- Waardering
- 3.702
Ik heb het boek van High Intensity Training van Ellington Darden hier liggen. Een erg intressant boek moet ik zeggen. Hij beschrijft daarin de gronslag van de HIT. Misschien wel leuk om te weten dat de grondlegger van deze methode Arthur Jones is, deze man heeft ook de Nautilus Fitness apparaten ontworpen.
Yep AJ wordt gezien als de grondlegger van HIT en aanverwanten
Anyway, wat ik een beetje nep vind is dat Mentzer een beetje met de eer strijkt voor iets wat hij zelf niet heeft uitgevonden.
MM heeft nooit beweert HIT uitgevonden te hebben, hij heeft alleen de basis van AJ uitgewerkt en verder verfijnd
Wie heeft er trouwens al eens een tijdje HIT style getraind??
O.a. ik (zoekfunctie gebruiken)
Heb het zelf geprobeerd maar op de manier hoe het beschreven wordt is het voor mij niet te doen. Je hele lichaam trainen in 30/45 min en van t ene naar t andere apparaat rennen. Ik sta dan te rillen op me poten na 3/4 oefeningen en ben totaal uitgeput.
Uitgeput zijn is geen reden om te denken dat het niet te doen is. Maar er zijn meerdere varianten.
Zelf ben ik van mening dat je NIET heel je lichaam HIT moet trainen maar dat je gewoon een split moet maken. Dit geeft iets meer rust tussen de sets wat de intensiteit zelfs ten goede komt.