AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Dit Topic kende ik nog niet , naice.

Sinds april eigenaar van deze street triple 675R:heart:

Bijlagen

• IMG_5955.jpeg
    IMG_5955.jpeg
    291,8 KB · Weergaven: 52
  • IMG_5958.jpeg
    IMG_5958.jpeg
    319,1 KB · Weergaven: 54
Zit er hier geen olie in het koelwater ?
Nope, dan zou je scheiding zien tussen de vloeistoffen en van die vieze smurrie.

De motor is ook echt 0.0ML olie kwijt sinds ik de olie gedaan heb, bijna 10dkm geleden.

Hoe het zo zwart geworden is weet ik niet, maar ik denk puur de leeftijd.

De eigenaar voor mij heeft de motor 2 jaar gehad en netaan 1000km gereden, niks aan gedaan(dat zei ze niet maar dat is nu wel duidelijk). De eigenaar daarvoor was oud en heeft de laatste jaren waarschijnlijk ook niet of nauwelijks wat gedaan.

Wat een meuk dan, zou wel blauw/groen vooraf zijn geweest.

Wat een meuk dan, zou wel blauw/groen vooraf zijn geweest.
Ja het is een wonder dat ik nooit issues gehad heb :roflol: misschien zegt dat ook wel weer wat over de kwaliteit van Japanners.

Volgende keer dat het droog is pak ik iig de remvloeistof mee, dat weet ik zeker.

Ja het is een wonder dat ik nooit issues gehad heb :roflol: misschien zegt dat ook wel weer wat over de kwaliteit van Japanners.

Volgende keer dat het droog is pak ik iig de remvloeistof mee, dat weet ik zeker.
Koelwater geeft haast nooit problemen als er genoeg inzit.

Ja ik weet niet vanaf wanneer, maar moderne koelvloeistoffen hoeven in principe nooit meer vervangen te worden.
Heb het even opgezocht, dat spul wat ik er nu in gedaan heb hoeft nooit meer vervangen te worden, top.

dan hoef ik zolang ik deze motor heb de radiator hopelijk nooit meer los te halen.

Ja ik weet niet vanaf wanneer, maar moderne koelvloeistoffen hoeven in principe nooit meer vervangen te worden.
Mijn Speed loopt warm en nadat ik alle andere mogelijke oorzaken had uitgesloten, toch maar de (oude) koelvloeistof vervangen. Hielp niet. Denk nu aan een kapotte aandrijving van de pomp van het koelsysteem.

Heb het even opgezocht, dat spul wat ik er nu in gedaan heb hoeft nooit meer vervangen te worden, top.

dan hoef ik zolang ik deze motor heb de radiator hopelijk nooit meer los te halen.
Waarschijnlijk wel nodig als je het kleppendeksel wil verwijderen voor bv. controle klepspeling.

Waarschijnlijk wel nodig als je het kleppendeksel wil verwijderen voor bv. controle klepspeling.
Goed punt.

Ik denk wel dat ik die klus ga laten doen, mijn kennis en kunde is toch redelijk beperkt helaas.

Maar die hoeft pas bij 40 of 50k geloof ik, dus ik heb nog eventjes.

Goed punt.

Ik denk wel dat ik die klus ga laten doen, mijn kennis en kunde is toch redelijk beperkt helaas.

Maar die hoeft pas bij 40 of 50k geloof ik, dus ik heb nog eventjes.
Bij controle ben je, vooral de eerste keer, waarschijnlijk wel even bezig (daarom is dat bij een zaak ook behoorlijk duur), maar je kan niets verpesten. Met jouw huidige vaardigheid is dat waarschijnlijk wel een leuk werkje. In een werkplaatshandboek, bv. van Haynes, wordt dat stap voor stap uitgelegd.

Als je moet afstellen, wat met name nodig is bij te kleine klepspeling, moeten waarschijnlijk de nokkenassen uitgebouwd worden, en dat is wel een beetje tricky.

Bij controle ben je, vooral de eerste keer, waarschijnlijk wel even bezig (daarom is dat bij een zaak ook behoorlijk duur), maar je kan niets verpesten. Met jouw huidige vaardigheid is dat waarschijnlijk wel een leuk werkje. In een werkplaatshandboek, bv. van Haynes, wordt dat stap voor stap uitgelegd.

Als je moet afstellen, wat met name nodig is bij te kleine klepspeling, moeten waarschijnlijk de nokkenassen uitgebouwd worden, en dat is wel een beetje tricky.

One step ahead of you ;)
IMG-20231103-WA0007.jpeg

Probleem is dat ik geen werkplaats heb. Dus alles moet buiten op de parkeerplaats. Geen tafel om alles netjes uit te leggen, geen dak boven je hoofd, geen optie om alles even een half uurtje neer te leggen en met een kopje thee op de bank het boek nog eens uit te pluizen en Youtube te raadplegen. Geen optie om te zeggen 'hmm morgen maar weer verder'

Dat is wat me met een klus als deze nog het meeste tegenstaat. Alles moet in een keer lukken en in een keer af.

One step ahead of you ;)
IMG-20231103-WA0007.jpeg

Probleem is dat ik geen werkplaats heb. Dus alles moet buiten op de parkeerplaats. Geen tafel om alles netjes uit te leggen, geen dak boven je hoofd, geen optie om alles even een half uurtje neer te leggen en met een kopje thee op de bank het boek nog eens uit te pluizen en Youtube te raadplegen. Geen optie om te zeggen 'hmm morgen maar weer verder'

Dat is wat me met een klus als deze nog het meeste tegenstaat. Alles moet in een keer lukken en in een keer af.
Bij mooi weer heb ik klepstellen ook in de tuin gedaan, maar op de parkeerplaats is inderdaad verre van ideaal. Heb je geen vriend wiens garage je zou kunnen gebruiken?

One step ahead of you ;)
IMG-20231103-WA0007.jpeg

Blok uitbouwen is minder werk als je denkt. En dat scheelt een hoop geklooi.

Terug
Naar boven