XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

ff photoshootje gedaan want deze meid gaat de verkoop in...
image00004.jpg

Je bedoelt dat je dat in je hoofd moet doen zodat je eigenlijk al weet waar je uit moet komen? Deze bijvoorbeeld:
1686173230532.png

Wat zou hier een redelijke snelheid zijn om doorheen te gaan?

Met een paar keer oefenen, goede banden en vering op persoon afgesteld 120, en als je dat niet gelooft wil ik het best voordoen.

Dat had mijn nieuwe helm kunnen zijn....

Nog erg veel mazzel dat het geen 30+ is.

Zijn wel serieuze bedragen.

tja een lege 2 baans weg, ging daar nog wel harder. Maar heb mijn les geleerd, niet te hard rijden op een weg waar je anders nooit rijdt

Guzzi opgehaald, ff stepjes aan de grond gereden:

Bijlagen

• IMG20230608195045.jpg
    IMG20230608195045.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 44
  • IMG20230608200613.jpg
    IMG20230608200613.jpg
    107,6 KB · Weergaven: 41
En het duosteuntje van mijn Speed.

Wat voor een hellingshoek moet je dan maken?
Denk 40 of 45 graden (met de verticaal). Met mijn Speed Triple is meer dan 50 graden mogelijk op Pirelli Diablo Supercorsa banden. De voetsteunen komen dan niet aan de grond, maar de duosteunen die ik 5cm heb verlengd wel!

Iemand die ik ken van het motor-forum rijdt op een BMW S1000RR met hellingshoek indicator. Die haalde af en toe 50 graden op Metzeler Sportec M9RR (Pirelli en Metzeler komen uit dezelfde fabriek en dit zijn hun meest sportieve banden voor op straat). Hij had dan nog een heel klein schaamrandje op de voorband dat ik er wel afrij.

Laatst bewerkt:
Mijn voetsteunen komen niet aan de grond maar benut wel bijna de hele band inmiddels.

Ik weet ook niet of voetsteunen aan de grond lukt met deze motor
IMG-20230608-WA0006.jpeg

Mijn voetsteunen komen niet aan de grond maar benut wel bijna de hele band inmiddels.

Ik weet ook niet of voetsteunen aan de grond lukt met deze motor
IMG-20230608-WA0006.jpeg
Dat weet je als je tenen vaak aan de grond komen, waarbij je laarzen of schoenen aan de zijkant van je kleine teen slijten; zonder dat je je voeten naar buiten of beneden wijzen. Kneedown voel je aankomen als je knie vlak bij de grond zit en je de rijwind tussen je knie en de grond voelt.

Dat weet je als je tenen vaak aan de grond komen, waarbij je laarzen of schoenen aan de zijkant van je kleine teen slijten; zonder dat je je voeten naar buiten of beneden wijzen. Kneedown voel je aankomen als je knie vlak bij de grond zit en je de rijwind tussen je knie en de grond voelt.
Dat gevoel heb ik echt nog niet, zowel voeten en knieen niet.

Maar ik moet ook echt nog veel leren en oefenen, misschien keertje trackday. Ik durf nu alleen in lange doordraaiers echt een beetje flink te hangen.

Terug
Naar boven