Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

:cool:
IMG_E1938 (2021_11_14 14_02_23 UTC).JPG

hoi!

al even niks gepost, we leven (en rijden) gelukkig nog steeds!?!?!? de fz6 begint een beetje te vervelen, onder de 6500 toeren is het allemaal vrij lineair en tam. was leuk en safe in het begin maar ik merk dat ik steeds meer de grenzen opzoek.

laatst op een R6 en MT09 van kameraad gereden, voelde weer de spanning die ik had toen ik voor het eerst op mijn motor stapte. 2 totaal verschillende motoren, maar het kriebelt wel om verder te kijken….

verder mijn grenzen opzoeken op de fz6 of tijd voor iets nieuws???

to be continued

hoi!

al even niks gepost, we leven (en rijden) gelukkig nog steeds!?!?!? de fz6 begint een beetje te vervelen, onder de 6500 toeren is het allemaal vrij lineair en tam. was leuk en safe in het begin maar ik merk dat ik steeds meer de grenzen opzoek.

laatst op een R6 en MT09 van kameraad gereden, voelde weer de spanning die ik had toen ik voor het eerst op mijn motor stapte. 2 totaal verschillende motoren, maar het kriebelt wel om verder te kijken….

verder mijn grenzen opzoeken op de fz6 of tijd voor iets nieuws???

to be continued
Het echte motorrijden gebeurt in de bochten.

2 motoren zijn ook een optie… fz voor het bochtenwerk, woon werk en iets sportiefs voor ernaast? hmm
Ik vind een FZ6 best een sportieve motor, mijn schoonzus had er een en ik heb er ook een keer op gereden. Als je echt hard door de bochten gaat, merk je dat de voetsteunen snel aan de grond komen, maar die klappen gewoon op. Wat ik met mijn Triumph Speed Triple doe, gaat ook met die motor.

Sportief? "Sportief" hard rijden zoals we dat in 1980 en 1990 deden kan eigenlijk niet meer. We keken toen op de snelwegen maar ook op wegen waar je maar 70 of 50 mocht, hoe ver we op de teller boven de 200 konden komen op 1000cc viercilinders met 90-100pk. Nu overal rotondes, verkeersdrempels en flitsers...

Een paar jaar geleden had ik wat gedronken en gaf ik een beetje gas op de randweg van Haarlem waar je 80 mag. Met mijn Triumph zat ik in minder dan 10 seconde boven de 200 voordat ik in de gaten kreeg dat ik bij controle mijn rijbewijs kwijt zou zijn.

Vroeger waren de blokken pas zwaar...
Heb hem zonder achterwiel met de achterbrug op de grond gezet, blok met hondje gepositioneerd, krik onder de achterbrug en omhoog krikken tot de bouthoogte achterkant blok en frame overeen kwam. Toen met de hand blok iets naar achter gekanteld en hoppa

Daarna onder de kont gepakt en weer op de stand gezet🤣

20220317_171146.jpg

20220317_194643.jpg

Alleen pakking dynamodeksel bestellen en olie en dan maar is proberen aan te slingeren🤠😁

Je bent cool, denkt te beschikken over crazy skills en voelt het oog van de camera op je gericht...

Laatst bewerkt:
Beste bak water trouwens tijdens de motogp

Terug
Naar boven