XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Als je een bocht niet kent en er wel hard doorheen gaat, is knee down veiliger dan gewoon blijven zitten. In het laatste geval wordt er soms bijgeremd bij twijfel; die twijfel heb je niet als je relatief vroeg je knie aan de grond hebt.
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen knee down en dom rechtop blijven zitten.
 
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen knee down en dom rechtop blijven zitten.
In het voorseizoen blijf ik soms gewoon rechtop zitten, of druk de motor onder me naar beneden, om de banden aan de zijkant op te ruwen.
 
Zo ff de bandjes oppompen, 2 bar voor 2,2 achter?
 
Bij circuittrainingen leer je dingen waar je op de weg niets aan hebt en die zelfs gevaarlijk kunnen zijn op de openbare weg. Bijvoorbeeld lijnen rijden, buiten-binnen-buiten, de hele breedte van het wegdek gebruiken.
 
Bij circuittrainingen leer je dingen waar je op de weg niets aan hebt en die zelfs gevaarlijk kunnen zijn op de openbare weg. Bijvoorbeeld lijnen rijden, buiten-binnen-buiten, de hele breedte van het wegdek gebruiken.
En dingen waar je wel wat aan hebt zoals het overwinnen van angst als bochten toch onverwacht scherper zijn en dat je harder kunt remmen dan verwacht.
 
En dingen waar je wel wat aan hebt zoals het overwinnen van angst als bochten toch onverwacht scherper zijn en dat je harder kunt remmen dan verwacht.
Om er dan op straat achter te komen dat je daar minder hard kan remmen dan verwacht.

Als je angst hebt kan je beter gaan autorijden, net als Hamilton en Verstappen.

Motor battle arena.
 
Om er dan op straat achter te komen dat je daar minder hard kan remmen dan verwacht.

Als je angst hebt kan je beter gaan autorijden, net als Hamilton en Verstappen.

Motor battle arena.
Dat leer je dan op het circuit waar de ruimte er is om een fout te maken zodat je hem op straat niet hoeft te maken.

Iedereen heeft ergens een keer angst, totaal geen angst hebben, daarmee win je hoogstens uiteindelijk een darwin award.
ik bedoel uiteraard irreële angst. Ook die moet je overwinnen.
 
Daar kan je wel weer het circuit mee op, maar daar moest je dus niet zijn.
Rijdt inderdaad meteen wat beter. Had wel het idee dat het voorwiel nu makkelijker los komt. Vind dat altijd irritant met de lichte gsxr, met optrekken in de twee voel ik hem tegen de 10.000 toeren al zweven, zorgt er weer voor dat ik niet vol kan doortrekken.
 
Rijdt inderdaad meteen wat beter. Had wel het idee dat het voorwiel nu makkelijker los komt. Vind dat altijd irritant met de lichte gsxr, met optrekken in de twee voel ik hem tegen de 10.000 toeren al zweven, zorgt er weer voor dat ik niet vol kan doortrekken.
Minder demping van de band. waarschijnlijk.

Op alle nieuwe motoren, zelfs onder de 100pk, zit tegenwoordig TC met wheely control. De oude gsxr 1000 is nog veel 'erger' dan jouw 750.

Als jij maximaal hard wil optrekken, moet je shortshiften, opschakelen voordat de wheely neiging optreedt. Dat deden ze in de oude MotoGP (500cc tweetakt, met bijna 200pk en maar 135kg), die hadden ook geen TC.
 
Minder demping van de band. waarschijnlijk.

Op alle nieuwe motoren, zelfs onder de 100pk, zit tegenwoordig TC met wheely control. De oude gsxr 1000 is nog veel 'erger' dan jouw 750.

Als jij maximaal hard wil optrekken, moet je shortshiften, opschakelen voordat de wheely neiging optreedt. Dat deden ze in de oude MotoGP (500cc tweetakt, met bijna 200pk en maar 135kg), die hadden ook geen TC.

Ja precies, best jammer eigenlijk. Net voordat het volledige vermogen los komt moet je schakelen.
 
Dat leer je dan op het circuit waar de ruimte er is om een fout te maken zodat je hem op straat niet hoeft te maken.

Iedereen heeft ergens een keer angst, totaal geen angst hebben, daarmee win je hoogstens uiteindelijk een darwin award.
ik bedoel uiteraard irreële angst. Ook die moet je overwinnen.
Volgens mij gebeuren er met dat soort 'trainingen' veel ongelukken. Op Assen schoten ze soms door bij een valpartij en kwamen ze weer op het circuit. Zijn doden bij gevallen.

Die angst kan je beter zelf overwinnen, als iemand voor je gaat denken is dat al verkeerd, maar helemaal als ze ook voor je gaan voelen. Als je snelheid toeneemt met je skills, zoals ik het zelf heb aangepakt, ben je nooit bang op de motor bij sportief rijden.
 
Ja precies, best jammer eigenlijk. Net voordat het volledige vermogen los komt moet je schakelen.
Dat houd je toch wel met motoren die redelijk wat vermogen hebben en geen wheelie control. Heb er met de VTR en de Duc ook last van. Met de VFR 400 dan weer helemaal niet. :D

Volgens mij gebeuren er met dat soort 'trainingen' veel ongelukken. Op Assen schoten ze soms door bij een valpartij en kwamen ze weer op het circuit. Zijn doden bij gevallen.

Die angst kan je beter zelf overwinnen, als iemand voor je gaat denken is dat al verkeerd, maar helemaal als ze ook voor je gaan voelen. Als je snelheid toeneemt met je skills, zoals ik het zelf heb aangepakt, ben je nooit bang op de motor bij sportief rijden.
ik heb geen angst te overwinnen maar circuitrijden lijkt me erg leuk. Daarnaast lijkt mij hardrijden op een plek zonder tegenliggers en verkeer van links of rechts altijd een stuk veiliger. Jouw argument valt daar voor mij bij in het niet. Veilig zal het niet zijn maar zeker veiliger dan op de straat.
 
Back
Naar boven