een auto niet geraakt had (dode hoek).
Sindsdien altijd spiegels en over de schouder kijken. Met die mini sportieve spiegels zag ik niets. Dus moest mijn nek niet een beetje draaien voor de dode hoek maar zowat omgedraaid op de motor gaan zitten.

Net nog een heerlijke ritje gehad. Ik was een wedstrijdje aan het rijden tegen de amg van een maatje. Ik merkte dat ik in sommige bochten wat ging swiebelen (weet niet of dat een echt woord is). Wat doe ik dan fout? Meer mijn gewicht er in gooien, meer druk op stuur uitoefenen? Of kwam door mijn koude banden?

Stuurdemper, of gewoon meer gas geven.

Net nog een heerlijke ritje gehad. Ik was een wedstrijdje aan het rijden tegen de amg van een maatje. Ik merkte dat ik in sommige bochten wat ging swiebelen (weet niet of dat een echt woord is). Wat doe ik dan fout? Meer mijn gewicht er in gooien, meer druk op stuur uitoefenen? Of kwam door mijn koude banden?
Beschrijf dat ´swiebelen´ eens beter?

Slingeren op hogere snelheid dan 100 heet pendelen, dat is slingeren met een lage frequentie, veroorzaakt door een slap frame/slappe vork; niet waarschijnlijk bij een GSXR750, tenzij de demping versleten is.

Te lage bandendruk (<2,2 bar achter, of misschien inderdaad koud blijvende banden) zou ook vaag stuurgedrag kunnen veroorzaken. Het asfalt zal ook te koud zijn geweest, ik doe pas hellingshoeken >40 graden boven de 15C.

FF amg gegoogeld. Die kan je met geen enkele motor in de bochten bijhouden als het goed is, rechte stuk waarschijnlijk net wel met jouw motor.

Gewichtsverplaatsing geeft alleen meer instabiliteit (wel grotere mogelijke bochtensnelheid, vooral bij kleinere hellingshoeken + de mogelijkheid om eerder op het gas te gaan).

Jouw lengte (wordt hier om gelachen, maar is internationaal gemiddeld) en hoge lichaamsgewicht zijn goed voor de gewichtsverdeling en de wegligging.

Terug
Naar boven