Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

@MikeBlok Gebruik je af en toe nog een toevoeging bij de benzine om de carbs een beetje schoon te houden?

Ik tank altijd BP 98, de enige echte 98 in NL. Rest is allemaal euro 95 met toevoegingen.
Nee voeg verder niks toe. Die ouwe meuk is ontworpen op octaan 93 slootwaterbenzine die je in de jaren 90 had, dus hedendaagse benzine is al een een verademing voor zo een blok.

Op euro 98 kan er weinig misgaan, mits je tank schoon is uiteraard

Heb nog nooit verstopte carbs gezien bij een motor die goed onderhouden is en geregeld rijdt eigenlijk.

Morgen proefritjes maken bij Goedhart op de nieuwe Triumph Tiger Sport 660 en de Yamaha Tenere 700.

Die laatste had ik 2 jaar geleden bijna gekocht, maar toen vond ik een Husqvarna 701 beter geschikt voor de ritten die ik toen in gedachte had. Ondertussen een vriendin erbij en die zit niet goed op de Husqvarna (zij op het achterspatbord en ik op de tank, het tussenliggende korte zadel is zo hard als een plank), maar ook niet op mijn huidige Triumph Speed Triple (ondanks 5cm verlaagde duovoetsteunen te krappe kniehoek voor haar). Beide motoren hebben weinig mogelijkheid tot het meenemen van bagage...

Die nieuwe Tiger 660 heeft mooie koffers als optie, nieuw voor mij maar met alleen een rugzakje op vakantie lukt niet goed meer met 2 60 plussers. Voor de T7 zijn ook goede koffers te koop. Kost in beide gevallen 1000 euro extra.

Realiseer me opeens dat mijn garage/homegym waar de helmen en handschoenen liggen, niet bereikbaar is. Misschien vanavond als de werklui weg zijn ff inbreken. Of een omweg langs mijn eigen huis, daar heb ik nog 3 helmen liggen.

Maat echt lekker rijden met zijn tweeën op die Husky 701 zal het niet zijn. Volgens mij lijkt die best veel op de KTM 690 Duke III die ik heb gehad.
Nog extremer, 25cm keiharde veerweg en 75pk. Maar eigenlijk valt het wel mee, de machine kan ook bijna net zoveel gewicht dragen als de Speed (190kg vs 195). Hoewel we daar met 105+85kg aan de haak al aan zitten. De duovoetsteunen zijn een accessoire, maar zitten aangenaam laag.

Goedhart is trouwens een hele fijne zaak waar je zonder problemen veel proefritten kunt maken.

Proefritjes gemaakt op Triumph Tiger 660 en 850 en op de Tenere 700. Volgende keer Guzzi V85, V-strom 1050 en Versys 1000.

Helm no 7:

Bijlagen

• IMG20220311214853.jpg
    IMG20220311214853.jpg
    168,3 KB · Weergaven: 30
  • IMG20220311215603.jpg
    IMG20220311215603.jpg
    148,1 KB · Weergaven: 34
We zijn weer in een opbouwende ( de leukste) fase.

Gelijk complete frame aan het reinigen in alle hoekjes. Alles in het vet zetten, carbs gereinigd en nog legio klusjes te doen.
IMG-20220311-WA0003.jpeg
IMG-20220311-WA0007.jpeg
IMG-20220311-WA0005.jpeg
Love my blades

IMG-20220311-WA0000.jpeg
20210306_184714.jpg

Het hele blokwisselverhaal gaat over deze blade .

We zijn weer in een opbouwende ( de leukste) fase.

Gelijk complete frame aan het reinigen in alle hoekjes. Alles in het vet zetten, carbs gereinigd en nog legio klusjes te doen.
IMG-20220311-WA0003.jpeg
IMG-20220311-WA0007.jpeg
IMG-20220311-WA0005.jpeg
Love my blades
De anabole fase. De nokkenas timing is gelukt?

De anabole fase. De nokkenas timing is gelukt?
Ja cilinder 1 in bdp gezet. Nokken bij eerste cilinder beide omhoog staand erin gelegd.
Lagerschalen gemonteerd, nokkenastandwielen gemonteerd los op de nokkenas, nokkenassen stukje met steeksleutel voor de gaten van de tandwielen gebracht( was maar 3 cm "off")

Firing order is 1,2,4,3 en zo komt het ook uit als ik hem met de hand ronddraai. Merktekens komen ook weer top uit.

Voor de zekerheid oude blokje ook even opengemaakt en gechecked, komt allemaal prima overheen 👌

IN en EX teken liggen ook gelijk met rand cilinderkop zoals het hoort💪.

Klepspeling opnieuw gecontroleerd en staan mooi in het midden van de specificatie.
20220310_113632.jpg

Alleen nog ff momentsleutel ophalen bij mn broer. Durf het niet aan met " op gevoel" vastzetten van de nokkenastandwielen en langerschalen. Dus zit allemaal nog handvast

Ah d8 voor jezelf. Heb mezelf hjc carbon versie gekocht. Vooral omwille van het carbon design. Vond ik veel te mooi haha
Vinden veel jonge mensen mooi, mijn stiefzoon bijvoorbeeld heeft een carbon Scorpion, de 8ste helm in ons huis.

Een hele lichte helm is vooral aan te raden bij sportief terreinrijden en downhill mountainbiken, waarbij je bij elk uitje wel een paar keer valt (ik tenminste wel) en nekletsel riskeert (de ernst daarvan houdt verband met het gewicht van je helm).

Naast je valhelm zijn je spieren de beste bescherming bij vallen. Ben zelf minstens 30 keer gevallen met de straat motor en nooit wat gebroken behalve vingers en ribben.

Terug
Naar boven