AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

12.007km geloof ik toen ik de proefrit begon, laagste kmstand FZ6 die ik te koop heb gezien afgelopen weken.

En ook nog 300 van de vraagprijs gekregen :roflol:

Oh en ik kreeg de tanktas, rugtas, druppellader en SP telefoonhouder er bij.
Heel waarschijnlijk dat dit een goede aankoop was.

Hier staat de motor ondertussen te koop.
Al 17 maanden ziek en ik moet gaan accepteren dat het zo blijft.
Twijfel wel over een lichtere motor, heb al van zoveel afscheid moeten nemen.
FEE86E81-760F-4F00-AC90-3348F3E7EBEE.jpeg

Hier staat de motor ondertussen te koop.
Al 17 maanden ziek en ik moet gaan accepteren dat het zo blijft.
Twijfel wel over een lichtere motor, heb al van zoveel afscheid moeten nemen.
FEE86E81-760F-4F00-AC90-3348F3E7EBEE.jpeg
f**k man.
Door het weer helaas pas 1 ritje kunnen maken :(

Vind het wel echt een hele mooi motor voor een sub 3k budget al zeg ik het zelf.

IMG_20221215_162244_840.jpg
Die heeft m'n pa ook. Nog best een tijd op die fiets gereden. Rijdt lekker. Veel plezier ermee :).

Ondertussen wat aanbieding voor inruil gehad.
BMWF800 ST in ieder geval lichter.
Aprilia RSV Mile. Ook lichter.

Vorige week de ketting gedaan, geen idee wat de vorige eigenaar in godsnaam gebruikt had maar het was een flinke klus. Valt me wel mee hoe de ketting er zelf uit ziet onder die laag shit, had namelijk met het onderhandelen al het uitgangspunt genomen dat er een nieuwe ketting op moest, dus valt weer mee.

Inmiddels ook wel duidelijk dat de motor echt lang stilgestaan had, bandenspanning was 1.1 voor en 1.3 achter.

Needless to say, hij stuurt nu een stuk vertrouwder met 2.6 en 2.9 :D
20230103_122421.jpg
20230103_140831.jpg

In ander topic las ik dat @Dutchman fysiek nogal achteruit gegaan is, dus ik denk dat hij een motor zoekt die hij fysiek makkelijker kan verplaatsen?
Ik dacht dat de Varadero (met het blok van de lichte Firestorm) niet zo zwaar zou zijn, maar dat is ie dus wel met +250kg. Maar gewicht zegt niet alles, mijn Guzzi V85tt is zwaarder dan mijn Triumph Speed Triple, maar voelt zowel bij rangeren aan de hand als rijden lichter aan door de andere gewichtsverdeling.

Vorige week de ketting gedaan, geen idee wat de vorige eigenaar in godsnaam gebruikt had maar het was een flinke klus. Valt me wel mee hoe de ketting er zelf uit ziet onder die laag shit, had namelijk met het onderhandelen al het uitgangspunt genomen dat er een nieuwe ketting op moest, dus valt weer mee.

Inmiddels ook wel duidelijk dat de motor echt lang stilgestaan had, bandenspanning was 1.1 voor en 1.3 achter.

Needless to say, hij stuurt nu een stuk vertrouwder met 2.6 en 2.9 :D
20230103_122421.jpg
20230103_140831.jpg
Als je vaste schakels hebt, moet je de kettingset vervangen (dan zijn de rubberen O of X afdichtingsringen kapot en kan hij breken). Of als je de ketting te ver van het achtertandwiel kan tillen. Of als het voortandwiel "haaientanden" heeft.

Vanwege diverse auto-immuun ziektes en spierziekten is de Varadero te zwaar en heeft daarbij ook een hoog zwaartepunt.

Dan is lichter helaas beter.
Misschien is een oude zundapp het beste 😂
Balen. Een Street Triple is behoorlijk licht.

Een Duke III of IV heeft een drooggewicht van 150kg, de IV is ook meer een gewone naked en heeft dus geen hoog zadel.

Anders een 44pk sterke Duke 390 van 140kg, ik weet niet of er motoren zijn die significant nog lichter zijn.

Edit

Natuurlijk wel, een Aprilia SVX550. :D

70pk en 117kg

Laatst bewerkt:
Street Triple 167kg.

Mijn Honda XR600R 130kg en mijn Kawasaki KLR250 117kg (110 na weglaten onderdelen bij zelf opbouwen uit krat). Dat waren fietsen die bijna aanvoelden als een mountainbike of een Zündapp KS50.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven