XXL Nutrition

Hi, nieuw lid hier(:

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

image.jpeg


Welkom! Puur uit interesse, waarom de vegan life gekozen? En bedankt dat je mijn kilo aan vlees/vis per dag compenseert!

Geen zin om nu nog een serieuze post hieraan te wijden dus in het kort:

1) ik ga niet de borstmelk van een koe drinken, ik ben geen kalfje.
2) ik ga ook niet de menstruatie van een kip eten.
3) geld betalen om dieren te vermoorden en tegelijkertijd de WNF steunen is hypocriet
4) naast het dierenleed wordt ook de hele aarde verpest met het eten van vlees en zuivel/ei. 52% vd CO2 uitstoot wordt hierdoor veroorzaakt. Oerwouden ter grote van tig voetbalvelden die elke dag worden gekapt voor veevoer. Watertekort doordat 1kg vlees 16000 liter water kost. wow ik word toch nog serieus haha.
5) er is een directe link tussen kanker en het eten van vlees en osteoperose bij zuivel consumptie. m'n bloeddruk en cholesterol zijn gedaald sinds ik vegan ben en ik voel me veel fitter. ik zie dan ook geen reden om ooit weer vlees of zuivel te consumeren:engel:
 
bloeddruk en cholesterol? meid je bent 17 op een vlieggewicht :roflol: alle schommelingen gaan irrelevant zijn

overigens is het onduidelijk of het eten van rood vlees kanker veroorzaakt, als je aan de veilige kant wil zijn moet je dat niet doen
 
bloeddruk en cholesterol? meid je bent 17 op een vlieggewicht :roflol: alle schommelingen gaan irrelevant zijn

overigens is het onduidelijk of het eten van rood vlees kanker veroorzaakt, als je aan de veilige kant wil zijn moet je dat niet doen

Ik woog eerst bijna tien kg zwaarder he(; mijn bloeddruk heeft op 160/90 gezeten (ik rookte en dronk ook veel als in meerdere ziekenhuisopnames door alcoholvergiftiging en zelfs coma zuipen-> vette lever en nierschade shit) en cholesterol kwam ook deels door stress maar ik was echt ongezond kan ik je vertellen. Thank god dat ik die periode achter me gelaten heb.
 
Ik woog eerst bijna tien kg zwaarder he(; mijn bloeddruk heeft op 160/90 gezeten (ik rookte en dronk ook veel als in meerdere ziekenhuisopnames door alcoholvergiftiging en zelfs coma zuipen-> vette lever en nierschade shit) en cholesterol kwam ook deels door stress maar ik was echt ongezond kan ik je vertellen. Thank god dat ik die periode achter me gelaten heb.

daar gaat mijn beeld van lief klein onschuldig meisje :(
 
Je hebt wel een fucking grote bek voor een gleufdier van 17, that's for sure.
 
Ik woog eerst bijna tien kg zwaarder he(; mijn bloeddruk heeft op 160/90 gezeten (ik rookte en dronk ook veel als in meerdere ziekenhuisopnames door alcoholvergiftiging en zelfs coma zuipen-> vette lever en nierschade shit) en cholesterol kwam ook deels door stress maar ik was echt ongezond kan ik je vertellen. Thank god dat ik die periode achter me gelaten heb.
Ik ben het met je eens betreft de negatieve gevolgen van het milieu maar voor elk lief veganmeisje dat vlees achterwege laat, worden er iedere minuut 10 Aziaten uitgepoept die nog meer vlees consumeren dan de gemiddelde persoon. Dat laatste heeft te maken met stijgende welvaart in die regio. Vlees stond/staat er bekend als statusproduct en nu de welvaart gemiddeld stijgt (meer mensen worden rijker), wordt het vlees toegankelijker. Grotere consumptie vraagt om grotere productie. Dat betekent dat er niet tegenop te compenseren valt.

Zelfde geldt overigens voor regulatie op gebied van uitstoot van industrieën in de Westerse regionen. Je kunt je schoorsteen helemaal volproppen met filters maar aan de andere kant van de aardbol staat Hang Wang je nieuwe schoenen aan elkaar te naaien in een fabriek die pure roet uitstoot. Dit terwijl hij minder onkosten te verduren krijgt in de vorm van milieubelastingen, preventieve maatregelen etc. Daar valt niet mee te concurreren. Het economisch zwaartepunt van de wereld begon oost, verschoof naar west, ging terug naar oost tijdens de Middeleeuwen, verschoof naar het westen tijdens de industriële revolutie, heeft daar even gechilld, en nu Oost-Europa afvalt als lagelonenland en de Zuid-Amerikaanse tijgerlanden steeds (voor hun) gunstigere verdragen krijgen met o.a. de V.S. en Canada, en daarmee ook afvallen als lagelonenlanden, verschuift het zwaartepunt richting Azië, waar men schijt heeft aan reguleringen en men (m/v) al van jongs af aan de fabriek in verdwijnt. Niet zo leuk voor de mensenrechten en hoewel het inmiddels aan de betere hand is, is het er nog steeds vanzelfsprekend dat de kids meehelpen voorzien in de broodbehoefte van het gezin, zij het op het land of in de fabriek. Klinkt gek maar 200 jaar geleden was het hier niet anders. Gevolg: urbanisatie, groeiende welvaart waardoor de consumptie vergroot, wat de welvaart en industrie nog een groeiende factor geeft, grotere importen en gigantische bruto nationale producten.

Hey, er is meer geld, Hang Wang Junior kan nu naar school. Tel daarbij op dat er fucking veel mensen aan die kant van de bol wonen en deze aantallen exponentieel groeien en men komt tot de conclusie dat 'het Westen' een afglijdende zaak is. Wij zijn niet meer het belangrijkste, de V.S. is allang niet meer DE wereldmacht (al geloven ze zelf graag van wel) en wat voorheen lagelonenlanden waren, worden langzamerhand wereldspelers op economisch niveau, met vreselijk prestigieuze studenten en werknemers, die bij hun geboorte al ingefluisterd kregen dat ze godverdomme hun best moesten doen op school, want anders. En ook daar valt niet tegenop te concurreren.
Fun fact: hoe welvarender een land, hoe lager het geboortecijfer. In Nederland is het geboortecijfer bijvoorbeeld negatief, wat betekent dat onze bevolking af zou nemen op het moment dat er geen immi-/emigratie plaats zou vinden. Natuurlijk zal Azië na verloop van tijd ook dit stadium bereiken maar dan zijn we wel weer even verder.

tl;dr
Geniet nog maar van je stukje vlees want over 50 jaar maakt het onderste deel van onze bevolking de Adidasjes van Hang Wang, in plaats van andersom.
 
Laatst bewerkt:
Watertekort doordat 1kg vlees 16000 liter water kost. wow ik word toch nog serieus haha.
Hoe kan een watertekort onstaan?:o Al het water wat gebruikt, geconsumeerd, of wat dan ook wordt komt altijd weer terug in de kringloop. Je kunt water niet zomaar laten verdwijnen.
 
Hoe kan een watertekort onstaan?:o Al het water wat gebruikt, geconsumeerd, of wat dan ook wordt komt altijd weer terug in de kringloop. Je kunt water niet zomaar laten verdwijnen.
Eigenlijk wel. Ja, het water op aarde blijft altijd gelijk maarrr..
Hypothetisch:
Een kilo graan vergt 100 liter water.
Een koe (voor de slacht) vergt gedurende zijn leven 5000 kilo graan. Die koe produceert vervolgens 500 kilo vlees.
Conclusie: 500 kilo vlees heeft 5000*100 (500.000) liter water gekost.

-edit-
Dat de hoeveelheid water gelijk blijft, betekent niet dat de verdeling van dit water gelijk blijft; met de opwarming van de aarde smelten steeds grotere delen van de zoetwaterreserves, wat betekent dat een steeds groter deel van het water op aarde, onbruikbaar wordt. Althans totdat het gefilterd wordt. De grootste zoetwaterreserve ter wereld ligt nog altijd in bevroren staat op de Zuidpool. En noem me een doemdenker maar het zou zomaar kunnen dat de volgende oorlog niet om land, maar om ijs gevochten wordt.
 
Hoe kan een watertekort onstaan?:o Al het water wat gebruikt, geconsumeerd, of wat dan ook wordt komt altijd weer terug in de kringloop. Je kunt water niet zomaar laten verdwijnen.
Geen zin om nu nog een serieuze post hieraan te wijden dus in het kort: #veganlife
 
Eigenlijk wel. Ja, het water op aarde blijft altijd gelijk maarrr..
Hypothetisch:
Een kilo graan vergt 100 liter water.
Een koe (voor de slacht) vergt gedurende zijn leven 5000 kilo graan. Die koe produceert vervolgens 500 kilo vlees.
Conclusie: 500 kilo vlees heeft 5000*100 (500.000) liter water gekost.

-edit-
Dat de hoeveelheid water gelijk blijft, betekent niet dat de verdeling van dit water gelijk blijft; met de opwarming van de aarde smelten steeds grotere delen van de zoetwaterreserves, wat betekent dat een steeds groter deel van het water op aarde, onbruikbaar wordt. Althans totdat het gefilterd wordt. De grootste zoetwaterreserve ter wereld ligt nog altijd in bevroren staat op de Zuidpool. En noem me een doemdenker maar het zou zomaar kunnen dat de volgende oorlog niet om land, maar om ijs gevochten wordt.
Zou best ironisch zijn als er een oorlog komt over ijs, gezien er al een koude oorlog is wat niks met ijs of kou te maken heeft hihi

En als ik me niet vergis warmt de aarde in een periode(tussen ijstijd) altijd op, en komt er altijd weer een ijstijd achteraan. Ging toevallig over dat onderwerp bij m'n meeloopdagje, maar global warming zou dus lang niet zo erg zijn als men beweert dat het is. Weet het niet zeker tho, heb alles over dat onderwerp geleerd bij een meeloopdagje met 2 uur aardrijkskunde:o
 
Huidige temperatuurstijging gaat vele malen sneller dan de opwarming na een ijstijd. En dat komt door menselijk toedoen.
 
Huidige temperatuurstijging gaat vele malen sneller dan de opwarming na een ijstijd. En dat komt door menselijk toedoen.
Dacht dat het niet eens zo heel veel sneller ging en dat er nog warmere periodes hiervoor zijn geweest, maar dan heb ik er ook maar 2 uur wat over gehoord.
 
Zou best ironisch zijn als er een oorlog komt over ijs, gezien er al een koude oorlog is wat niks met ijs of kou te maken heeft hihi

En als ik me niet vergis warmt de aarde in een periode(tussen ijstijd) altijd op, en komt er altijd weer een ijstijd achteraan. Ging toevallig over dat onderwerp bij m'n meeloopdagje, maar global warming zou dus lang niet zo erg zijn als men beweert dat het is. Weet het niet zeker tho, heb alles over dat onderwerp geleerd bij een meeloopdagje met 2 uur aardrijkskunde:o
Ja, interglaciaal duurt ~10.000-15.000 jaar. Aan het einde van het interglaciaal komt er dus weer een ijstijd. Maar dan zijn we (mensheid) allang deaud me dunkt.

En wat meaantje zegt, de negatieve invloed van menselijk handelen op het klimaat en op de gezondheid van de aarde in het algemeen valt niet te ontkennen. Is de temperatuurschommeling natuurlijk/normaal? Zeker weten. Maar broeikasgassen zijn niet de enige teringzooi die we achterlaten. Al met al zal er iets heeeeeeel geks moeten gebeuren om het leven op aarde uit te roeien, denk aan een gigantische vulkaanuitbarsting waarvan het as alle zonlicht blokkeert (zonlicht = leven), of een meteoriet. Of een kernoorlog natuurlijk. Maar er zal altijd wel ergens een beestje blijven leven.

We zijn als mensheid maar een micrometer op de kilometers lange tijdlijn van de aarde.
 
Ja, interglaciaal duurt ~10.000-15.000 jaar. Aan het einde van het interglaciaal komt er dus weer een ijstijd. Maar dan zijn we (mensheid) allang deaud me dunkt.

En wat meaantje zegt, de negatieve invloed van menselijk handelen op het klimaat en op de gezondheid van de aarde in het algemeen valt niet te ontkennen. Is de temperatuurschommeling natuurlijk/normaal? Zeker weten. Maar broeikasgassen zijn niet de enige teringzooi die we achterlaten. Al met al zal er iets heeeeeeel geks moeten gebeuren om het leven op aarde uit te roeien, denk aan een gigantische vulkaanuitbarsting waarvan het as alle zonlicht blokkeert (zonlicht = leven), of een meteoriet. Of een kernoorlog natuurlijk. Maar er zal altijd wel ergens een beestje blijven leven.

We zijn als mensheid maar een micrometer op de kilometers lange tijdlijn van de aarde.
Alles gaat uiteindelijk deaud, of de zon zegt boem. Maar denk dat de mensheid eerder wat doms zal doen om uit te sterven dan dat het op natuurlijke wijze zal gebeuren:o
 
Wat schetst iedereen doemscenarios hier. Ik denk liever positief, zoete dromen
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Wat schetst iedereen doemscenarios hier. Ik denk liever positief, zoete dromen
Ja lekker vlees eten en van je leven genieten :)
Terug srs: afhankelijk van de mondiale ontwikkelingen de komende decennia, denk ik dat het een steeds reëlere vraag wordt of je nog koters op deze aarde wilt zetten. In het huidige tempo gok ik op neen.
 
Sweetdreams en ik gaan de wereld samen redden :heart:
 
Wat schetst iedereen doemscenarios hier. Ik denk liever positief, zoete dromen
morgen date met mooi vrouwtje, zal wel epic worden met trenzweet en roidrage.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven