XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Zat even te zoeken op het forum...
Iemand voor z'n bek gemept? Dacht dat hij wel wat verstandiger was... Zal wel dronken zijn geweest. :D

Genoeg vrije tijd nu
20220303_131209.jpg

Lijkt me best lastig, met een kapotte hand.
Is het ook. Heb links nog.

Ben iig zover dat het spul aan 1 blokbout aan het frame hangt. Als mn hand beter is, gaat ie eronder vandaan, vragen om problemen nu.

Kan wel alvast het nieuwe blok prepareren, klepjes stellen en onderhoud plegen.
Wil hem eigenlijk toch wel dit seizoen rijdend hebben als het even kan.

To do
Nieuwe blok erin incl groot onderhoud
Carbs nog reviseren
Alles reinigen nu ik erbij kan.
35mm achter ophogen dmv plaatje
Nieuwe ketting
Nieuwe achterband

Ben iig zover dat het spul aan 1 blokbout aan het frame hangt. Als mn hand beter is, gaat ie eronder vandaan, vragen om problemen nu.

To do
Carbs nog reviseren
Nieuwe ketting
Nieuwe achterband
Waarom wil je em achter hoger?

Hopelijk iets meer scherpte en sneller ingestuurd krijgen, doordat ie dan meer op de voorkant staat, zou dat wel zo moeten uitpakken

Had ook de voorpoten kunnen doorsteken maar ben ik niet zo fan van
Dat laatste heb ik zowel bij mijn Triumph als mijn Husqvarna gedaan.

To do
Carbs nog reviseren
Nieuwe ketting
Nieuwe achterband
Doe je ook de kleppen zelf stellen?
Moeilijk taakje?
Heb nog een oude diversion staan die al wat jaartjes stil staat. Wil hem zelf een onderhoud geven want naar de dealer brengen kost meer dan hij waard is.

Moeilijk taakje?
Heb nog een oude diversion staan die al wat jaartjes stil staat. Wil hem zelf een onderhoud geven want naar de dealer brengen kost meer dan hij waard is.
Ja ik doe alles zelf behalve carburateurs synchroon stellen.
Het is maar hoe handig je onderlegd ben.

Het is niet moeilijk, alleen moet je alles wel secuur opmeten( klepspeling) en aan de hand daarvan de juiste shimplaatjes plaatsen of onderling uitwisselen.
Het is vooral een priegelwerkje. Wil je best wel remote- bijstaan via whatsapp als je er niet uitkomt. Laat maar weten.

Niks is echt moeilijk, heb een haynes werkplaatshandboek en daar staat bij elke handeling fotos en beschrijving.

Heb je voelermaatjes?

*Voelermaatjes
*Standaard doppenset
*Pen en papier om alles op te schrijven/ rekenen
*Schroevendraaierset

Is alles wat je nodig hebt.

Klusje is voor een beginner een klein dagje werk. Gevorderd kan het met enkele uren.

En altijd als ik iets nieuws begin.

Maak ik voor elke handeling een foto, zodat ik altijd terug kan zien wat waarop aansluit kwa stekkers als ik het niet meer weet.

20220304_085236.jpg

Voorbeeld handboek. Zal voor de diversion ook verkrijgbaar zijn.

20220304_085236.jpg

Voorbeeld handboek. Zal voor de diversion ook verkrijgbaar zijn.

Het is niet moeilijk, alleen moet je alles wel secuur opmeten( klepspeling) en aan de hand daarvan de juiste shimplaatjes plaatsen of onderling uitwisselen.
Het is vooral een priegelwerkje. Wil je best wel remote- bijstaan via whatsapp als je er niet uitkomt. Laat maar weten.

Niks is echt moeilijk, heb een haynes werkplaatshandboek en daar staat bij elke handeling fotos en beschrijving.

Heb je voelermaatjes?

*Voelermaatjes
*Standaard doppenset
*Schroevendraaierset

Klusje is voor een beginner een klein dagje werk. Gevorderd kan het met enkele uren.
Yes, het gereedschap heb ik liggen, waar vind je die manuals ergens? (In boekvorm niet al te duur)
Motorshop hier vraagt er 80e voor :s

20220304_085236.jpg

Yes, het gereedschap heb ik liggen, waar vind je die manuals ergens? (In boekvorm niet al te duur)
Motorshop hier vraagt er 80e voor :s
Heb de mijne via marktplaats, nieuw 50 euro, heb hem zgan voor 15€.
Zou daar eens kijken.
Mocht je er niet uitkomen. Kun je mij altijd contacteren( behalve snachts haha)✌

Heb je voelermaatjes?

*Voelermaatjes
*Standaard doppenset
*Schroevendraaierset

Synchroon stellen deed ik ook zelf, is ook goed te doen. Ik had slechts 2 meetklokken voor een viercylinder, maar lukte wel.

Moeilijk taakje?
Als je geluk hebt ligt de speling binnen de toleranties. (Bij mijn Triumphs is de speling in 120k en 50k niet verlopen.)

Je kan ook vaak workshop manuals downloaden. En Haynes Service & Repair Manuals kosten maar 25 euro, er ligt er eentje naast me.

Met 1 hand gefixxt, krik eronder, met 1 hand aan de cilinderkop voor stabiliteit en hoppa.
Gas erop
20220304_130843.jpg

Terug
Naar boven