MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Als je een bocht niet kent en er wel hard doorheen gaat, is knee down veiliger dan gewoon blijven zitten. In het laatste geval wordt er soms bijgeremd bij twijfel; die twijfel heb je niet als je relatief vroeg je knie aan de grond hebt.

Op dit stuk van de a16 hebben ze een week na dit dodelijke ongeval borden geplaatst dat er hobbels in de weg/bocht zitten, is niet zo fijn om daar tijdens een knee down achter te komen.

Mensen die vaak circuit rijden weten wie dit was hoef ook geen naam te noemen RIP alleen broeder ongeluk zit in klein hoekje.
Wil alleen aangeven als je dit van dichtbij ervaart je anders na bovenste situatie gaat kijken.
Ik ga iig niet meer popie jopie knee down door een voor mij onbekende bocht, maar eyy doe jullie ding.

Ps 2 motoren helaas total los gereden op circuit gelukkig op.circuit en niet op straat anders was ik er nu niet meer geweest.
 
Ik ga iig niet meer popie jopie knee down door een voor mij onbekende bocht
Helemaal gelijk hoor. Knee down is leuk voor het circuit en als je een bocht (verlaten terrein of ergens achteraf waar het rustig is) goed kent.
Racen is eigenlijk ook voor op het circuit. Maak me er zelf ook wel eens schuldig aan (zoals de meeste motorrijders). Moest gisteren ook al weer uitwijken voor iemand op een bobber die even langs een paar auto's vloog (inhalen dus) maar niet had verwacht dat ik er vanaf de andere kant ook met een motor kwam aanstuiven. Geef ik voor mijn gevoel op een stuk waar het gemakkelijk kan even flink gas en dan gaat het nog bijna mis door iemand anders. Tegenliggers zijn op de straat een van de grote gevaren.
 
Ondertussen is kneedown wel een beetje ingeburgerd. Doe het zelf al sinds 1979, toen nog met zelfgemaakte sliders. Tegenwoordig gebruik ik bij het toeren soms regensliders, afgekeken van Jorge Lorenzo.

De huidige trend is natuurlijk elbow down, lukt ook op straat hoewel de hellingshoek daarvoor heel groot moet zijn.
 
Ik blijf erbij, knee down op straat is misschien stoer en leuk om te doen maar onnodig.
Iedereen die zegt dat het op straat sneller en veiliger is die lult.
 
Maar jij kan het niet eens, hoe kan je het dan beoordelen? Ik moet altijd erg lachen om mannen die naast hun motor hangen met hun knie in de lucht.
 
Boek je 1 circuit daggie en eind vd dag kan je een knee down.
Allemaal niet zo spannend hoor alleen wheelie balanspunt zoeken is wel spannend.
 
Maar jij kan het niet eens, hoe kan je het dan beoordelen?
Wat een non-argument.
Ik moet altijd erg lachen om mannen die naast hun motor hangen met hun knie in de lucht.
Maar jij bent dan natuurlijk ook overal extreem goed in.
Boek je 1 circuit daggie en eind vd dag kan je een knee down.
Allemaal niet zo spannend hoor alleen wheelie balanspunt zoeken is wel spannend.
Precies.
 
Wat een non-argument.

Maar jij bent dan natuurlijk ook overal extreem goed in.

Precies.
Rij maar eens een stukje mee, ik heb zelfs (een paar) set sliders liggen mocht je geïnteresseerd zijn. Op het motor-forum geef ik gratis rijles voor vergevorderden. MikeVTR en RR. rijden nu zelfs beter dan ik. (Omdat ik ook heel bescheiden ben is dat laatste dus misschien niet helemaal waar.)

Je moet wel minstens 40 graden schuin durven te gaan, misschien is dat niet voor jou en Steks weggelegd.
 
Je moet wel minstens 40 graden schuin durven te gaan, misschien is dat niet voor jou en @Steks weggelegd.
Als je me tagged wil je kennelijk een reactie van me. Mijn rijvaardigheden doen niet terzake, je kan de beste motorrijder te wereld zijn, dan nog is een knee down in een blinde bocht op straat gevaarlijker dan de een paar graden rechter op door de bocht gaan.
 
Je moet wel minstens 40 graden schuin durven te gaan, misschien is dat niet voor jou en @Steks weggelegd.
Geen probleem kerel. Ik durf echt wel schuin hoor...
Wat klink je af en toe toch denigrerend man.
 
Rij maar eens een stukje mee, ik heb zelfs (een paar) set sliders liggen mocht je geïnteresseerd zijn. Op het motor-forum geef ik gratis rijles voor vergevorderden. MikeVTR en RR. rijden nu zelfs beter dan ik. (Omdat ik ook heel bescheiden ben is dat laatste dus misschien niet helemaal waar.)

Je moet wel minstens 40 graden schuin durven te gaan, misschien is dat niet voor jou en Steks weggelegd.
Laat ze het maar niet horen op het motor forum.
Allemaal supernette motor rijders daar, wij werden ook nooit gewaardeerd op de MFMM in Veenendaal brag&boosttt020.
Ook op dat forum zitten alleen maar suffe mensen als je daar zegt dat je knee down doet of wheelie op de openbare weg word je aan de hoogste boom opgehangen.
" schande voor ons motorrijders " haha.

Maar zo te horen is er een hoop veranderd op dat forum en word je daar nu niet scheef aan gekeken als je knee down of zelfs elbow down op de openbare weg maakt.
 
word je aan de hoogste boom opgehangen
Is ook niet legaal, opknopen. :D
Ben helemaal niet tegen knee down of zelfs wheelies op een plek waar het kan. Ze moeten me alleen niet vertellen dat knee down e.d. op de openbare weg veiliger is dan gewoon wat rustiger de bocht om zodat het niet nodig is.
 
Back
Naar boven