- Waardering
- 14.740
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
Doe je goed.Ja cilinder 1 in bdp gezet. Nokken bij eerste cilinder beide omhoog staand erin gelegd.
Lagerschalen gemonteerd, nokkenastandwielen gemonteerd los op de nokkenas, nokkenassen stukje met steeksleutel voor de gaten van de tandwielen gebracht( was maar 3 cm "off")
Firing order is 1,2,4,3 en zo komt het ook uit als ik hem met de hand ronddraai. Merktekens komen ook weer top uit.
Voor de zekerheid oude blokje ook even opengemaakt en gechecked, komt allemaal prima overheen 👌
IN en EX teken liggen ook gelijk met rand cilinderkop zoals het hoort💪.
Klepspeling opnieuw gecontroleerd en staan mooi in het midden van de specificatie.![]()
Heb in het verre verleden de zuigers van mijn CB750 vervangen en de klep geleiders laten vervangen, wat ook uitbouw van het blok en demontage van de (enkele) nokkenas vereiste. Delicaat werkje.
Bij moderne klepbedienings systemen zonder stelboutjes is de verwachte verandering van de klep speling dat deze minder wordt. Zelf stel ik de klep speling daarom altijd ruim af zodat ik minder vaak hoef te controleren.
Bij mijn vorige motor, die gele Speed Four, stond de klep speling bij aankoop (12k) heel krap, maar vreemd genoeg verliep die speling niet gedurende de volgende 120k. Toen controleerde ik elke 20k. Nu maar om de 40-50k, mede door de afstelling op maximale speling.