Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Die is goed.

Stuurdemper zit erop, dat kan daardoor komen? Ik denk niet dat ik nog veel harder door die bocht kon, heb het wel eens eerder gehad, ook wanneer ik de grenzen op ging zoeken. Ik vermoed dat het ergens in mijn skills zit.
Stuurdemper is tegen slaand stuur (tankslapper), geeft alleen soms bij stadsrijden een vaag stuurgevoel. (Zonder stuurdemper moet je het stuur zelf onder controle houden bij hard acceleren bochtuit. Een sterke bodybuilder heeft daar geen moeite mee. Met stuurdemper kan je op het circuit je stuur losjes vasthouden voor verbeterde feedback.)

Hoe hard ging je en kan je de hellingshoek schatten? Meer dan 40 graden is bij de huidige temperatuur, op goed ruw asfalt, niet echt mogelijk. Ik (lange benen) rij bij ongeveer 35 graden hellingshoek mijn knie aan de grond en reduceer bij toenemende hellingshoek de hoek van mijn bovenbeen terwijl mijn knie aan de grond blijft. Andere rijders tasten de hellingshoek af met hun toesliders.

En welke banden heb je nu? Ondanks alle mythes op het motor-forum kan je ook bij koud weer schuiner/harder met supersportbanden dan met toerbanden. Je moet die banden, zoals Pirelli Supercorsa, wel eerst goed opwarmen.

Totdat je in het grensgebied van de grip van de banden komt, spelen skills nauwelijks een rol, eerder durf.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of de banden echt koud waren, ik zat pas net een minuut of 5 op de motor maar had ze bij het stoplicht even 'opgewarmd'.
Nu ik terug denk, de eerste keer dat ik dit had was ik ook pas net onderweg.
De motor staat op Michelin Pilot Power 2, profiel is ruim voldoende.
Ik zei wel dat de bandenspanning goed was, maar heb het al zeker een half jaar niet meer gechecked. Ze ogen hard, lol.
Toch maar even checken dan ;)

De snelheid zal denk rond de 100-120 hebben gelegen. Het was een flauwe bocht binnen de bebouwde kom, maar door die snelheid moest ik toch aardig werken om de bocht door te komen.

Dat swiebelen is het slingeren van het achterwiel. Ik kon en moest de motor eigenlijk platter gooien maar toen ik dit merkte ging ik juist rechter zitten waardoor ik beide rijbanen nodig had om de bocht te nemen.

En nee, ik heb de amg niet weten in te halen. Wel bijgehouden. In de bochten liep hij het meest uit. Had ook de fout gemaakt door in de 1 een powerwheelie te maken en toen ik neerkwam tikte mijn voet het pookje aan waardoor de motor dus in de neutraal kwam te staan, vaker last van met wheelies.

Laatst bewerkt:
Knap dat je die vriend in die auto nog een beetje partij kon geven.

Ik check elke 2 weken mijn bandenspanning. Of vaker, als hij zoals nu langzaam leegloopt (gvd weer lek na 1000k). Michelin PP2 ct is een oldie but a goodie, tenzij het die hele lichte versie is die te weinig stabiliteit heeft. Heb wel 20 sets PP versleten op mijn vorige motor, alle varianten, weet niet meer welke die superlight versie was.

Zet je uitgaande demping achter eens een paar klikjes harder en als dat niet helpt nog een paar + de ingaande demping iets harder. "Pompen" van het achterwiel door te slappe (uitgaande) demping kan instabiliteit en zelfs gripverlies geven en lijkt een beetje op wat jij beschrijft. Of was het niet bij uitaccelereren? Controleer ook eens op speling op de lagers van de achterbrug en het wiel.

Het kan ook te maken hebben met zoutresten/vuil, ik stond van de week ook een paar keer bijna dwars bij uitaccelereren op vuil wegdek (geen TC).

Knap dat je die vriend in die auto nog een beetje partij kon geven.

Ik check elke 2 weken mijn bandenspanning. Of vaker, als hij zoals nu langzaam leegloopt (gvd weer lek na 1000k). Michelin PP2 ct is een oldie but a goodie, tenzij het die hele lichte versie is die te weinig stabiliteit heeft. Heb wel 20 sets PP versleten op mijn vorige motor, alle varianten, weet niet meer welke die superlight versie was.

Zet je uitgaande demping achter eens een paar klikjes harder en als dat niet helpt nog een paar + de ingaande demping iets harder. "Pompen" van het achterwiel door te slappe (uitgaande) demping kan instabiliteit en zelfs gripverlies geven en lijkt een beetje op wat jij beschrijft. Of was het niet bij uitaccelereren? Controleer ook eens op speling op de lagers van de achterbrug en het wiel.

Het kan ook te maken hebben met zoutresten/vuil, ik stond van de week ook een paar keer bijna dwars bij uitaccelereren op vuil wegdek (geen TC).

Hoe rij je banden elke keer lek, heb ik nog nooit gehad.

Hoe rij je banden elke keer lek, heb ik nog nooit gehad.
Ik ook niet. Tot mijn verhuizing. Het bizarre is dat ik nu wel bijna dezelfde route naar mijn werk rij, werk nu ook op een andere locatie een paar km verderop aan de randweg Haarlem.. Mijn vermoeden was dat het ijzer tussen het rolsplit ligt op de oprijlaan waar ik woon, of bij 1 van de diverse bouwprojecten in mijn straat. Of op het industrieterrein van de nieuwe supermarkt. Of toch in de wijk van de nieuwe locatie waar ik nu werk. Word er helemaal gek van en het kost bakken met geld.

Even wat nieuwe olie en remvloeistof op de brommer gedaan.
IMG_3322 (Edited)(1).JPG

Ik ook niet. Tot mijn verhuizing. Het bizarre is dat ik nu wel bijna dezelfde route naar mijn werk rij, werk nu ook op een andere locatie een paar km verderop aan de randweg Haarlem.. Mijn vermoeden was dat het ijzer tussen het rolsplit ligt op de oprijlaan waar ik woon, of bij 1 van de diverse bouwprojecten in mijn straat. Of op het industrieterrein van de nieuwe supermarkt. Of toch in de wijk van de nieuwe locatie waar ik nu werk. Word er helemaal gek van en het kost bakken met geld.

idd, dat is een duur geintje.

merkte net tijdens het rijden weer dat wiebelen in bochten, dit maar ff de bandjes oppompen.

idd, dat is een duur geintje.

merkte net tijdens het rijden weer dat wiebelen in bochten, dit maar ff de bandjes oppompen.
Hoe zacht waren ze nou? Die favoriete banden van mij, Pirelli Supercorsa, heb ik net boven de 2 bar. Bij sportief straatrijden warmen ze enorm op en hebbenn dan veel meer druk.

Geen idee, heb er nog niet naar gekeken :)
Ja doe dat nou wel en voortaan ook elke 2 weken. Het is de eerste verdachte voor jouw swieberprobleem. Jouw bike heeft geen TC en dadelijk trek je hem onderuit.

Ik heb vanmiddag heerlijk gedrift mijn mijn Husqvarna op koude, droge wegen in de Bollenstreek. In sommige bochten kon ik net zo hard als 's zomers met mijn Speed Triple. Ook hier en daar wat off road gepakt op de bollenvelden, de bollenboeren die met hun tractors bezig waren gaven me thumbs up. Sportieve gasten.

Laatst bewerkt:
Ja doe dat nou wel en voortaan ook elke 2 weken. Het is de eerste verdachte voor jouw swieberprobleem.

Ik heb vanmiddag heerlijk gedrift mijn mijn Husqvarna op koude, droge wegen in de Bollenstreek. In sommige bochten kon ik net zo hard als 's zomers met mijn Speed Triple. Ook hier en daar wat off road gepakt op de bollenvelden, de bollenboeren die met hun tractors bezig waren gaven me thumbs up. Sportieve gasten.

Bij mij gaan ze altijd stil staan, schudden hun hoofd of geven signalen dat ik vaart moet minderen. Vind het leuk om dan het voorwiel omhoog te laten komen.

Bij mij gaan ze altijd stil staan, schudden hun hoofd of geven signalen dat ik vaart moet minderen. Vind het leuk om dan het voorwiel omhoog te laten komen.
Dat is de reactie die ik ook van haast iedereen krijg, sommige bollenboeren dulden wel wandelaars maar geen mountainbikers en al helemaal geen enduristen. Maar deze mannen gelukkig wel. Ik ben wel even gestopt om te vragen of ze het ok vonden.

Jammer van het te wijd gaan voor Suzuki aan het eind.

Terug
Naar boven