Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Nou ze zitten er op, meteen even flink ingereden vandaag, bewust hoop bochten, slalommen, in en uitvoegen, flink gas geven en doorremmen om te wennen aan de banden en eerste gladde KMers gehad te hebben.

Eerste wat ik echt meteen merkte is dat ze veel minder stabiel rechtdoor willen rijden. De motor 'valt' echt veel meer een bocht in dan met die andere banden. Dat was wel even wennen. Verder voelen deze wel meer 'grippy'. Al met al voelt het sportiever dan ik had verwacht.

Ook het rubber voelt zachter en ruwer, vooral als ze koud zijn, maar dat komt denk ik ook door de leeftijd van de oude banden.

20230701_143836.jpg
Wss waren je oude banden vooral in het midden versleten waardoor je een vlakke kant erop had.

Knee down opfriscursus gedaan met mijn regensliders.

Bijlagen

• IMG-20220726-WA0001.jpg
    IMG-20220726-WA0001.jpg
    139 KB · Weergaven: 55
Dan moet het wel goede handel zijn ;)

6k, Hoe dan?

Dit is de staat van de banden van mijn motor, Bridgestone battleaxe BT023 met DOT 0811(achter) en 4913(voor).

Ik heb geen idee hoeveel de vorige eigenaar er mee gereden heeft maar ik nu 9200km.

Achter slijt nu net tegen de indicator aan en voor heeft nog zeker 1mm voordat de idicator gaat slijten.

En dan doe ik juist relatief veel sportief optrekken.
20230630_191815.jpg

20230630_191746.jpg
Profiel is nog dieper dan dat van nieuwe Supercorsa's.

Zeker wel wat foto’s gemaakt overal, ben tot de Finse grens gereden en daarna via de Baltische kust weer terug naar beneden, hele toch was bijna 8000 km, maar Zweden is echt de moeite. Ook op jou guzzi is de tet daar goed te doen, voornamelijk gravel wegen, en als je net zoals ik niet graag mensen tegenkomt is Zweden heel mooi vooral het noorden, 2 dagen door het bos gereden en geen kip tegen komen 😍
Rij je ook op de TET in ons land?

Profiel is nog dieper dan dat van nieuwe Supercorsa's.
Dat zijn ook eigenlijk gewoon slicks.

Vandaag toch wel heel blij dat ik de nieuwe banden had. Op provinciale weg noodstop moeten maken voor een auto die van links de weg op draaide zonder te kijken. Hoorde de band piepen en volgensmij kwam mijn achterwiel los.

Heb daarna ook nog wel even naast de weg gestaan om even uit te ademen en na te denken over het leven.

Achteraf wel spijt dat ik zijn spiegel niet nog even meegepakt heb...

Dat zijn ook eigenlijk gewoon slicks.

Vandaag toch wel heel blij dat ik de nieuwe banden had. Op provinciale weg noodstop moeten maken voor een auto die van links de weg op draaide zonder te kijken. Hoorde de band piepen en volgensmij kwam mijn achterwiel los.

Heb daarna ook nog wel even naast de weg gestaan om even uit te ademen en na te denken over het leven.

Achteraf wel spijt dat ik zijn spiegel niet nog even meegepakt heb...
Dat heb je dan goed gedaan, harder remmen kan niet.

Langzaam aan wel. Denk dat ik net zo'n setje banden als jij nodig heb (Pirelli Scopion Rally STR?) om iets avontuurlijker te rijden. Waar is het trouwens?
Ja klopt die banden heb ik ook en ben er best over te spreken had eerst m’n twijfels maar ze bieden in alle situaties goeie grip. Is ergens bij Vledder in de buurt

Leenmotor tijdens onderhoud aan mijn Guzzi. Dat laatste ga ik voortaan weer zelf doen, ze maken er een potje van bij deze zaak ("de grootste van de Benelux").

Stuurde heel eigenaardig:

Bijlagen

• IMG20230607141746.jpg
    IMG20230607141746.jpg
    238,9 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven