- Waardering
- 14.740
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
Stuurdemper is tegen slaand stuur (tankslapper), geeft alleen soms bij stadsrijden een vaag stuurgevoel. (Zonder stuurdemper moet je het stuur zelf onder controle houden bij hard acceleren bochtuit. Een sterke bodybuilder heeft daar geen moeite mee. Met stuurdemper kan je op het circuit je stuur losjes vasthouden voor verbeterde feedback.)Die is goed.
Stuurdemper zit erop, dat kan daardoor komen? Ik denk niet dat ik nog veel harder door die bocht kon, heb het wel eens eerder gehad, ook wanneer ik de grenzen op ging zoeken. Ik vermoed dat het ergens in mijn skills zit.
Hoe hard ging je en kan je de hellingshoek schatten? Meer dan 40 graden is bij de huidige temperatuur, op goed ruw asfalt, niet echt mogelijk. Ik (lange benen) rij bij ongeveer 35 graden hellingshoek mijn knie aan de grond en reduceer bij toenemende hellingshoek de hoek van mijn bovenbeen terwijl mijn knie aan de grond blijft. Andere rijders tasten de hellingshoek af met hun toesliders.
En welke banden heb je nu? Ondanks alle mythes op het motor-forum kan je ook bij koud weer schuiner/harder met supersportbanden dan met toerbanden. Je moet die banden, zoals Pirelli Supercorsa, wel eerst goed opwarmen.
Totdat je in het grensgebied van de grip van de banden komt, spelen skills nauwelijks een rol, eerder durf.
Laatst bewerkt: