- Waardering
- 4.516
- Lengte
- 1m70
- Massa
- 73kg
- Vetpercentage
- 14%
Ja wie niet
. Momenteel het budget er niet voor, maar gelukkig altijd wel 1tj om is te lenen van de vader. Een gsxr 750 van 92.Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja wie niet
. Momenteel het budget er niet voor, maar gelukkig altijd wel 1tj om is te lenen van de vader. Een gsxr 750 van 92.Heb er hier 1tje staan maar denk dat er deze zomer het budget nog niet voor is om m te starten (verzekering, helm, pak kopen...) Maar zodra er hier terug een fatsoenlijk vast inkomen is...Ja wie niet. Momenteel het budget er niet voor, maar gelukkig altijd wel 1tj om is te lenen van de vader. Een gsxr 750 van 92.
die old school racers blijven ook hun charme behouden.Ik heb mijn hele motorleven (42 jaar) op 'racers' gereden, in de veronderstelling dat je daar sneller mee bent. Nu heb ik voor het eerst een naked bike, met een wat hoger stuur. Blijkt in alle sitiuaties, behalve het circuit, veel vlotter te rijden dan die gsxr, cbr, ninja, daytona of r1/r6 met lage clipons.Heb er hier 1tje staan maar denk dat er deze zomer het budget nog niet voor is om m te starten (verzekering, helm, pak kopen...) Maar zodra er hier terug een fatsoenlijk vast inkomen is...
Lenen is nog beter, geen kosten en toch het plezierdie old school racers blijven ook hun charme behouden.
Ik heb mijn hele motorleven (42 jaar) op 'racers' gereden, in de veronderstelling dat je daar sneller mee bent. Nu heb ik voor het eerst een naked bike, met een wat hoger stuur. Blijkt in alle sitiuaties, behalve het circuit, veel vlotter te rijden dan die gsxr, cbr, ninja, daytona of r1/r6 met lage clipons.
Is het niet vooral het “gevoel” dat je sneller gaat op een naked? Heb zelf nog nooit op een racer gereden, enkel naked, crosser en chopper/cruiserIk heb mijn hele motorleven (42 jaar) op 'racers' gereden, in de veronderstelling dat je daar sneller mee bent. Nu heb ik voor het eerst een naked bike, met een wat hoger stuur. Blijkt in alle sitiuaties, behalve het circuit, veel vlotter te rijden dan die gsxr, cbr, ninja, daytona of r1/r6 met lage clipons.
Dat zeg ik ook al jaren, maar de meesten geloven het niet. Maar kijk nou eens naar de gemiddelde radius van de bochten op een circuit en de snelheid waarmee je daardoor heen kunt. Dat is helemaal niet vergelijkbaar met de gemiddelde bocht die je buiten snelwegen tegenkomt.Ik heb mijn hele motorleven (42 jaar) op 'racers' gereden, in de veronderstelling dat je daar sneller mee bent. Nu heb ik voor het eerst een naked bike, met een wat hoger stuur. Blijkt in alle sitiuaties, behalve het circuit, veel vlotter te rijden dan die gsxr, cbr, ninja, daytona of r1/r6 met lage clipons.
Is niet helemaal zo, ik neem ook op b wegen een flink aantal bochten met KD bij 150 of sneller.Dat zeg ik ook al jaren, maar de meesten geloven het niet. Maar kijk nou eens naar de gemiddelde radius van de bochten op een circuit en de snelheid waarmee je daardoor heen kunt. Dat is helemaal niet vergelijkbaar met de gemiddelde bocht die je buiten snelwegen tegenkomt.
Je kan echt sneller, dat merk je vooral als je met anderen rijdt.Is het niet vooral het “gevoel” dat je sneller gaat op een naked? Heb zelf nog nooit op een racer gereden, enkel naked, crosser en chopper/cruiser
Dan wordt het hoog tijd.Naked is voor op straat veel handiger, vooral ook door het hogere stuur en de zitpositie. Denk niet dat het sneller is als op beide bikes een goede piloot zit. Ik vind een racer alleen veel mooier.
Echt snel ben/ga ik ook niet. Hang niet als een aap van de motor af en trek geen wheelies (soms een korte powerwheelie door toeval). Dat laat ik over aan de rouwdouwers die dat graag doen.
Wil nog wel graag een circuit cursus doen.
Ach...
Klopt, maar zelfs op de Nuerburgring waar het gemiddelde erg hoog ligt, doen naked bikes zoals Speed Triples het goed.Binnenwegen wel. Maar zodra je boven de 200 komt vang je wel erg veel wind lijkt mij?
Naked is voor op straat veel handiger, vooral ook door het hogere stuur en de zitpositie. Denk niet dat het sneller is als op beide bikes een goede piloot zit. Ik vind een racer alleen veel mooier.
Echt snel ben/ga ik ook niet. Hang niet als een aap van de motor af en trek geen wheelies (soms een korte powerwheelie door toeval). Dat laat ik over aan de rouwdouwers die dat graag doen.
Veel hangt ook af van de rijder natuurlijk. Ik zou jou misschien ook niet bijhouden omdat ik geen uitzonderlijk hoge risico's zou nemen.Maatje van mij, een hele goede rijder, reed mij op zijn ktm adventure 950 zowat weg terwijl ik een dikke 40-50 pk meer heb. Op lange rechte stukken is het natuurlijk onmogelijk voor hem om mij bij te houden.
Je krijgt vaak slechte (verouderde) tips bij circuittrainingen. Zelfs Michael van der Mark geeft beroerde tips in Moto 73. Dat je niet zo ver naast je motor moet hangen bijvoorbeeld. Als hij dat nou zelf eens wel zou gaan doen, wordt opeens de kans dat hij het WSB kampioenschap wint een stuk groter. Rossi en Cal Crutchlow hangen ook niet ver genoeg en kunnen daarom niet meer meekomen. Marc Marquez, Pol Espargaro en Stefan Bradl hebben dat uit de Moto2 geïntroduceerd in de MotoGP klasse.Naked is voor op straat veel handiger, vooral ook door het hogere stuur en de zitpositie. Denk niet dat het sneller is als op beide bikes een goede piloot zit. Ik vind een racer alleen veel mooier.
Ik hang wel, maar niet met de bedoeling om te hangen (of een knee down te doen) maar om de motor minder af te schuinen zodat ik daadwerkelijk harder door de bocht kan.Je krijgt vaak slechte (verouderde) tips bij circuittrainingen. Zelfs Michael van de mark geeft beroerde tips in Moto 73. Dat je niet zo ver naast je motor moet hangen bijvoorbeeld. Als hij dat nou zelf eens wel zou gaan doen, wordt opeens de kans dat hij het WSB kampioenschap wint een stuk groter. Rossi en Cal Crutchlow hangen ook niet ver genoeg en kunnen daarom niet meer meekomen. Marc Marquez, Pol Espargaro en Stefan Bradl hebben dat uit de Moto2 geïntroduceerd in de MotoGP klasse.
Knee down is vreemd genoeg veiligheidsverhogend, het is dan beter mogelijk om de hellingshoek te schatten.Ik hang wel, maar niet met de bedoeling om te hangen (of een knee down te doen) maar om de motor minder af te schuinen zodat ik daadwerkelijk harder door de bocht kan.
Alleen als je extreem gaat. Als je op straat knee down nodig hebt om de hellingshoek in te schatten dan ben je verkeerd bezig.Knee down is vreemd genoeg veiligheidsverhogend, het is dan beter mogelijk om de hellingshoek te schatten.
Als je een bocht niet kent en er wel hard doorheen gaat, is knee down veiliger dan gewoon blijven zitten. In het laatste geval wordt er soms bijgeremd bij twijfel; die twijfel heb je niet als je relatief vroeg je knie aan de grond hebt.Alleen als je extreem gaat. Als je op straat knee down nodig hebt om de hellingshoek in te schatten dan ben je verkeerd bezig.